Verbeter je snowboardtechniek. Post een foto/video

• ruud_
    Beginner
    ruud_ op 18 February 2017 · 11:47
    Erwin: thx voor de tips! Ik probeer tegenwoordig de bochten inderdaad wat langer te maken, maar zal vooral op mijn hand (en dus houding) letten. Ik hoop deze winter wat materiaal te schieten om het één en ander te vergelijken. ThijsBriggeman op 2 dec 2014 13:53
    Helemaal eens met de opmerkingen van Erwin.
    Toevoeging:
    Let vooral op je boven lichaam, die gaat niet mee in de backside. Zo verlies je de druk op de rail.
    Probeer de carve uit je kromming van de rail te krijgen zeker op blauwe piste is dat mooi te oefenen. Je stuurt nu nog te veel met je achterbeen en met meer druk op je voorbeen. Probeer puur op je kant te vallen en beide voeten/benen gelijke druk te geven zonder swing in je heup. Einde van de bocht druk iets naar achteren om je in de volgende bocht te gooien.
    De beweging in je lichaam is alleen hoog/diep en niet voorover/achterover met je bovenlichaam.
    Bij stijle pistes waarbij je te veel snelheid krijgt kan je je bocht na ±70% gaan rutsjen met je achterste been. Maar probeer altijd een begin van de bocht (ook zwarte buckelpise) met je bovenlichaam in de richting te vallen/draaien en niet eerst je been erheen te trappen. Zo programmeer je jezelf.
    Alles is super te oefenen met skateboarden op een flauwe helling.
    Als je van de surfstyle/snowsurfen houd is dit een mooie techniek die ook voor snowboarden deels werkt. https://vk.com/video-52517416_456239055
    Zelf heb ik de voorkeur om de twee style te mixen. Statische houding met allen hoog/diep met dynamisch surf style. Ook knieën uit elkaar maar soms weer knieën in elkaar(surf).

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro