Haldigrat

• RobinN
    Advanced
    RobinN op 30 November 2012 · 15:37
    In het kader van Save the Secrets was ik alle secrets in de Alpen eens aan het doorklikken om te kijken wat voor gebieden het zijn en waar ze liggen.

Toen kwam ik ineens Haldigrat tegen, op een kleine 800 kilometer vanaf Breda. De omschrijving vind ik geweldig, deze houden we in de gaten voor sneeuw vanuit het noorden. Iemand anders ook ervaringen hier?
    Waar het wit is, is een weg.
  • Haas
    Expert
    Haas op 30 November 2012 · 16:19
    Haldigrat is een verborgen pareltje waar je één dag of misschien zelfs twee super kan rijden.
    ca. 20 km noordelijk van Engelberg. Je pakt ( bij voorkeur na een dump) de gondel bij Wolffenschiessen ( parkeerplaats langs de 374 Kantonstrasse naar Engelberg let op dat je er niet voorbij rijdt.)
    Vanuit het topstation van de gondel, dat uitkomt in het súper pitoreske dorpje, hike je dan nog ca. 45 min naar het gebiedje van Haldigrat. Je moet wel van tevoren even bellen want het kan zijn dat de eigenaar van het gebied niet genoeg bellers heeft gehad en de lift niet aanzet. de lift? ja de lift. Haldigrat is een one (stoeltjes) lift wonder en er zijn geen geprepareerde pistes. Het terrein is er pretty mellow. verwacht geen steilhänge en exposed terrein. na kleine hike-jes vind je aan het eind van de dag nog first tracks.
    Kortom een aanradertje! met de nadruk op tje want Haldigrat is klein maar fijn!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 30 November 2012 · 16:22
    Geweldig, daar moet ik een keer heen!
  • coen
    Advanced
    coen op 30 November 2012 · 17:02
    Ik vond dit topic: http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=43551&hil...

Dit gebied klinkt echt briljant!
    Earn your turns...
  • Echo
    Advanced
    Echo op 30 November 2012 · 17:03
    @Robin: I'm in!!!
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 30 November 2012 · 17:14
    Ja is leuk: ben ik 2 jaar geleden geweest toe ik nog in CH woonde. Klein liftje waar je met max een man of 10 op kunt. Dus gegarandeerd rustige afdaling. Met pech moet je alleen lang wachten om omhoog te kunnen. Dalstation is een telefoon. Bellen, dan met zn allen gaan zitten op de stoeltjes en dan gaat ie! Leuk terrein. Mijn profielfoto is er genomen!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 30 November 2012 · 18:22
    Haha dat is echt briljant. Soort on demand stoeltjeslift 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 30 November 2012 · 18:42
  • RJdeHeer
    Tourist
    RJdeHeer op 30 November 2012 · 19:03
    Klinkt helemaal brilliant... die staat op het lijstje voor dit seizoen.
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 18 März 2013 · 10:25
    Even contact gehad met hun:
    Doordeweeks alleen open bij 30+ man/vrouw.
    Prijzen:
    Er zijn geen dagkaarten.
    1e twee ritten omhoog 20 CHF per rit.
    Daarna elke rit 5CHF

Wat vraagjes:
    Komt het voor dat er na een dump niet genoeg man op afkomen?
    maw moet ik het risico gaan nemen om doordeweeks te gaan, of kan ik beter in het weekend "plannen" en genoegen nemen met minder freshies?

Behoudens een goeie dump ergens volgende week (24-30), is het niet te laat in het seizoen en/of ligt het niet te laag? Veel noordhellingen volgens mij dus het zal wel meevallen toch?

Meer info/tips welkom,

Thanks
    Bas
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 18 März 2013 · 17:04
    Laat het weten als er vanuit Breda gereden wordt!

Misschien een keer met wepowder exclusief de lift afhuren. Georganiseerde busreis erbij 😉
    Gilles is my name!!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 18 März 2013 · 17:09
    Misschien een keer met wepowder exclusief de lift afhuren. Georganiseerde busreis erbij 😉 Gilles op 18 mrt. 2013 17:04

Is er al een intekenlijst? 😃
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 März 2013 · 17:28

Behoudens een goeie dump ergens volgende week (24-30), is het niet te laat in het seizoen en/of ligt het niet te laag? Veel noordhellingen volgens mij dus het zal wel meevallen toch?
    Meer info/tips welkom,
    Thanks
    Bas basvennik op 18 mrt. 2013 10:25

Ben niet bij Haldi geweest, maar wel vlakbij vorige maand. er lag een behoorlijke base. Als Haldi niet open gaat doordeweeks (kan best zijn dat er niemand is, heb je nog zat andere opties in de buurt.
    Bijvoorbeeld Fellboden / Bannalp (en dan hiken/touren naar Haldi). Of met een klein liftje vanuit st Jacob naar de hut Gitchenen, daar lekker overnachten en chillen (heel leuk daar) en de volgende ochtend vroeg de Brisen beklimmen, en weer afdalen naar Haldi?

Als je daar in de buurt gaat rijden is Gasthaus Gravenort wel een aanrader, was goedkoop en goed. Neem de Indiase gerechten, niet de schnitzel.
    splitfest.nl
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 18 März 2013 · 18:27
    @ieism , @Gilles : Helaas geen vertek uit Breda of mogelijkheden om te touren.
    Ik ben die week in Lauterbrunnen/Jungfrau, en wil dan vanaf daar vertrekken richting Haldigrat. (kleine 2 uur). Maar natuurlijk alleen als het open gaat en de moeite waard.

@Echo : Overigens wil ik best een intekenlijst maken 😀.
    Een soort van save the secrets benefiet dag! Mooi 2 jaarlijkse dag van maken, elke keer weer een ander gebied 😀. Whatever het meest noodlijdend is?

Overigens is het mij niet helemaal duidelijk of je nou altijd via de gondel naar Niederrickenbach moet om vervolgens het laatste stuk te lopen. Of kan je ook direct met de auto bij SesselBahn/Haldigrat lift komen?
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 18 März 2013 · 18:35
    Misschien een keer met wepowder exclusief de lift afhuren. Georganiseerde busreis erbij 😉 Gilles op 18 mrt. 2013 17:04

haha Gilles!
    I'm in!!
    Klinkt super cool!
    Skiing is Freedom!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 März 2013 · 19:41
    @basvennik, het is daar nooit te laat. Helling is pal noord. Bel Kurt van te voren en je weet waar je aan toe bent. En het kan daar tegenwoordig heel druk worden. Tijdens de weekenden staan er tegenwoordig rijen als het gedumpt heeft. Beste moment is voorseizoen en naseizoen (nu dus).. plan wel een noordstau. Weststau is rap te warm en veel wind.
    May the powder be with you.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 18 März 2013 · 22:40
    Morgen feiertag dus open. Vandaag was het gesloten.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 19 März 2013 · 14:49
    @meteomorris, dan maar hopen dat er nog een noordelijke stroming inzit volgende week.

Iemand die met de auto direct naar Sesselbahn heeft kunnen rijden?
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 25 März 2013 · 09:23
    Hallo Bas

Wenn das Wetter mitspielt, ist die Sesselbahn am Karfreitag in Betrieb.

Freundliche Grüsse

für's Haldigrat-team
    Tanya

Wij zitten in de buurt. Dus vrijdag er naar toe... hopen dat niet heel Luzern er zit 😀
    Nu nog dat beetje extra vers!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 25 März 2013 · 09:34
    @basvennik Cool, veel plezier!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 4 Februar 2015 · 20:34
    Voordat we aansluiten bij het SPLITFEST gaan we morgen eerst ff deze one lift wonder van ons lijstje schrappen. Zijn er toevallig nog wepowderaars in de buurt...?
    Live to ride, ride to live
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 Februar 2015 · 06:24
    [mention="/profile/56"][mention=56]@meteomorris[/mention][/mention], dan maar hopen dat er nog een noordelijke stroming inzit volgende week.
    Iemand die met de auto direct naar Sesselbahn heeft kunnen rijden? basvennik op 19 mrt. 2013 14:49

En met de auto bij de stoeltjeslift komen is totaal geen aanrader. Zelfs met een 4x4 is het geen doen, trust me.
    splitfest.nl
  • robbert
    Advanced
    robbert op 5 Februar 2015 · 20:40
    Haldigrat is klein en fijn maar maar denk geen secret meer. Tegenwoordig is alles binnen een ochtend verspoord. Vorig weekend ruim een uur in de rij gestaan.

De weg naar de stoeltjeslift is alleen toegankelijk voor vergunninghouders

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro