Wat is het beste freeride gebied van Frankrijk?

• stoke.d
    Beginner
    stoke.d op 11 Januar 2013 · 14:39
    Hoi, ik zal me even voorstellen. Ik ben Eduard, 32 jaar en ski al 20 jaar. Ik was de laatste 2 jaar vanwege geboorte eerste kind niet in de sneeuw, maar heb er weer zin in. In het verre verleden heb ik hier al eens een account aangemaakt. De site is er in die tijd flink op vooruit gegaan zeg.

Ik heb meteen mijn paspoort aangemaakt. Ik ben wat veiligheid off-piste een beginner. Ik kan redelijk goed skiën, ook in de poedersneeuw en ben nu bezig een reis te boeken naar Frankrijk met vrienden. We hoeven niet perse achter de sneeuw aan te jagen, maar willen vooraf een goed gebied boeken. Ter plekke huren we dan een skigids. We vertrekken begin maart. Wat is volgens jullie het beste freeride ski gebied in Frankrijk?
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 Januar 2013 · 14:58
    La Grave.
    Rex Monte - Amor Nix
  • freek
    Beginner
    freek op 11 Januar 2013 · 15:05
    Dat ene gebied dat het meest aansluit op al jouw wensen / niveau, dat is het beste freeride gebied.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 11 Januar 2013 · 15:10
    Veel keuze! Espace Killy, Chamonix, Serre Che en het eerder genoemde La Grave. Daarnaast heb je ook veel kleine gebieden waar veel mogelijk is. Kijk anders hier even: http://wepowder.nl/playgrounds
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • coen
    Advanced
    coen op 11 Januar 2013 · 15:39
    Ga in Briançon zitten, kan je alle kanten op. Afhankelijk van waar de beste poeder ligt kan je elke dag een ander gebied skiën. Serre Che, La Grave, Montgenevre, Sestriere, Puy st Vincent, Pelvoux en de Queyras allemaal ong. binnen een uurtje rijden.
    Earn your turns...
  • piethein
    Tourist
    piethein op 11 Januar 2013 · 16:54
    WhitePowder 11 jan. 2013 14:58

La Grave.

Als je vooraf gaat boeken, kan je wellicht beter Les Deux Alpes kiezen. Dan heb je het beste van beide.
    Mocht het tegenvallen qua sneeuw, heb je genoeg pistes en een goed funpark, waar je op los kan. Daarnaast zijn er genoeg eet- en drinkgelegenheden.
    Valt er genoeg sneeuw, dan neem je gewoon als eerste de lift helemaal omhoog en dan heb je de 'afdaling' naar La Grave. Ik denk zelfs dat je eerder boven bent vanuit L2A, dan vanuit La Grave, maar dat weet ik niet zeker.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 Januar 2013 · 17:02
    Alhoewel ik mee eens ben dat L2A een betere uitvalsbasis is, ben je sneller bovenaan La Grave met de eigen gondel dan via de L2A kant waarbij je diverse stoeltjes liften moet pakken. Daarnaast moet je bovenaan ook nog door de piste bully de gletsjer over getrokken worden voordat je eindelijk echt aan de La Grave kant bent.

Voor mijn gevoel een tour die 1,5 uur duurde, maar wel heel vet om een keer gedaan te hebben.. (hoe vaak wordt je nou met een touw achter een piste bully een gletsjer over getrokken? 😀 )

Mocht je wel aan de L2A kant zitten, houd er dan rekening mee dat La Grave alleen inbegrepen is als je een week liftpas koopt (geloof ik).
    Rex Monte - Amor Nix
  • David2
    Beginner
    David2 op 11 Januar 2013 · 19:59
    Espace Killy. Bestaat ook een leuk BC boek van met alle routes in beschreven.
  • Anon
    Tourist
    Anon op 11 Januar 2013 · 20:03
    Ik zeg Mont Blanc Massif, dus Chamonix & Courmayeur. In Cham kan je alle kanten op, niet gelijk zo hard core als La Grave maar genoeg nare runs dat de beste jongens ter wereld er met trillende beentjes bovenaan staan. La Grave is misschien wat much voor een beginner, in Cham en Courmayeur kan je rustig beginnen tot de moeilijkste runs ter wereld.. Plus als je in Cham zit en het is slecht weer goede kans dat je in Courmayeur( 20 min rijden vanaf Cham) wel goed weer hebt. Ook heeft cham gebieden op alle kompas richtingen dus je kan veel zon meepakken op 1 dag of lekker in de schaduw de volgende. Verder is er in Cham zelf veel te doen, twee sterren restaurants, nachtclubs Irish pubs etc het is een stad en geen dorp.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 Januar 2013 · 20:29
    Als je vooraf wil boeken, zou ik zeggen Espace Kily. Daar heb je mijns inziens alles,

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro