Kleermaker met ervaring met Gore-tex Materiaal

• misterr
    Advanced
    misterr op 25 November 2013 · 17:14
    Afgelopen winter heb ik enigzins overhaast een Sweet Protection Gore Tex Snowboard broek gekocht. Omdat ik zelf een skier ben zitten de pijpen door mn kanten onderin vol met kleine scheurtjes die steeds groter worden. Nou ben ik zelf niet zo een knutselaar maar ik wil graag de onderkant van mn pijpen verstevigen met een stukje hardere stof (zoals dit ook op veel ski broeken zit.)

Mijn vraag is dus of iemand een kleermaker in de regio randstad weet met een beetje ervaring met Gore Tex materiaal. Ik vertrouw mijn kleermaker om de hoek deze taak namelijk niet echt toe.
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 25 November 2013 · 17:21
    Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Sweet Protection One Piece Flightsuit. Deze had op dezelfde plekken van die kleine scheurtjes. Ik heb hier in Groningen naar de gouden schaar gegaan en overlegd wat het beste was om te doen. Mevrouw adviseerde me om een aantal stroken autogordel aan de binnenkant te lijmen en dan te stikken.

Dit ook gedaan, het ziet er bijzonder strak uit en als er nu scheurtjes aan de buitenkant komen zullen deze er niet volledig door heen gaan waardoor je dus minder/geen kans hebt op het volledig open scheuren van een plek.

Ik heb geen idee hoe dit daadwerkelijk in de praktijk gaat werken maar heb er wel vertrouwen in.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 25 November 2013 · 17:52
    HD Styles
    De Ackeren 11
    9363 HE Marum
    T: +31(0)594 641231

of zie: http://www.gore-tex.nl/remote/Satellite?c=fabrics_cont_land_c&chil...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 25 November 2013 · 17:55
    naai ateliers die verbonden zijn aan outdoor shops. Carl Denig heeft bijv zijn eigen atelier
    http://www.carldenig.nl/service-atelier
    http://verticaldissidents.net
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 26 November 2013 · 10:46
    Yep, de genoemde HD Styles is goed!
    Dat wordt heel solide weer in elkaar gezet.
  • misterr
    Advanced
    misterr op 26 November 2013 · 10:50
    Top, bedankt voor de tips!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 November 2013 · 10:53
    Ik heb zelf ooit eens een stuk dyneema op de binnenzijde van de pijp van mijn mammut goretex broek gestikt.

Vanwege de plek (onderaan de pijp) maakt het feit dat het Goretex is en je de waterdichtheid aantast toch niet uit?
    If in doubt, don't go out!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 November 2013 · 11:28
    Ik heb zelf ooit eens een stuk dyneema op de binnenzijde van de pijp van mijn mammut goretex broek gestikt.
    Vanwege de plek (onderaan de pijp) maakt het feit dat het Goretex is en je de waterdichtheid aantast toch niet uit? SVENK op 26 nov. 2013 10:53

Uhm ik zou daar toch even navraag over doen bij een expert. Je wilt, ook onderaan de broekspijp, niet dat de lagen van elkaar komen doordat er water tussen komt oid..
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 November 2013 · 11:30
    Vanwege de plek (onderaan de pijp) maakt het feit dat het Goretex is en je de waterdichtheid aantast toch niet uit? SVENK op 26 nov. 2013 10:53

Uhm ik zou daar toch even navraag over doen bij een expert. Je wilt, ook onderaan de broekspijp, niet dat de lagen van elkaar komen doordat er water tussen komt oid..
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 29 Dezember 2013 · 11:15
    Iemand ervaring met een goede kleermaker in omgeving Eindhoven?

Ik heb het afgelopen week met een stuk duct tape opgelost, had er eerst nog niet echt last van maar bleef nu soms hangen met de binding van de andere ski...
    One Life, Live it

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro