Snowboardboots 2012-2013

• josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 20 Januar 2013 · 13:38
    Ja! Ik moet weer eens nieuwe boots aangaan schaffen (omdat mijn Vans Fargo Focus na x aantal dagen/weken/maanden in de sneeuw iets slap worden). Al een aantal topics hier gelezen, maar de eigenschappen van de boots veranderen nog wel eens per jaar (zoals bij de DriverX).

Dus wat is jullie ideale snowboardschoen van dit jaar? Waar rijden jullie op? Doel is freeride (dus behoorlijk stijf) en ik hou van contact tussen voet en sneeuw. Het zou mooi zijn als de schoen ook geschikt is voor splitboarden. BOA systeem would be nice.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 Januar 2013 · 13:55 May the powder be with you.
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 20 Januar 2013 · 14:15
    Nice boots. En als ik zo ook maar iets van de techniek over kan nemen van Xavier, zou dat mooi mee genomen zijn! Maar waar haal je deze schoenen? Volgens Deeluxe is Perrysport de dealer voor NL, maar dat voelt toch apart als ik daar om advies ga vragen of mijn freeride goods ga kopen! 😉
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 Januar 2013 · 14:42
    Ik geloof dat MK skiservice ze had/heeft.
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 Januar 2013 · 14:45
    Bij MK heb ik ze dit seizoen nog gezien, ff bellen of ze je maat hebben..
    splitfest.nl
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 20 Januar 2013 · 17:40
    Owkay! Langs MK dus! Nog meer tips voor nieuwe boots?
  • patrick
    Beginner
    patrick op 21 Januar 2013 · 08:05
    ik heb burton ION....het zijn stijve botten maar het is juist of ik sloefen aan heb....een echte aanrader
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 9 Februar 2013 · 17:52
    Deeluxe valt af wat betreft pasvorm en ik vond ze te slap. Niet dat die stijfheid noodzakelijk is, maar meer een persoonlijke voorkeur. Bovendien is na het passen van behoorlijk wat schoenen, de conclusie dat de boa's een must zijn.

Dus nu uitgekomen op de k2 thriaxis. Moet behoorlijk wat aan verbouwd worden (knelt wat bij de enkel en misschien wat te klein) maar dat is volgens frosty / mk te doen. Twijfel daar zelf nog wel wat aan, maar lees wat reviews dat ook de durability beperkt is. Iemand frist hand experience?
  • koen4
    Beginner
    koen4 op 9 Februar 2013 · 18:55
    ik heb burton ION....het zijn stijve botten maar het is juist of ik sloefen aan heb....een echte aanrader patrick op 21 jan. 2013 08:05

Gister voor het eerst op Burton IONs gereden. Nooit meer anders!
    Idd super comfortabel, maar toch stijf. Best of both worlds wat mij betreft!
    Voorheen burton Moto en burton Ruler gehad. Ook prima en comfortabel, maar door de jaren heen zijn die slapper geworden. ben benieuwd of deze hun stijfheid behouden!
    yeah for it
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 Februar 2013 · 10:55
    Ik heb een paar weken terug een paar Burton Drivers gehaald bij Frosty/MK. Stuk stugger dan de Rulers die ik eerder had, vooral als je de plastic lipjes die je er bij krijgt er in doet.

Ik ben er nog niet echt op wezen hiken, maar er zit een vibram zool onder die behoorlijk grippy is in de sneeuw en de neus heeft een soort rubber rand waardoor je met een gerust hart nog eens ergens treden in kan schoppen.

Die deeluxen lijken me alleen de moeite als je ECHT veel split, als reguliere snowboard schoen lijken ze me minder relaxt. Zie ook het eerdere commentaar.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Peter3
    Tourist
    Peter3 op 10 Februar 2013 · 11:58
    Salamon Savage Boa

Licht en het Boa systeem geeft heel veel extra stijfheid.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro