Waar naar toe?

• ivy-v
    Advanced
    ivy-v op 5 Januar 2014 · 20:48
    Ik ga volgende week zaterdag (11-01-14) op zoek naar powder. Ik heb een beetje zitten zoeken maar kom er niet echt uit. Overal hoge temperaturen, geen sneeuwval tussendoor meer na #9 en slechte omstandigheden in noordalpen.

Waar zou je heengaan als je volgende week poeder zou willen rijden?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 Januar 2014 · 21:29
    Misschien dat dit houvast biedt? http://wepowder.nl/weblog/4896/Live-PA%239---en-daarna%3F...
    Zuid(west)elijk in de Alpen en hoog, of iets lager, maar dan noordelijke lariks-beboste hellingen, omdat de sneeuw daar langer goed blijft, is, meen ik, het devies.
  • ivy-v
    Advanced
    ivy-v op 5 Januar 2014 · 22:08
    @emmer ja klopt heb ik gelezen maar zou je mij misschien een paar gebieden kunnen noemen met lariks-bossen op de noordhelling? Serre Chevalier/ puy saint vincent misschien?
  • Allart
    Beginner
    Allart op 5 Januar 2014 · 22:29
    De Ecrins en Queyras waren wel goed de afgelopen 2 weken! Daar vind je ook voldoende lariksbossen.
    Toen we er vertrokken lag er een redelijke base, waar dat eerder soms wel anders was.
    Noordelijker moet je het volgens mij niet zoeken, maar misschien is het inmiddels beter.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 Januar 2014 · 07:51
    ik bedoelde inderdaad lariks beboste noordhelling en niet noordelijke lariksbeboste hellingen 😃
  • Allart
    Beginner
    Allart op 6 Januar 2014 · 10:38
    Lol! Wel oppassen op die noordhellingen...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 6 Januar 2014 · 14:39
    Tessin was afgelopen weekend top qua sneeuw. Dat ligt er volgende week vast ook nog wel.
    Powder makes me happy!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 6 Januar 2014 · 19:55
    ik maak me meer zorgen over de temperatuur van deze week...
    weet iemand wat het uitgangspunt is qua hoogte van deze lijn?

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro