Het grote verzekeringstopic

• Teze
    Tourist
    Teze op 10 November 2010 · 02:45
    waar zijn de Belgen onder ons feitelijk verzekerd?
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 10 November 2010 · 15:11

Wel ik lees hier net een flyer van VSSF (Vlaamse Ski en Snowboard Federatie) hun verzekering dekt offpiste skiën tem lawinegevaar categorie 3

€45 per jaar
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 10 November 2010 · 15:56
    Belg en verzekerd bij: NKBV.
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 15 Dezember 2010 · 14:26
    vraagje: ik ben ff in de war door de dekkiing van mijn doorlopende reisverzekering bij de NskiV bij ongevallen en de vermoedelijke overlap met de zorgverzekering..

Stel dat je iets (off-piste) overkomt en je met de heli afgevoerd moet worden. in de voorwaarden van de NskiV doorlopende resiverzekering (die ik heb) staat dit:
    Opsporing, redding en berging: Wij vergoeden de noodzakelijke kosten van uw opsporing, redding en/of berging als dat gebeurt door een daartoe bevoegde instantie, die door SOS International is ingeschakeld.

eerste vraagje: Betekent dit dat als je dit via de lokale bergredding laat doen het niet via SOS International gaat dus niet via de reisverzekering valt?

tweede vraagje: Ook kun je bij je zorgverzekering je dekking voor "medische hulp buitenland" laten varieren afhankelijk van je pakket. Voor benen die buiten de piste gebroken worden, worden de kosten dan op de reisverzekering verhaalt of op de zorgverzekering?
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 Dezember 2010 · 14:48

Belg en verzekerd bij het Wiener skilehrerverband, dan be je ook automatisch lid van de Oostenrijkse skivereniging en die dekken alles dacht ik.
  • doov
    Advanced
    doov op 15 Dezember 2010 · 15:12

eerste vraagje: Betekent dit dat als je dit via de lokale bergredding laat doen het niet via SOS International gaat dus niet via de reisverzekering valt?

Dat staat er.

Ik heb wel eens iets soortgelijks meegemaakt. Terminaal familielid en daarvoor een auto gehuurd om op tijd thuis te zijn.
    In 1ste instantantie werd de claim afgewezen, want ik had SOS moeten inschakelen ipv zelf regelen ( alsof je de voorwaarden uit je hoofd kent en alsof je in zo´n geval niets anders aan je kop hebt).
    Na uitleg is de nota voor de huurauto wel door de verzekeringsmij betaald.

Deze kosten zijn natuurlijk niet te vergelijken met redding door heli, maar de situatie is wel vergelijkbaar. Je bent waarschijnlijk helemaal niet in staat om SOS de redding te laten uitvoeren en overkomt het je. Bovendien zal SOS mogelijk dezelfde reddingsdienst inschakelen, dus een echt financieel nadeel zal er voor hun niet zijn.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 15 Dezember 2010 · 16:20

Je bent waarschijnlijk helemaal niet in staat om SOS de redding te laten uitvoeren en overkomt het je. Bovendien zal SOS mogelijk dezelfde reddingsdienst inschakelen, dus een echt financieel nadeel zal er voor hun niet zijn.

alsof je idd in de weinige tijd die je hebt via NL gaat bellen niet direct de bergreddingsdienst....  :-\ :-\

oh, nkbv verzekerd trouwens
    http://verticaldissidents.net
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 15 Dezember 2010 · 16:56

Belg en verzekerd bij: NKBV.

Dito, maar geen Belg 😀
  • rdd
    Tourist
    rdd op 16 Dezember 2010 · 10:11
    Yep, ook verzekerd via de NKBV. Prima verzekering die zo'n beetje alles dekt wat je aan gevaarlijke shit kunt doen in de bergen. Nadeel: je moet wel lid worden zijn van de NKBV om de verzekering te kunnen afsluiten. Kost je dus naast de polis van 23,50 ook nog 48 euro lidmaatschap (beide per jaar). Maar goed, misschien is dat dan nog goedkoper dan een dikke verzekering elders die dekt wat je nodig hebt.

http://www.nkbv.nl/NKBV/Verzekering/Reisverzekering/...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 Dezember 2010 · 11:21

Yep, ook verzekerd via de NKBV. Prima verzekering die zo'n beetje alles dekt wat je aan gevaarlijke shit kunt doen in de bergen. Nadeel: je moet wel lid worden zijn van de NKBV om de verzekering te kunnen afsluiten. Kost je dus naast de polis van 23,50 ook nog 48 euro lidmaatschap (beide per jaar). Maar goed, misschien is dat dan nog goedkoper dan een dikke verzekering elders die dekt wat je nodig hebt.

http://www.nkbv.nl/NKBV/Verzekering/Reisverzekering/...

Je krijgt iig wel 5x per jaar de Hoogtelijn in de bus  ;D
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 16 Dezember 2010 · 19:34

[quote author=joepchinees link=topic=624.msg29060#msg29060 date=1292419616]

Je bent waarschijnlijk helemaal niet in staat om SOS de redding te laten uitvoeren en overkomt het je. Bovendien zal SOS mogelijk dezelfde reddingsdienst inschakelen, dus een echt financieel nadeel zal er voor hun niet zijn.
    [/quote]

Dit dacht ik dus ook precies. Misschien dat daardoor een (extra) dekking door zorgverzekering misschien wel wenselijk is? Aan de andere kant, verzekerd is verzekerd en je gaat niet als je vriend onder een lawine licht het nummer van SOS van de Europeesche opzoeken als je het nummer van de bergredding ook hebt..

Andere mensen nog ervaringen met de verzekering van de NskiV?
  • Spider
    Tourist
    Spider op 16 Dezember 2010 · 22:29
    Zo net mijn zoontje ook bij de NKBV verzekerd, hij kan mee  ;D
    Better to burn out, then to fade away.
  • remke
    Beginner
    remke op 16 Dezember 2010 · 22:57

[quote author=doov link=topic=624.msg29071#msg29071 date=1292422331]
    [quote author=joepchinees link=topic=624.msg29060#msg29060 date=1292419616]

[/quote]

Dit dacht ik dus ook precies. Misschien dat daardoor een (extra) dekking door zorgverzekering misschien wel wenselijk is? Aan de andere kant, verzekerd is verzekerd en je gaat niet als je vriend onder een lawine licht het nummer van SOS van de Europeesche opzoeken als je het nummer van de bergredding ook hebt..

Andere mensen nog ervaringen met de verzekering van de NskiV?
    [/quote]
    Yep, goede ervaringen.
    Enkele jaren terug een intern gebroken ski van bijna 3 jaar oud (bon keurig bewaard) voor 50% vergoed gekregen.

Begin dit jaar: ongeval op de piste. Eerst de pisteredding erbij, die hebben de helikopter ingeschakeld. Helikopter heeft voor afvoer naar het ziekenhuis in Chur gezorgd (skigebied Flims/Laax). In het ziekenhuis de SOS centrale ingelicht. Alles keurig vergoed. Sterker nog: geen rekening van ziekenhuis of helikopter gezien.
    Overigens, we hebben bij de NSkiV ook een annuleringsverzekering: ook de al geboekte volgende wintersportvakanties werden keurig vergoed.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 13 November 2011 · 16:44
    hello: ik moet nu een zorgverzekering afsluiten, en zit te kijken naar combinaties.  Zo zag ik in dit topic dat Aevitae dat bijv doet.  Helaas kan ik geen premie berekenen want die zijn nog niet bekend, maar zijn er meer mensen die een combi hebben (en daardoor dus korting) op zorg en reisverzekering?
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 13 November 2011 · 17:58
    Geen ervaring. Ik vermoed dat je een stuk goedkoper uit bent door te zoeken naar de goedkoopste zorgverzekering en de goedkoopste reisverzekering, en allebei onder de voor jou gunstigste voorwaarden.
  • Pollux
    Tourist
    Pollux op 15 November 2011 · 19:43
    NskiV claimt de reisverzekering (Europeesche) en zorgverzekering (Amersfoortse) op elkaar te hebben afgestemd zodat je niet dubbel,- of onderverzekerd bent. Ik heb beide en hoewel ik de Europeesche verzekering goed vind is de Amersfoortse niet veel anders dan andere zorgverzekeringen. Er is dus weinig voordeel behalve dan dat ze een redelijk voordelig basistarief hebben.
    aka PolSki Shane....you can do it!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro