Jaarlijks doen we met wat oudere jongeren (35+'ers) een gids excursie (eerste week maart dit jaar...).
Na enkele jaren Chamonix zijn we daar de massa ontvlucht (de poeder valt daar reeds getraceerd), en zoeken we kleinere gebieden op in Valais / Wallis. Zie impressies
2012:
2010:
Nu wordt Zwitserland wel erg duur qua Gids (+/- 100€ per man/dag)
Zijn er alternatieven of kent iemand een gids die vor die regio die betaalbaardere tarieven heeft.
Begrijp me niet verkeerd...ik snap dat gidsen duur zijn hé...je betaald soms net zo veel voor een degelijke IT'er terwijl die niet zijn leven op het spel zet voor zijn klanten, in weer&wind.
Gewoon even checken of dit ook de prijzen zijn die jullie betalen voor een berggids.
En leuke routes en offpiste gebieden in die regio zijn steeds welkom!
Klopt... :
"Le tarif est de 120.-/pers/jour pour 8 personnes. C'est la taille de groupe maximale que je peux prendre, au dela il faudrait un deuxième guide."
In Oostenrijk en Frankrijk denk ik, zo'n 300 EUR voor 3-4 personen. Zwitserland iets meer door ongunstige koers maar omgerekend zo'n 375 EUR.
Meestal stijgt de prijs niet zo sterk met het aantal personen. Dus 8 x 96 EUR lijkt me te veel tenzij er een tail guide meegaat oid maar daar is blijkbaar geen sprake van bij 8 personen.
Gilles is my name!!
Antworten
Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.