Sölden Oostenrijk

• famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 29 Dezember 2012 · 18:06
    Onze vaste reisleider annex gids heeft gisteren tijdens skiën in Montafon zijn heup gebroken.
    Weet iemand hier de leuke spots in Sölden te vinden?
    feel like doin' it
  • coen
    Advanced
    coen op 29 Dezember 2012 · 18:39
    Vanaf de Gaislachkogel: wasserkar (west zijde), krumpe rinne en hangerder ferner (noord) en aan de zuidkant afdalen richting gaislachalm

Vanaf de Schwarzkogel lift aan de achterkant afdalen richting Huben en de skibus weer terug.

Een paar indrukken van deze routes:

Gaislach north face:

Schwarzkogel richting Huben:

Earn your turns...
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 29 Dezember 2012 · 20:02
    Vergeet niet de mooie couloirs op de zuidhellingen die de wasserkar in gaan. gaislachsee afdaling aan de oostkant van de gaislachkogl naarbeneden om uit te komen op een zuidhelling richting gaislachalm. Maar ook het mellow terrein onder de stabelebaan, de kleine treerun onder de gigijochbahn en nog veel meer. Misschien ook leuk om een gidsje te huren bij het Freeride center Sölden. Hele toffe enthousiaste mensen.

Die afdaling richting Huben kan tricky zijn of bij te weinig sneeuw ook heel vervelend aan het einde.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 30 Dezember 2012 · 11:26
    thanks!
    feel like doin' it
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 30 Dezember 2012 · 11:35
    Ik ken ook nog wel een goede freeride fotograaf Taco!

MountainMadnezz.com

Als je contact met m opneemt dan wil hij vast wel voor een mooie prijs foto's schieten
    http://www.facebook.com/pages/MountainMadnezzcom/104470446294557?fref=...

Daarnaast is Roskirpl nog een leuke om omhoog te stappen, tusssen de Rettenbach en Tiefenbach zit nog een leuke variant.
    Steinkarr zit tussen de Hangende Ferner en Krumperinne in (maar hij heet nieks voor niks Steinkarr.
    De Noordwand van de Gaislach van Top is ook mooi.
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 30 Dezember 2012 · 16:22
    Misschien nuttig om even naar een freeride paspoort te kijken voordat je routes aanraadt. Afgaande op de foto's geen terrein voor beginners.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 30 Dezember 2012 · 16:49
    goeie van je Niels, maar het freeridepaspoort zegt toch ook weer niet alles.
    Als je bv geen zin hebt om lange stukken te hiken zal je altijd een beginner zijn volgens het paspoort.
    De routes die worden aangeraden waarbij je lang moet hiken, slaan we dus gewoon over. En routes kunnen we hierdoor wel eerst ter plekke beoordelen en dan een keuze maken, en/of een gids inhuren.
    feel like doin' it
  • Niels
    Advanced
    Niels op 30 Dezember 2012 · 16:59
    Daar heeft de fam gelijk in. Wellicht had ik moeten zeggen dat het handig is het niveau te vermelden bij routes die genoemd worden.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 30 Dezember 2012 · 18:28
    de eerste impressies van Coen spreken wel min of meer voor zich.
    Maar je hebt gelijk dat meer info altijd welkom is
    Of zoals frenkdegen zegt:: Daarnaast is Roskirpl nog een leuke om omhoog te stappen...
    (is dat niet een vrije vertaling van hiken?)
    feel like doin' it
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 30 Dezember 2012 · 19:30
    Idd is het niveau wel van belang, ik ben daar ook aan voorbij geschoten...
    Ik ben verdergegaan op de routes van Coen (ik wil niet onder doen 😉 )
    Bij het freeride center in Solden kan je voor € 90 pp een dag mee met een gids! uber cool!

en ja "omhoog stappen " is idd een hike
    If the conditions are crap, it's called training!
  • poling
    Beginner
    poling op 30 Dezember 2012 · 21:51
    vind het wel terechte opmerking van de fam. was het vorige paspoort niet veel zeggender?! moet dit eigenlijk in het paspoort topic posten maar kant nie vinden.
    maar het is zo dat je zwakste schakel altijd je nivo bepaald en daar is iets voor te zeggen maar zegt ook verre van alles :-/
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 30 Dezember 2012 · 22:19
    De omschrijving van het paspoort is ook niet altijd duidelijk. Wat wordt er bijv. verstaan onder 1e hulp verlenen? Heeft iedereen boven "beginner" een erkende EHBO cursus gevolgd?
  • poling
    Beginner
    poling op 30 Dezember 2012 · 22:24
    vraag me dat ook sterk af :-S en 1ste hulp e 1ste hulp op de berg, is da hetzelfde??
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 31 Dezember 2012 · 09:43
    Met een gids is altijd een goed idee als het kennis niveau nog niet aanwezig is om de erg mooie routes van Coen te doen. Sinds half december is Sölden ook verkrijgbaar als Freeride Map (www.freeridemap.nl). Zeker als beginnend freerider, erg handig om niet voor complete verassingen te komen staan door het gebruik van de kleuren in de kaart.

Volgens mij zie ik ook een 'huiswerk' route van Snow Safety er tussen staan 😉
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 31 Dezember 2012 · 17:46
    is niet alles wat we vooraf checken huiswerk dan, net als een dagelijkse check van de weerberichten.daar?
    dat is toch juist ook een deel van de bedoeling van dit topic?
    feel like doin' it
  • Floris
    Beginner
    Floris op 2 Januar 2013 · 15:58
    De Wasserkar (Oost-kant van de Gaislachkogl) is prima te doen voor niveau vanaf beginners. Ik heb 'm vorig jaar voor het eerst gedaan, zie hier de route die ik had genomen:

• famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 2 Januar 2013 · 16:31
    en die 10 meter hiken tussendoor is nog wel te overzien!
    feel like doin' it
  • Floris
    Beginner
    Floris op 2 Januar 2013 · 16:54
    Mehehehe idd ja 😋

Als er genoeg sneeuw ligt kun je daar waar ik weer terug moest (stukje heb ik eruit geknipt) gewoon rechtdoor en hoef je niet te hiken. Dat stukje hiken wat ik had gedaan was niet moeilijk maar je wil daar niet vallen want dan lig je meteen beneden in het dal 😉
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 2 Januar 2013 · 17:31
    en dat terwijl er vorig jaar rond half januari toch behoorlijk wat sneeuw gevallen is in Sölden
    Er werden zelfs passen afgesloten
    feel like doin' it
  • Floris
    Beginner
    Floris op 2 Januar 2013 · 17:46
    Klopt, dit was een dag of 4 a 5 na de dump en er schijnt redelijk veel zon op die helling.
  • coen
    Advanced
    coen op 2 Januar 2013 · 18:28
    Denk ook vooral wind op zo'n graat...
    Earn your turns...
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 2 Januar 2013 · 18:53
    Op die hoogte doet de zon niet veel meer
    de wind des te meer
    huh?
    feel like doin' it
  • Floris
    Beginner
    Floris op 2 Januar 2013 · 20:50
    Uhhh ja sorry, bovenop de graat door de wind idd.
    Het deel verder naar onder kreeg veel zon (Zuidhelling).
  • Martindg
    Advanced
    Martindg op 2 Januar 2013 · 21:49
    Hi wepowderaars, Mijn naam is Martin.
    Ga 12 jan naar solden en vroeg mij af of er buiten t freeride center een gids te huren valt aldaar.( liefst nederlands talig).Heeft iemand suggesties?? Thanx!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro