De toekomst van La Grave

• JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 8 März 2014 · 17:23
    Eenmalig? lastig te zeggen...
    Per seizoen (met die gratis taart die je noemde): 200 piek. Maar dan wil ik wel de garantie dat de boel niet, ondanks mijn investering, alsnog op de fles gaat 😃.

pfffff, problem of collective action... Als ik met het een veelvoud zeker-weten het verschil kon maken was dat natuurlijk ook geen probleem, maar dan wordt het wel een lastig verhaal...
    Interessant voor een afstuderende economie-student: wat is de non-use value van La Grave voor freeriders; eg, wat is het je waard te weten dat die berg bestaat, zonder dat je er direct gebruik van maakt?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 März 2014 · 19:35
    Het is ook wel van van belang dat je weet wie je betaalt en waarvoor? is het doel een nieuwe lift financieren of vooral het eigen vermogen op te krikken zodat de financiering makkelijker en goedkoper kan worden.
    Verder heb ik een ander gevoel en een andere waardering voor het geven van geld aan een winstgevend bedrijf of aan de commune. Bij de een verwacht ik een directe tegenprestatie (korting op liftpas oid), bij de ander verwacht ik dat ze de lift laten draaien en dat is ongeacht of ik er gebruik van maak.
    Dit terwijl het verleden heeft uitgewezen dat je beter je geld niet op de commune kan zetten.
    Wat ik er werkelijk voor over heb is exponentieel afhankelijk van een eventuele creatieve tegenprestatie.
    Toerisski
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 15 Oktober 2016 · 19:06
    Wij zijn met de crowdfunding bezig!!
    https://www.ft.com/content/9d568bb6-9010-11e6-8df8-d3778b55a923...

tot snel

Joost
  • Karst
    Advanced
    Karst op 16 Oktober 2016 · 09:01
    Goed bezig!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 16 Oktober 2016 · 09:31
    De link werkt (bij mij) niet. Als je Googlet op "la Grave, ft, crowdfunding" vind je het artikel. Allez La Grave!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 16 Oktober 2016 · 09:52
    Ik ga er vanuit dat de minnetjes op het bericht van Joost betrekking hebben op het niet werken van de link, want het klinkt in ieder geval een positief verhaal.

Daarnaast heeft men in ieder geval de tarieven voor komende winter weer op de site gezet. Dus stap 1 voor de mensen hier lijkt me gewoon een keer die kant op rijden deze winter! 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 16 Oktober 2016 · 10:50
    mijn excuses de link gaat niet naar het artikel

in ieder gevql stqrten wij binnenkort een crowdfunding campagne
    wij hebben al prive investeerders maar wij willen dat de "community" meedoet
    het is heel belangrijk om te laten zien dat er mensen achter ons staan, veel mensen
    wij willen dat La Grave blijft zoals het is, natuurlijk moet er geinvesteerd worden en gerenoveerd, gemoderniseerd. Dit is jaren al niet meer gedaan. En zo hebben wij een achterstand op de andere free ride gebieden, qua communicatie, community etc.
    Maar vooral niet samengaan met een groot ski gebied.
    In La Grave hebben een van de mooiste skigebieden in de wereld, we moeten dit zo houden!
    meer info volgt
    Joost
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 16 Oktober 2016 · 13:57
    Als er jaarverslagen zijn van de afgelopen 3 tot 5 jaar. Wil ik best wel enkele avonden besteden aan het maken van een gedegen case. Alleen met vertalen wellicht hulp nodig.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Joost05320
    Advanced
    Joost05320 op 16 Oktober 2016 · 15:04
    Beste Maarten
    hartelijk dank voor je voorstel, echter ons financieel plan is al klaar
    binnen twee weken moeten we het dossier indienen 😃
    nu hebben we enkel jullie steun nodig, niet enkel financieel maar vooral moreel en ons te helpen ons project de wereld in te sturen
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 16 Oktober 2016 · 15:28
    Maak je jullie plan openbaar op wepowder. Denk dat als men hier wilt investeren of wilt funden mensen wel benieuwd zijn naar onderandere een roi
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 16 Oktober 2016 · 20:16
    Nou succes dan 😃, ben benieuwd naar de uitkomst.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 Oktober 2016 · 09:18
    ik zal wel weer een zuurpruim zijn, maar als ik het zo lees is alles al afgetikt, behalve de liftticket verkoop. Het betrekken van de gebruikersgroep is dan ook van belang anders gaan de private equity investeerders klagen omdat ze niet de beloofde 15% rendement krijgen.
    Maar ben zeker benieuwd naar het plan en de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvole doorstart. ROI vind ik niet zo belangrijk, hoewle het niet zo kan zijn dat sommigen een goed rendement krijgen en anderen alleen maar bijdragen om de pyramide in stand te houden.
    Toerisski
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 Oktober 2016 · 09:50
    @sanno,

Daar heb je helemaal gelijk in.

Wat ik me wel afvraag, is ''wat blijft er van La Grave over als je het gaat moderniseren''?
    . Investeerders die een rendement willen van stel 15% dan praat je over een extra 115K ( uitgaande van de 1 Mil kapitaal injectie wat in het artikel van Joost staat.

@karst sprak over een ebit van 200K en 10% netto marge, opzich is dit netjes, meen dat een gezonde organisatie 3-5% doet

Wil je dat zo houden moet er een serieuze groei komen in bezoekers. Of je prijzen goed gaan opschroeven of de kosten moeten flink dalen. Kan me goed indenken dat je qua onderhoud stroom ect de eerste jaren zult besparen. Maar weet niet hoe zich dat gaat verhouden tot de overige kosten

Er moet meer omgezet worden, anders kun je nooit je 115K rendement behalen, en nog een positive ebit hebben. Tuurlijk kun je de eerste 2 jaar met wat minder ebit draaien.

Maw, welk gevolg gaat de extra bezoekerdruk hebben op de authenticiteit van La Grave?

Of word het nog meer dringen voor die ene afdaling met alle risico's vandien?

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro