Reisgenoten gezocht voor 1-2 dagen freeriden voor beginners!!!

• MarkJensen
    Tourist
    MarkJensen op 3 November 2012 · 14:18
    Hoi, ;D

Ik ben Mark, 33 jaar. Ik wil gaan beginnen met off-piste/backcountry snowboarden voor beginners, maar wel onder begeleiding van een gids. Die zijn helaas niet goedkoop. Maar met een groep van 3-6 man wordt zo een gids natuurlijk een stuk betaaldbaarder. ongeveer 350 euro per dag gedeeld door 3-6 man😃

Het gebied maakt me niet heel veel uit want een gids kent vaak de betere spots voor poeder ervaring. Maar uiteraard hoe hoger en/of kouder...hoe beter. Datum maakt me ook niet veel uit.

Ikzelf ben avontuurlijk ingesteld maar houd wel van veiligheid....balans dus. Verder ben ik sociaal, humoristisch en flexibel ingesteld.

Lijkt je dit idee leuk of ken je iemand die dit leuk zou vinden...laat me graag weten! ;D

e-mail: markjensen1979@hotmail.com

Bedankt!!

Mark
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 November 2012 · 14:53
    Ga anders mee met reizen van ripstar of pielenz.com. Daar kun je prima als beginner terecht mits je piste niveau hoog genoeg is. Dat is meteen veel betaalbaarder! En je bent niet afhankelijk van het vinden van reisgenoten..
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 3 November 2012 · 15:38
    Jup, I second that!
  • MarkJensen
    Tourist
    MarkJensen op 3 November 2012 · 17:18
    thanks voor de tips! Ik begrijp echter dat ik eerst toch nog wat basisoffpiste ervaring op moet doen voordat ik met Ripstar of Pielenz meekan. Vandaar dat ik reisgenoten zoek voor een basiservaring😉

Het is zo mooi...net "further" gekeken😃
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 3 November 2012 · 20:39
    Oh nee, hoeft echt niet. Ben verleden jaar zelfs door een lang verhaal in de Backcountry week beland bij ripstar, met 1 halve dag ervaring off-piste.

Ik heb het overleefd, en een pak ervaring opgedaan, wel tandjes bijten 8)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 November 2012 · 09:04

Het gebied maakt me niet heel veel ..... Maar uiteraard hoe hoger en/of kouder...hoe beter.

@Mark, dat is niet per definitie zo. Kom anders naar 1 van http://www.wepowder.nl/magazine/artikel/de-data-know-boundaries-tour... de komende weken. Daar leg ik het eea over weer, poeder en de juiste condities scoren uit.

Overigens kun je ook mee met de http://epique.com/freeride/wepowder/2012-12-13-to-2012-12-16... voor wePowderaars.
    May the powder be with you.
  • MarkJensen
    Tourist
    MarkJensen op 4 November 2012 · 10:17
    ;D deze site and forum is te gek, bedankt allemaal. Zulke goede tips!! Thanks!!
  • Free
    Beginner
    Free op 11 November 2012 · 22:02
    Hey Mark, Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Nog redelijk onervaren maar wel veel zin om snel en veilig meer ervaring op te doen. Ripstar en zo is leuk maar nog behoorlijk prijzig en je hebt maar een week. Als je meer concrete plannen hebt hoor ik het graag, mooi voordeel: wij hebben vooralsnog gratis benzine door heel EU, samen reizen is dus evt ook een optie. Ik heb overigens zelf een soortgelijke forumpost ("komend weekend"😉 geplaatst een tijdje terug en wie weet kunnen we met een ervaren wepowderaar off piste, nog goedkoper en veel leuker, want je leert weer nieuwe mensen kennen. Ben wel een snowboarder overigens.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 12 November 2012 · 11:25
    Mark en Free,

Hier nog een 'bleuke' of 'groentje' zoals jullie het noemen.
    Ik ben ook geïnterresseerd in bovenstaande.
    Mark, johan en ik gaan zowiezo al samen naar de kick-off van de kNOw bounderies, maar daarlangs poeder scoren zie ik zeker zitten. Laat maar iets weten als jullie plannen hebben.

Dries
    knowledge is powder
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 12 November 2012 · 12:05

Hier nog een 'bleuke' of 'groentje' zoals jullie het noemen.

Wat verstaan jullie hieronder? Op het moment dat het hier over 'niveau' gaat is het lastig om te bepalen wat eenieder daar onder verstaat en hoe men zichzelf inschat (is mijn ervaring althans 😉).
  • skiester
    Advanced
    skiester op 12 November 2012 · 12:57
    Wat jullie plannen ook zijn, ik zou echt toch minimaal investeren in Lawine 1 theorie en praktijk bij het snowsafety center.  Dat is super leerzaam en helemaal niet zo duur.  Relatief dan, want ik weet goedkoper kan altijd.

Die kennis is minimaal wil je mensen hier vinden om mee te trippen, en daarnaast leer je ook veel mensen kennen om mee te trippen.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 12 November 2012 · 13:16
    @skiester: Lawine 1 theorie staat op het programma (januari), praktijk ga ik zowiezo volgen.
    @spookjuh: 'groentje, bleuke' betekend voor mij dat ik geen ervaring heb met het inschatten van lawinegevaar, en andere risco's. Tochten plannen, kaarten lezen, enz. is aan voorgaande gerelateerd dus eigenlijk ook geen ervaring.
    Ervaring buiten de piste: ja, maar hoe beschrijf je dit? Aantal poederdagen? aantal hellingen vanaf 35°? Moeilijkheidsomstandigheden (bleu bird, wind,...) ...

Ik heb me ingeschreven op de kNow Bounderies en zal dan zien wat ervaring of beter het gebrek aan  :-[ ... betekend.
    knowledge is powder
  • Free
    Beginner
    Free op 12 November 2012 · 13:37
    Lawine 1 Ssc theorie en praktijk staat ook bij mij op de planning dit seizoen. Daarnaast hebben we het hier wat mij betreft over korte tochtjes met een goede gids dan wel vrijwillige ervaren wepowderaar die weet waar hij/zij met ons aan toe is. D.w.z. dat ik niet van plan ben gletsjers te bezoeken off piste, of hele stijle hellingen. Dus gewoon een beetje relaxt id buurt vd liften of korte hikes naar gebieden met lage hellingsgraad. Niet hardcore dus Maar wel leuk en leerzaam. Zoals eerder aangegeven bied ik gratis vervoer aan.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 13 November 2012 · 12:03
    Met ervaring bedoelde ik eigenlijk het niveau van skiën / boarden (uiteraard is safety heel belangrijk  😉).
  • MarkJensen
    Tourist
    MarkJensen op 13 November 2012 · 23:25
    @ iedereen. Ik ga nu met KNowboundaries mee/ season kickoff. Klinkt helemaal top!! Daarnaast gids huren? Wie weet. Ligt aan prijs is,  vervoer terug etc etc. Nu niet in te schatten voor mij althans.

Weet iemand of off piste verzekering alleen dekt als je met een gids gaat?

Groet Mark
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 15 November 2012 · 11:17
    Hier nog een groentje. Ik sluit graag aan! (31 jaar oud en auto met tankpas tot aan NL grens) Komende januari ga ik meedoen met de praktijk van Lawine 1 van het SSC om meer lawinekennis op te doen. Maar lijkt me zeker gaaf om met een poederalert in December ergens naar toe te gaan. Nu al bezig met de theorie van Lawine 1 in Zwolle en vanaf komende week start ik met theorie Lawine 2 in Zoetermeer. Dus ben nog aan het leren, maar elke ervaring die ik mee wil pakken die pak ik graag mee! Ook aan het trainen op de rollerbaan om de techniek aan te scherpen nu. (ook heel pittig)

Naast maatjes voor het freeriden ben ik ook op zoek naar mensen die het leuk en nuttig vinden om met de piepers te oefenen. Heb zelf een eigen pieper, maar in je eentje oefenen is wat lastig! 😃

@ Mark: met een gids ben je binnen je reisverzekering altijd verzekerd volgens mij. Zonder gids hangt het van je reisverzekering af.
    Life starts at the end of your comfort zone
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 November 2012 · 11:39
    dat klopt niet.  Met de meeste reisverzekeringen ben je niet verzekerd buiten de piste, met of zonder gids.  Er zijn al topics over geweest hier op wepowder, maar als je lid wordt van de NskiV en de daarbij behorende reisverzekering neemt, ben je iig wel verzekerd.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 November 2012 · 12:16
    Of lid worden van de NKBV en daar de verzekering afsluiten voor €23,50 die ook de risico's buiten de piste dekt, met of zonder gids.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 November 2012 · 13:18

Of lid worden van de NKBV en daar de verzekering afsluiten voor €23,50 die ook de risico's buiten de piste dekt, met of zonder gids.

Plus natuurlijk het lidmaatschap van de NKBV a €50,-. krijg je wel altijd 10 procent korting bij bever en je krijgt het blad Hoogtelijn .  😃
  • Sterre
    Beginner
    Sterre op 19 November 2012 · 01:30
    Ik ben ook wel te porren voor dit soort tripjes. Liever wel met gids omdat ik ondanks kennis en cursussen ik vind dat ik niet genoeg sneeuwmeters per jaar maak om zelf inschattingen te kunnen maken.
    wooptiedoo
  • JeroenJanssens
    Tourist
    JeroenJanssens op 19 November 2012 · 01:50
    Ook voor te vinden.
  • Jelle3
    Beginner
    Jelle3 op 19 November 2012 · 17:52
    Hier ben ik ook zeker wel voor te porren! Wil zelf dit jaar ook de eerste (serieuze) stappen zetten in het freeriden. Dit doen onder begeleiding met lotgenoten lijkt me een goed begin! Heb btw ook een auto beschikbaar (met tankpas tot NL-grens) en ga theorie I (haarlem) en praktijk I in Nendaz (blok I) doen.
  • brts2
    Beginner
    brts2 op 19 November 2012 · 20:49
    Heren, ik ben ook beginnend en zou graag een (of meerdere) trips doen komend seizoen. Eind december volg ik theorie lawine 1 in Haarlem (SSC), daarna wil ik me gaan richten op trips.
    Ik ben een keer eerder op trip geweest (http://wepowder.nl/forum/topic/32448) met wat meer ervaren rijders, ging prima maar ik ben gewoon nog geen doorgewinterde skier (vergeleken met hun). Een gids lijkt me geweldig, maar niet elke dag. Daarbij ga ik het liefste voor het 'knallen als ze vallen' principe, ik denk dat dat de beste manier is om mooie lijnen te rijden.
    Verder: ik ben student, 25 jaar oud, ik heb gevoel voor humor en ik ben geen zeurpiet.
    Ik zal dit topic in de gaten houden.
    Mijn andere hobby: www.allroadmaniacs.nl - www.noppenforum.nl
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 19 November 2012 · 21:32
    Heb dit topic een beetje door zitten scrollen, leuk initiatief.
    'n Gids is altijd handig bij het vinden van goede spots maar zoals Morris al opmerkt is hoger en kouder niet altijd beter. Los van de kwaliteit van de sneeuw en safety is het ook als beginnend freerider niet altijd fijn om heel hoog te staan. Ik denk sowiso dat als je ervaring wilt opdoen skien onder de boomgrens een stuk vriendelijker is dan daarboven.

Vaak ben je in echt hooggebergte veel meer bloodgesteld aan wind en kou en dat vond ik toen ik begon juist erg intimiderend, terwijl ik beneden de boomgrens en dan speciaal in het bos juist altijd het gevoel had dat ik rustig aan kon "wennen".

Een lawinecursus vantevoren kan geen kwaad maar dat is een punt van eeuwige discussie. Ik denk dat de theorie veel beter over komt als je het al ergens mee kunt associeren. Naarmate je meer ofpiste gaat skien kijk je ook heel anders naar sneeuw/terrein en als je daar helemaal geen ervaring mee hebt mis je misschien wat raakvlakken met de theorie. Aan de andere kant weet je na je Lawine 1 wel veel meer te herkennen als je dan zelf op pad gaat.
    Pow!
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 20 November 2012 · 09:20
    Ik richt me op een PA tripje voor week 51 (17dec) .. dan moet ik verplicht mn vrije dagen opmaken..😋 dus beschikbaar, helaas geen poederpak meer
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 20 November 2012 · 12:55
    Ook hier afgelopen weekend het theorie deel afgesloten van SSC1 en aanwezig tijdens praktijkweek in Nendaz (tweede deel van de week). Aansluiten bij groepen lijkt mij erg leuk.

Student, 25 jaar, volgens mij wel gezellig en verslaafd aan sneeuw. Rijbewijs in bezit maar mis vier wielen..

Joram
  • CuttingStorm
    Beginner
    Kreeg steeds een crashreport, maar blijkbaar werd m'n reactie toch geplaatst.. sorry voor de vervuiling!
  • CuttingStorm
    Beginner
    dubbel
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 20 November 2012 · 12:56
    dubbel
  • bram
    Tourist
    bram op 3 Dezember 2012 · 16:46
    Hey, ik ben een ervaren skieer op de piste, maar ik wil nu ook meer beginnen off -piste.
    De eerste week van februarie plan ik een skiereis met pielenz, maar ik wil tussen 15 en 21 december ook wel een tripje maken. De lawine theorie ben ik ook wel geintereseerd maar ik heb me nog niet ingeschreven. Ik kom uit antwerpen dus dat is al snel iets verder rijden. Zijn er nog belgen geintereseerd in een trip in die week in december? Dan lees ik het hier wel.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro