VERVALLEN: Gezocht: Airbag rugzak

• RobG
    Beginner
    RobG op 9 Dezember 2013 · 13:20
    Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een van onderstaande airbag rugzakken:
    - ABS vario base rugzak
    - Snowpulse protection aibag system

Liefst tweedehands.
    Anders nieuw maar dan zo goedkoop mogelijk.

Heeft iemand nuttige tips (webshops/winkels)?

Alvast bedankt.

30/12/2013: Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb een ABS vario base gekocht met 30ltr zip-on.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 9 Dezember 2013 · 14:12
    Beste RobG,

Ik heb mijn ABS vario afgelopen zaterdag bij MKSkiservice gekocht. Fantastisch zaak en fantastische service! Mocht hem eerst zelf testen en trekken, uitgebreid uitleg over de werking maar vooral over het invouwen na gebruik en het vervangen van trigger en cilinder. Ik raad je zeker aan hem hier vandaan te halen. Absoluut niet de duurste maar zeker de beste. En anders Snowcountry.nl. Veel succes!

Groeten Luuk
  • Allart
    Beginner
    Allart op 9 Dezember 2013 · 14:17
    Met Luukie25 eens! Stond afgelopen zaterdag bij MK, iemand vertelde doodleuk dat ie altijd alleen off piste ging (vriendinnetje erbij) en daarom een airbag wilde hebben.
    Werd gelukkig haarfijn uitgelegd dat dat niet helemaal de bedoeling is 😃
    Of was jij dat soms @Luukie25 ? 😉
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 9 Dezember 2013 · 14:21
    Ha @Allart, gelukkig niet! Ik ben nog beginner met off-piste en toerskien. Heb LW1 t/m LW3 gedaan en ga altijd nog met gids op pad. Maar uiteraard wel 3 eenheid en airbag 😀
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 9 Dezember 2013 · 15:21
    Kaartje FFF en dan op naar de Bever, leuke Mammut en BCA rugzakken met 20% korting! Zo'n filmfestival brengt alleen maar geld op 😃
  • RobG
    Beginner
    RobG op 9 Dezember 2013 · 15:44
    @Luukie25, @Allart:
    Dank voor de tip. Ik zal er eens gaan kijken...

@ffKnallen:
    Heb jij zo'n kaartje dan? En geldt de korting dan voor alle Mammut rugzakken?
    Waar kan ik meer info daarover vinden?
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 9 Dezember 2013 · 15:53
    [mention="/profile/25948"][mention="/profile/25948"]@Luukie25[/mention][/mention], [mention="/profile/333"][mention="/profile/333"]@Allart[/mention][/mention]:
    Dank voor de tip. Ik zal er eens gaan kijken...
    [mention="/profile/2628"][mention="/profile/2628"]@ffKnallen[/mention][/mention]:
    Heb jij zo'n kaartje dan? En geldt de korting dan voor alle Mammut rugzakken?
    Waar kan ik meer info daarover vinden? RobG op 9 dec. 2013 15:44

Korting geldt voor bijna alles: http://www.bever.nl/actievoorwaarden
  • RobG
    Beginner
    RobG op 9 Dezember 2013 · 22:30
    @surfertje:
    Ik heb het gezien...dank je.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 10 Dezember 2013 · 11:38
    Tuurlijk had ik zo'n mooi kaartje, heb er een mooie airbag mee gekocht 😃
    Geldt voor alle mammut Gear, ongeacht of het in het assortiment zit! Dus ook alle airbags.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 10 Dezember 2013 · 12:25
    Ik weet niet hoe groot je hem zoekt, maar Bever heeft de Snowpulse 15L in de aanbieding voor €475,-
    It's all about the turns duuuuuude!
  • sjakies
    Beginner
    sjakies op 10 Dezember 2013 · 12:29
    Op marktplaats staan er twee te koop
  • Rene
    Beginner
    Rene op 10 Dezember 2013 · 13:37
    Ik weet niet hoe groot je hem zoekt, maar Bever heeft de Snowpulse 15L in de aanbieding voor €475,- AvdL op 10 dec. 2013 12:25

Oef, 15L voor een airbag is wel heel weinig! Daarvan wordt al een heeeel groot deel in beslag genomen door de airbag zijn de cilinder.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 10 Dezember 2013 · 14:40
    @Rene ja iedereen doet altijd wel van je moet minstens 30L want zus en zo. Ik heb een Dakine Helipack 11L, sonde en schep past er prima in. Flesje drinken, appeltje, muts, laagje extra, geen probleem. Dus als je geen meerdaagse toeren maakt is (vind ik) dat genoeg.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 10 Dezember 2013 · 15:30
    [mention="/profile/23538"]@AvdL[/mention] , ik snap je punt! Echter had ik voorheen ook een Dakine 11L en daar kon ik inderdaad zonder problemen heel m'n uitrusting in mee nemen + nog wat extra spul. Maar ben sinds kort over op de 30L Snowpulse ( http://www.mammut.ch/de/productDetail/261000640_v_0067_45/Pro-Removabl...) en ik kan je zeggen; die 30L heb je echt wel nodig. Het airbag systeem slokt meer op dan je denkt. Hou er rekening mee dat die niet in je Helipack zit he 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 10 Dezember 2013 · 17:08
    In het geval van mijn ABS heb ik lang getwijfeld. Ik wilde tot aan 5 minuten vóór aankoop een 25 L, maar ben er toen toch van overtuigd een 15 L te nemen. In geval van ABS is dat meer dan genoeg voor dagtochten! De airbag valt er buiten en er is zat ruimte voor eten, drinken, schep, sonde, EHBO kit, extra kleding, bril, etc. Succes met je keuze!
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 10 Dezember 2013 · 17:14
    @Rene Dat is dus het wazige wat @Luukie25 zegt, of die inhoud mét of zónder de airbag zelf is. Dan kun je er nog niet veel van zeggen 😉 Ik dacht eigenlijk dat de inhoud zonder airbag was, dat is ook het handigst zou ik zeggen.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 10 Dezember 2013 · 17:26
    Bij ABS is de inhoud ZONDER airbag, aangezien je zip-on 15 liter is en dus exclusief je base unit met airbag. Dus je airbag hoef je er niet 'vanaf' te halen en hou je dus 15 L over. Als ik mij niet vergis is zelfs het vak voor schep en sonde er niet in mee gerekend en heb je dus echt puur 15 L aan ruimte voor eigen spullen. Maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb voor dagtochten iig zat aan 15 L en zal voor meerdaagse een grotere nemen. Gelijk een extra graag: bij ABS, wat raden jullie daarvoor aan? 30 of 40 L? Voor meerdaagse huttentochten.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 12 Dezember 2013 · 13:06
    Ik verkoop een nieuwe BCA float 32, met 2 patronen. (en in het blauw=mooi!)
    Mocht je interesse hebben, laat maar even weten via PM. Enige praktische opstakel is dat het ding in zwitserland ligt, en ik pas begin februari weer in Nederland ben. Maar ik kan m eventueel maandag aan iemand meegeven die naar Nederland gaat.
  • psd
    Tourist
    psd op 12 Dezember 2013 · 17:25
    Ha [mention="/profile/333"][mention="/profile/333"]@Allart[/mention][/mention], gelukkig niet! Ik ben nog beginner met off-piste en toerskien. Heb LW1 t/m LW3 gedaan en ga altijd nog met gids op pad. Maar uiteraard wel 3 eenheid en airbag 😀 Luukie25 op 9 dec. 2013 14:21

Wat voor extra zekerheid geeft een gids?
  • CPet
    Advanced
    CPet op 12 Dezember 2013 · 17:31
    Vakantie gids of vara gids...😉 Met een gids gaan is geen verkeerde keuze maar wat heeft dat te maken met ABS inderdaad....
    Let the snow come!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 12 Dezember 2013 · 18:20
    [mention="/profile/10682"]@CPet[/mention] Dat heeft niks te maken met ABS, maar zoals hierboven te lezen gaf ik Allart reactie op zijn vraag of ik degene was die Zaterdag bij MK was en altijd alleen skiede. Dus mijn antwoord was dat ik op pad ga met gids...
  • CPet
    Advanced
    CPet op 12 Dezember 2013 · 18:29
    @Luukie nou geen probleem hoor..... Ik denk dat jij mijn antwoord een beetje verkeerd leest. Als jij mooie plekjes van een gebied wil weten kan het een keuze zijn om een gids te nemen. Er zijn ook andere reden waarom je een gids zou nemen of inhuren. Mijn intenties waren goed bedoeld maar ja.
    Let the snow come!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 12 Dezember 2013 · 18:59
    @Cpet Sorry, ik reageerde inderdaad wat vervelend. Dat was niet zo bedoelt. Ik begreep jouw reactie inderdaad verkeerd. Inderdaad doe ik het ten eerste voor de veiligheid maar daarnaast ook voor de mooie plekjes 😀
  • RobG
    Beginner
    RobG op 30 Dezember 2013 · 17:32
    Allemaal bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb een ABS vario base gekocht met 30ltr zip-on.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro