Tjarco op 26 August 2013 · 12:03
Hoi, na vorige winter in Calgary & de rockies te hebben gezeten wil ik dit jaar mijn wintersporten in Europa iets beter gaan plannen dan alleen een weekje met vrienden 400$ opzuipen en goedkoop met Husk meegaan.
Ik, 26, snowboard inmiddels al weer 13 jaar (of 30 werkweken zoiets) en heb vorig jaar in Canada de eerste echte meerdaagse splitboard & backcountry avonturen gemaakt. In de sneeuw vermaak ik met elk terrein en onder elke conditie en ben opgegroeid met lange bergwandelingen maken. Hoewel ik daar als kind het plezier niet van in zag, zie ik nu ultieme bliss om alleen al te denken aan de bergen in Europa die ik op en af wil komende winter.
Door kun- en onkunde geleerd dat meerdere trips van +/- 3 dagen maken naar de sneeuw het beste zal zijn om het meeste uit mijn winter te halen. Korter, dus ben je krachtiger, flexibeler want je kan de verse sneeuw achterna en met planning zijn de kosten goed te beperken en kan je vaker in de sneeuw zitten en weer met meerdere vrienden trips maken.
Voor mij wordt de eerste stop deze winter wordt eindelijk de cursus lawine veiligheid (tips bij welke organisatie?). En op uitschuifbare stokken, probe en sonde na heb ik een volledige splitboard en snowboard uitrusting, maar waar ik echt op zoek naar ben zijn andere splitboarders en poederfanaten die ook kortere tripjes willen maken, en deze kennisnewb mee willen nemen, ik zal koken 😀 haha.
Dat was, het zie jullie reacties tegemoet.
Peace
a beach is just a washed away mountain