gebruik go pro

• koenta
    Beginner
    koenta op 11 Januar 2013 · 10:41
    question:
    komende februari mag ik van een vriend een go pro lenen en bevestig deze natuurlijk aan een uitschuifbaar 'statief'!
    máár hoe weet je of 'ie de goede hoek heeft qua filmen..anders daal je af in de poeder en bekijk je 's avonds de beelden en heb je of alleen lucht of alleen de grond!?!
    zijn hier tips en tricks voor??
    thanks!!!
  • jromee
    Tourist
    jromee op 11 Januar 2013 · 12:15
    op een xsories ushot zit een klein spiegeltje bij de mount. zodoende richt je hem.

heb je geen ushot dan zou je natuurlijk ook zelf zoiets kunnen maken!
  • freek
    Beginner
    freek op 11 Januar 2013 · 12:34
    Wat dacht je van ouderwets proberen? Beeld bekijken en aanpassingen doen indien nodig.
    Streepje zetten op je mount bij de juiste hoek en volgens mij kun je zelfs ' klikjes' tellen bij verstellen van de mount
  • Rene
    Beginner
    Rene op 11 Januar 2013 · 12:52
    Vooral proberen inderdaad. Thuis ook al wat gebruiken en weten wat voor beelden je krijgt met bepaald soort gebruik. Een gopro is nu eenmaal geen camera die je moet gebruiken als elk andere home video camera. Gewoon veel doen en op ten duur weet je wel wat de toffe hoeken zijn.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • brts2
    Beginner
    brts2 op 11 Januar 2013 · 13:39
    Ik heb het gewoon op het oog gedaan laatst en dat werkte prima. Misschien goed gegokt, maar dan zou ik drie dagen achter elkaar goed gegokt hebben..
    Mijn andere hobby: www.allroadmaniacs.nl - www.noppenforum.nl
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 11 Januar 2013 · 13:56
    Je kunt een speciaal lcd schermpje kopen dat je er op kunt klikken, zal uiteraard wel weer lekker wat geld kosten.

Als het een hero 3 is kun je hem ook via bluetooth met je smartphone connecten en live de beelden checken.
  • koenta
    Beginner
    koenta op 11 Januar 2013 · 13:57
    Thanks voor de reacties; het zal in het begin inderdaad uitproberen zijn en kijken wat voor beelden je krijgt bij welke hoek / instelling!
    Tot nu toe alleen gefilmd met de Sony CyberShot TX5...deze op een handstatiefje en gááán!!
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 11 Januar 2013 · 16:34
    Je kunt een speciaal lcd schermpje kopen dat je er op kunt klikken, zal uiteraard wel weer lekker wat geld kosten. Als het een hero 3 is kun je hem ook via bluetooth met je smartphone connecten en live de beelden checken. Surfertje op 11 jan. 2013 13:56

wifibac pac kopen... 130euro
    dan kun je met de hero 2&3 gewoon via de app op de iphone kijken
    may the pow be with you
  • freek
    Beginner
    freek op 11 Januar 2013 · 17:07
    Je kunt een speciaal lcd schermpje kopen dat je er op kunt klikken, zal uiteraard wel weer lekker wat geld kosten. Als het een hero 3 is kun je hem ook via bluetooth met je smartphone connecten en live de beelden checken. Surfertje op 11 jan. 2013 13:56
    wifibac pac kopen... 130euro
    dan kun je met de hero 2&3 gewoon via de app op de iphone kijken Ogre/Robbert op 11 jan. 2013 16:34

ja dat zou ik ook doen als ik voor 1 week de GoPro van een vriend zou lenen 😉
  • koenta
    Beginner
    koenta op 12 Januar 2013 · 10:51
    het wordt gewoon ouderwets proberen en er ff handig mee worden...practice makes perfect!!
    en inderdaad...ik leen 'm...dus een wifibac staat niet op de lijst...maar 't zal vast verdomd handig zijn!!
    bedankt voor jullie feedback!
  • koenta
    Beginner
    koenta op 23 Januar 2013 · 09:17
    en hebben jullie nog tips in welke 'instelling' te filmen / fotografen; is 760 okay of is de 1080 beter...die wide angle lijkt mij ook het meest praktisch?!?!
  • freek
    Beginner
    freek op 23 Januar 2013 · 10:17
    Ik zou voor de R3 gaan, 720p 170 graden. 60fps is leuk als je tijdens montage veel slomo kiest. Maar de meningen zijn zoals met elk onderwerp verdeeld 😃

zie ook: http://wepowder.nl/forum/topic/66358
  • koenta
    Beginner
    koenta op 23 Januar 2013 · 10:26
    720p is HD, die 170 graden is de Wide Angle...waar staat die R3 voor...want ik zag ook ergens R4 voorbij komen?!
    en dus gewoon op 30fps instellen?!
    wat vooral veel oefenen is, lijkt me de stand hóe je de go pro positioneert...niet dat je een filmpje hebt met óf lucht óf sneeuw...maar dat zal vast goed komen!!!
  • freek
    Beginner
    freek op 23 Januar 2013 · 10:31
    Ik ben fan van wide en wel op 170 graden. De GoPro (en ik weet niet hoe het met de nieuwste modellen zit) kun je instellen op R1 t/m R5, waarbij elke code voor een bepaalde resolutie, graden en snelheid combinatie staat.

http://paulbourke.net/miscellaneous/gopro/instructionsfull.pdf...
  • freek
    Beginner
    freek op 23 Januar 2013 · 10:33
    ook hier geldt: ga er eens mee spelen, loop bijvoorbeeld een stuk, dan zie je al snel het verschil tussen wel/niet wide 😃
  • koenta
    Beginner
    koenta op 24 Januar 2013 · 09:53
    én heeft iemand ervaring met je go pro op je board plaatsen...de montagestukjes heb ik al!?!
    hoe zien de beelden er uit als je 'm aan de voor- of achterkant plaatst??
  • willie
    Tourist
    willie op 24 Januar 2013 · 11:32 Mijn nieuwe signature
  • freek
    Beginner
    freek op 24 Januar 2013 · 12:23
    https://www.facebook.com/photo.php?v=1858773901364&set=t.104527323...
    ik weet niet of ie publiek is, maar dit is beeld van montage achterop board

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro