Wat is de beste lawine airbag?

• stoke.d
    Beginner
    stoke.d op 11 Januar 2013 · 14:44
    Hoi, ik ben me aan het orienteren voor een lawine airbag, maar kom er voor me zelf niet helemaal uit. Graag hoor ik jullie mening hierover. Wat is de beste lawine airbag? Wat adviseren jullie, huren of kopen van een lawine airbag?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 Januar 2013 · 14:53
    Ff zoeken op deze site geeft heel veel info. verder is elke lawine airbag goed, maar moet je gewoon voor jezelf bedenken wat je het prettigste vindt: Snowpulse blaast op rond nek en hoofd en geeft daardoor wat meer bescherming, ABS op de rug waardoor je nog wel eens face down wilt eindigen, maar voordeel van 2 ballonnen (als er 1 stuk gaat heb je er nog 1).

En passen: welke bag zit het beste. Snowpulse heeft alles in de schouderbanden zitten dus dat duurt 1 of 2 dagen voordat dat lekker zit. ABS heeft weer vario met opritsbare rugzakken en zo zijn er meer prodcuen met voor en nadelen.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Allart
    Beginner
    Allart op 11 Januar 2013 · 14:56
    Ff zoeken op deze site geeft heel veel info. verder is elke lawine airbag goed, maar moet je gewoon voor jezelf bedenken wat je het prettigste vindt: Snowpulse blaast op rond nek en hoofd en geeft daardoor wat meer bescherming, ABS op de rug waardoor je nog wel eens face down wilt eindigen, maar voordeel van 2 ballonnen (als er 1 stuk gaat heb je er nog 1).
    En passen: welke bag zit het beste. Snowpulse heeft alles in de schouderbanden zitten dus dat duurt 1 of 2 dagen voordat dat lekker zit. ABS heeft weer vario met opritsbare rugzakken en zo zijn er meer prodcuen met voor en nadelen. skiester op 11 jan. 2013 14:53

Dat dus 😉
    Kwam zelf bij een ABS uit met 18 liter opritszak van Arva.
    Maar ABS kun je tegenwoordig ook in andere merken terugvinden, buiten hun eigen rugzakken.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • piethein
    Tourist
    piethein op 11 Januar 2013 · 16:11
    Persoonlijk vind ik 18 liter net te weinig.. (zelfs zonder schep en sonde is het krapjes)
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 12 Januar 2013 · 23:07
    Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Mammut R.A.S modellen. Door de removeble airbag kun je de tas ook erg makkelijk om toveren tot een gewone dagjes tas voor op de pistes! Zo hoef je niet met het extra gewicht van airbagrond te rijden en zo loop je ook geen kans dat de airbag beschadigt. Ook vind ik de mammut tassen erg confortabel zitten en ze zijn erg degelijk en sterk. Ik heb zelf de 35l PRO, en zoals er al door meerdere werd verteld liever iets te groot, kleiner maken kan idd met de straps. Succes met je keuze
  • MBulten
    Advanced
    MBulten op 30 Januar 2013 · 09:44
    Niews van Ortovox; removable Airbag system.
    Ortovox introduced a new line of modular ABS packs, including two women’s specific models, at Outdoor Retailer. The ABS avalanche pack line features a removable airbag system – the M.A.S.S. (modular avalanche safety system), which can be inserted into Ortovox's five new models for optimum floatation and protection in an avalanche.

Ortovox partners with ABS, which has 28 years’ experience and expertise in avalanche safety. The twin-bag system can be added or removed from the packs in just a few minutes. The trigger can be installed for either right or left-handed users and is height and angle adjustable.

Ortovox's Free Rider 24, 26, and 24 women’s packs have new removable SPS PRO back protectors, which provide TÜV certified trauma protection. The Tour ABS models, the Tour 32 + 7 ABS and Tour 30 + 7 women’s, have Vent-O-Flex back systems.

Ortovox's Todd Walton demonstrated the women-specific Tour 30+7 ABS avalanche airbag backpack Tuesday at Outdoor Retailer's All Mountain Demo Day.
    LedFloyd
  • SafePowderRide
    SafePowderRide op 12 Januar 2016 · 17:11
    SPAM = verwijderd
  • Mars
    Tourist
    Mars op 12 Januar 2016 · 17:15
    Spam
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 12 Januar 2016 · 19:29
    Zoals iedereen zegt. Passen!

Bij mij zit bijvoorbeeld de oude BCA float 30 erg lekker. Maar pasvorm is enorm persoonlijk
  • dylanvansluis
    Advanced
    dylanvansluis op 12 Januar 2016 · 19:36
    ik heb zelf een ABS, hiervoor gekozen omdat je zoveel verschillende Zip-ons hebt. Zo kan ik gewoon ruilen tussen een 15liter tas of een 45 liter of wat dan ook. Daarnaast zat deze tas ook gewoon erg stevig op mn rug. Kijk voor de grap eens op Ebay.de vaak kan je bieden op nieuwe ABS/Snowpulse tassen en kan je soms met een gelukje een tas voor een prikje krijgen.

Misschien ook kijken naar Jetforce tassen?
    Dylan van Sluis
  • Herman
    Advanced
    Herman op 12 Januar 2016 · 22:07
    Wat betreft de afweging huren of kopen, het is een stuk gereedschap, een kleine verzekering, met een hoog cool gadget gehalte. De aanschaf kosten lijken tussen de 5-10 keer een week huren te liggen, hoe dat economisch voor jou uitpakt?

De airbag hebben maakt het makkelijk om hem te dragen, je grijpt niet achter het net als ze bij een verhuurder uitverkocht zijn, als het vannacht gedumpt heeft kun je als eerste bij de lift staan!

Een andere inschatting van het "nut" van een airbag voor jou: Heb je al een drie-eenheid en hoe vaak draag je die nu bij je?

Houd ook rekening met je reisplannen: heb je een ski maatje waar je mee kunt freeriden, volg je spontaan de Poeder Alerts of woon je daadwerkelijk in de bergen? Of ga je dit seizoen meestal op pad met vrienden die altijd meer van de après-ski zijn en blijf je met hen eigenlijk tussen de koffie, schnapps, lunch en de eerste jäger altijd op de piste of het terrain-park?

Als je planning is om vooral op pad te gaan met een organisator van poeder, cat of heli-ski reizen, dan is het verstandig om even te checken of zij (verplicht) dergelijke apparatuur ter beschikking stellen aan haar klanten. Je eigen airbag aanschaffen om hem vervolgens niet te mogen gebruiken is helemaal zinloos.

Ga je met vliegtuig of met auto(bus) op pad? Alleen al de kosten van excess bagage fees bij sommige luchtvaart maatschappijen wegen op tegen de lokale huur van een airbag. (Mijn ABS met steel cartridge is nou niet bepaald lichtgewicht...)
    Proud alumnus of the www.section8ski.com SLT programme - In order to be the best you must first lose your mind.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 12 Januar 2016 · 22:18
    Verder zou ik je ook willen aanraden om op een rustig moment met al je speelgoed (oke, zonder je skis/plank, die hebben ze ter plaatse wel) te gaan proberen, als je 'm in een echte winkel koopt. Neem alles mee wat je op een normale dag rijden meeneemt: Skispul/reservebril/vellen?/eten&drinken/snacks/etc.

Stop dat in een tas en probeer hem dan nog eens. Hoe zit 'ie? En heb je nog plaats over? (Of juist niet?)

En als je ondertussen nog niet genoeg te vergelijken hebt: Hoe groot/welk model heeft/hebben de oplaaszakken? Of maakt het type trek-hadvat je nog wat uit?

Nu gaat het om een flinke smak geld dus valt er wat te zeggen voor een mooie online-aanbieding, maar 't gaat ook over dusdanig veel geld dat je 'm misschien wel eerst even serieus wil passen...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 12 Januar 2016 · 23:11
    Denk dat de TO allang n airbag heeft. Was n post uit 2013!! 😀
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 12 Januar 2016 · 23:26
    oeps, had ik gemist. Aan de andere kant blijft het lang sparen voor zo'n zak 😃
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 13 Januar 2016 · 13:44
    Hmm, hoewel een interessante optie om te huren (en nog redelijk dichtbij ook 😉 ) weet ik niet of de WP community en makers van WP het eens zullen zijn met deze vorm van reclame??? En nee, ik hou niet van "duimpjes".
    @arjen @meteomorris
    powpowwowjippiajippieee
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 13 Januar 2016 · 13:59
    en dat allemaal door die spammer😋
    Riding on the edge!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro