Gids + Routes Wallis-Valais / Wat betalen jullie ad gids?

• Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 18 Februar 2013 · 10:39
    Hi,

Jaarlijks doen we met wat oudere jongeren (35+'ers) een gids excursie (eerste week maart dit jaar...).
    Na enkele jaren Chamonix zijn we daar de massa ontvlucht (de poeder valt daar reeds getraceerd), en zoeken we kleinere gebieden op in Valais / Wallis. Zie impressies
    2012:

2010:

Nu wordt Zwitserland wel erg duur qua Gids (+/- 100€ per man/dag)
    Zijn er alternatieven of kent iemand een gids die vor die regio die betaalbaardere tarieven heeft.

Begrijp me niet verkeerd...ik snap dat gidsen duur zijn hé...je betaald soms net zo veel voor een degelijke IT'er terwijl die niet zijn leven op het spel zet voor zijn klanten, in weer&wind.

Gewoon even checken of dit ook de prijzen zijn die jullie betalen voor een berggids.

En leuke routes en offpiste gebieden in die regio zijn steeds welkom!

thx.

Yves
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 Februar 2013 · 10:48
    Als je met 4 man onderweg bent klopt die prijs wel. Het is vooral de dure Zwitserse Frank die de prijs opgedreven heeft.

Kleine gebieden in die regio? Check http://wepowder.nl/playgrounds/region/4 en vink 'secret' en/of 'family' aan.
    May the powder be with you.
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 18 Februar 2013 · 13:50
    Hey Morris,

Dit is de prijs voor 8 man: 120CHF, +/- 96€
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 Februar 2013 · 13:56
    Lees ik het goed? 800 euro per dag voor een gids?
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 18 Februar 2013 · 14:01
    Klopt... :
    "Le tarif est de 120.-/pers/jour pour 8 personnes. C'est la taille de groupe maximale que je peux prendre, au dela il faudrait un deuxième guide."
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 18 Februar 2013 · 14:02
    ..vandaar dat ik alternatieven zoek...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 Februar 2013 · 14:17
    Overzicht + de prijzen: http://www.4000plus.ch/index.php?id=11
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 19 Februar 2013 · 07:48
    Geen Tips over Gidsen van mijn kant maar wat een vette beelden man wauw! 😃
  • Nodesktophero
    Expert
    Nodesktophero op 19 Februar 2013 · 10:29
    @Mikey

Thx...wat spelen met stick mounted GoPro's kan leuke beelden geven...zelfs met slechter weer 😉
  • FDL
    Tourist
    FDL op 19 Februar 2013 · 11:02
    Ik weet dat deze gids voor 350€/week/pp werkt vanuit zijn eigen streek (Queras). Maar je kan hem altijd eens een mailtje sturen voor een andere streek
    http://www.jeanphilippe-cherbonnier.com/guide-queyras-ski-randonnee_2....
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 19 Februar 2013 · 11:24
    In Oostenrijk en Frankrijk denk ik, zo'n 300 EUR voor 3-4 personen. Zwitserland iets meer door ongunstige koers maar omgerekend zo'n 375 EUR.

Meestal stijgt de prijs niet zo sterk met het aantal personen. Dus 8 x 96 EUR lijkt me te veel tenzij er een tail guide meegaat oid maar daar is blijkbaar geen sprake van bij 8 personen.
    Gilles is my name!!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro