Verbeter je ski techniek. Post een foto/video

• Berber
    Expert
    Berber op 18 November 2014 路 20:52
    @evan : De schrittstellung komt vooral doordat je teveel naar binnen valt. Probeer maar eens iedere bocht met 90% op je buitenski te skiën.. de hele bocht van begin tot het einde. Door dit naar binnen vallen/ op je binnenski staan kan je ook niet op de juiste manier je ski kanten! Als je bijna geen druk op je binnenski hebt, kun je hem daarna gebruiken hoe je wilt! Je kan altijd je gewicht naar de binnenkant van je bocht verplaatsen.. van binnen naar buiten is veel moeilijker! 馃槈
  • Berber
    Expert
    Berber op 18 November 2014 路 20:56
    @GerritA : Je kan vast en zeker lief genoeg kijken! Ik zou graag aan mijn 'style' wat doen… moet wel eerst sneeuw en geld komen! Maar dat komt vast en zeker! Veel plezier in de sneeuw wens ik jullie!
  • evan
    Advanced
    evan op 18 November 2014 路 21:07
    [mention="/profile/16669"][mention="/profile/16669"]@evan[/mention][/mention] : De schrittstellung komt vooral doordat je teveel naar binnen valt. Probeer maar eens iedere bocht met 90% op je buitenski te skiën.. de hele bocht van begin tot het einde. Door dit naar binnen vallen/ op je binnenski staan kan je ook niet op de juiste manier je ski kanten! Als je bijna geen druk op je binnenski hebt, kun je hem daarna gebruiken hoe je wilt! Je kan altijd je gewicht naar de binnenkant van je bocht verplaatsen.. van binnen naar buiten is veel moeilijker! 馃槈 Berber op 18 nov. 2014 20:52[mention="/profile/1213"]@Berber[/mention], mee eens! Als ik de foto nog eens goed bekijk, lijkt het erop dat ik -doordat ik niet goed op de oplopende zijkant van couloir anticipeer- in de 'Innenlage' terechtkom. Dus Innenlage is een betere verklaring dan 'Rücklage', maar die twee gaan wel vaak samen, nietwaar?
  • Berber
    Expert
    Berber op 18 November 2014 路 21:13
    @evan Precies.. en ja het gaat allemaal met elkaar gepaard en het kan om een paar centimeter gaan.. Als je dan nadenkt over hoe de helling van een Halfpipe verloopt kun je je ook voorstellen hoe je, waar moet gaan staan. Positie aangepast aan de helling… iedere cm van je turn!
  • RichardvR
    Beginner
    RichardvR op 18 November 2014 路 21:25
    Het valt me op dat de geplaatste video's allemaal van (in mijn ogen) gevorderde free-riders zijn, dus daarom hier eentje van een absolute beginner met als klapstuk een mooie valpartij.
    En nee, het is geen slow-motion. Het is er gewoon niet zo steil (maar steil genoeg voor mij).

Ski good or eat wood
  • Dio
    Advanced
    Dio op 18 November 2014 路 22:09
    [mention="/profile/56"][mention=56]@meteomorris[/mention][/mention] Ik doe dit werkelijk heeeel graag, hou gewoon erg veel van mijn beroep 馃槈 Hartelijk dank aan jullie voor het mogelijk maken hiervan! Ik hoop dat er nog een aantal wepowderaars 'bloot' gaan! lieve groeten uit Kaprun Berber op 17 nov. 2014 13:59

LIKE.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Remy.
    Tourist
    Remy. op 19 November 2014 路 03:42
    Heel leuk en leerzaam om te leren van deze duidelijke beelden en uitleg. Je herkent al snel dingen van jezelf in de stijl van anderen. Ik heb 2 filmjes. De één wat duidelijker dan de ander. Mijn ski maatje Davide en ik willen deze winter ook weer eens wat lessen nemen. Ook al voelt het nu al lekker. Toch leuk om te leren. Sorry de filmjes zijn niet ge-edit dus volume is wat hard misschien. Ben benieuwd!

5cm powderday:

30cm powderday:
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 19 November 2014 路 08:59
    Zo'n topic moeten we volgend jaar ook hebben voor telemark. 馃槂

Gaaf om de passie van zowel skiers als leraares te zien. Ga zo door.
    White room,Pillow lines,I rule
  • doov
    Advanced
    doov op 19 November 2014 路 09:29
    Thanx Berber, je slaat de spijker op zijn kop. Op mijn leeftijd mag je cruisen en genieten 馃槂
    Komend seizoen zal ik proberen de bocht actiever af te maken.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Anton
    Tourist
    Anton op 19 November 2014 路 09:44
    Gaaf om de passie van zowel skiers als leraares te zien. Ga zo door. telemikey op 19 nov. 2014 08:59

2 maal eens 馃槂Ik lees met plezier mee!

Ik ga wel aan de gang met het derde oog en kijken of ik meer de druk in de schoenen kan gaan opzoeken door dit vanuit de heupen te doen.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 19 November 2014 路 14:59
    @meteomorris Ik zie hier een nieuwe online ski en snowboard academy ontstaan.

Als Cor Bakker online pianoles kan geven dan moet dit ook lukken ( http://spelenmetcor.nl/)
    And snow it is.....
  • Berber
    Expert
    Berber op 19 November 2014 路 15:51
    Leuk al jullie reacties en het enthousiasme voor de techniek! Ik heb een paar dubbele diensten de a.s. dagen en zal daarna op de nieuwe filmpjes en vragen ingaan. Gr. Berber
  • kanski
    Elite
    kanski op 19 November 2014 路 16:19
    Hey! Zo zitten we dadelijk zonder werk! 馃槈
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evan
    Advanced
    evan op 19 November 2014 路 16:24
    Hey! Zo zitten we dadelijk zonder werk! 馃槈 kanski op 19 nov. 2014 16:19@Berber timmert anders aardig aan de weg! 馃槂
    Misschien moet jij ook zo'n topic openen, @kanski. 馃槈
  • Berber
    Expert
    Berber op 19 November 2014 路 16:38
    De theorie is nog niet de praktijk… Pas als ik mijn zweepje uit mijn rugzak haal.. je kan het je voorstellen.. 馃榾 馃構
  • evan
    Advanced
    evan op 19 November 2014 路 16:44
    De theorie is nog niet de praktijk… Pas als ik mijn zweepje uit mijn rugzak haal.. je kan het je voorstellen.. 馃榾 馃構 Berber op 19 nov. 2014 16:38Ik kan niet wachten! 馃槈
  • besati
    Beginner
    besati op 19 November 2014 路 19:36
    [mention="/profile/27322"]@Remy[/mention]. Heel leuk en leerzaam om te leren van deze duidelijke beelden en uitleg. Je herkent al snel dingen van jezelf in de stijl van anderen. Ik heb 2 filmjes. De één wat duidelijker dan de ander. Mijn ski maatje Davide en ik willen deze winter ook weer eens wat lessen nemen. Ook al voelt het nu al lekker. Toch leuk om te leren. Sorry de filmjes zijn niet ge-edit dus volume is wat hard misschien. Ben benieuwd!
    5cm powderday:

30cm powderday:
    Remy. op 19 nov. 2014 03:42

Hey Remy, een klein beetje mijn achtergrond heb inmiddels een half jaartje les gegeven vorig jaar. Daar kreeg ik een punt om aan te werken wat ik mijn jou in je eerste filmpje ook zie.
    Je hebt een beetje kippenbenen, met andere woorden in je vallinie (recht naar beneden) ski je netjes parallel. Maar op het moment dat jij je dalski belast zet je ook de knie van je dalbeen tegen de knie/been van je bergbeen aan. Met als gevolg dat je een kleine pizza punt hebt (en dus afremt wat zwaarder skiën is). En wat uiteindelijk nog wel belangrijker is je zwaartepunt en je gewicht bevind zich dus meer op de bergski en minder op de dalski, terwijl je gewicht wel op je dalski zou moeten zijn.

Het tweede filmpje lijk je veel achterover te leunen, probeer daar wat meer naar voren te leunen.

Wat je er aan zou kunnen doen als oefeningen is met je twee vuisten tussen je knieën naar beneden skiën.

Hoop dat je er wat aan hebt. (Hopelijk zijn de meer ervarenen het er mee eens, blijft spannend een paar eerste posts.)
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 20 November 2014 路 16:21
    Speciaal voor @telemikey, @Anton en andere freeheel liefhebbers
    https://plus.google.com/photos/107465458517311564201/albums/5716040792...

Wie kan er commentaar geven?
    Bij veel response maken we er een eigen topic van 馃槈

Ik zal nog eens op zoek gaan naar een echt ski-filmpje van mezelf
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 21 November 2014 路 00:41
    Een keer open staan voor kritiek kan geen kwaad, bij deze een filmpje van afgelopen seizoen, van Marieke (wit oranje helm) en mijzelf (witte helm)
    Voor wat betreft het materiaal:
    Marieke: Blizzard ???? (88mm onder de voet) met toerbinding van Blizzard met Fischer skischoen.
    Rob: Dynafit Stoke (105 mm onder de voet) en Dynafit binding en schoen.

• Remy.
    Tourist
    Remy. op 21 November 2014 路 05:59
    @basati
    Dank voor je commentaar. Kippebenen?! Het moet niet gekker worden.
    Maar ik snap precies wat je bedoelt. En als ik nu naar mezelf kijk valt het alleen maar meer op. Goede tip met die vuisten. Dan kan je goed voelen in welke positie je knie zou moeten "volgen". Hoor graag meer adviezen als die er zijn. Vanmiddag les/oefenen op de baan. Best een uitdaging zo'n rollend tapijt. Dan voelt alles anders.
  • bartus
    Beginner
    bartus op 21 November 2014 路 10:17
    @Berber het valt me op dat bij jou redelijk vaak de achterkant van de ski los komt van de sneeuw bij de kanten wissel. Is natuurlijk redelijk logisch bij zo een agressieve/actieve ski stijl maar ja als je dan toch wat te zeiken wilt hebben 馃槈
  • bartus
    Beginner
    bartus op 21 November 2014 路 10:31
    Zo zelf ook maar wat filmpjes uit de oude doos gevist

2012 Mayerhofen (Opsie vergissing Les deux alpes 2013) https://www.dropbox.com/s/qvyj52i6jb23zwn/IMG_0576.MOV?dl=0...

2013 Ober gurgel https://www.dropbox.com/s/as1qy6qb9xsg32k/Obergurgl%20vers.mp4?dl=0...

Beetje zelf kritiek; passieve stokinzet, het gewicht een beetje 'te' laidback naar achteren (kan ook aan het vreemde camera standpunt liggen), in het eerste filmpje een duidelijk bewegen van het boven lichaam (pendulum swing)
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 November 2014 路 23:33
    @robdeleeuw op 21 nov. 2014 00:41

Lekkerrrr! Fijne track ook onder de beelden. 馃槂
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 22 November 2014 路 04:21
    [mention="/profile/5423"]@nzwarts[/mention]; op andere foto's en filmpjes blijkt dat je NTN freeride staat met K2 coomback.

Je heupen zijn te ver naar voren waardoor je feitelijk op je dalski staat. Door je kont naar achteren te verplaatsen tot boven je achterste hiel krijg je meer druk op je bergski en daardoor meer controle.

Dit kun je oa zien doordat je de bergski naar achteren duwt ipv actief belast en in een ander filmpje zie je de spray bij het stoppen alleen van je dalski komen ipv beide skis.
    tijd om te gaan
  • kanski
    Elite
    kanski op 22 November 2014 路 10:18
    @evan; kom maar een keertje langs, zal ik je nog ff bijspijkeren. 馃槈
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 22 November 2014 路 11:03
    Gaaf om de passie van zowel skiers als leraares te zien. Ga zo door. telemikey op 19 nov. 2014 08:59

Volgend jaar, waarom niet meteen en elkaar tips geven ? 馃榾

*EDIT ; had volgende comments niet gezien ... topic maken?
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 22 November 2014 路 18:03
    Als je schrijft over enkels buigen, begrijp ik dat dan goed als hiel naar achter in de bot duwen en met de schenen druk naar voren uitoefenen? Ik kan mijn enkels namelijk niet echt buigen in mijn botten 馃榾
  • evan
    Advanced
    evan op 22 November 2014 路 18:16
    Best handig, zo'n topic. Vandaag nog even extra op mijn techniek gelet.[mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention]; kom maar een keertje langs, zal ik je nog ff bijspijkeren. 馃槈 kanski op 22 nov. 2014 10:18Voorlopig even niet, @kanski. Eerst zal er wat sneeuw moeten vallen in Nendaz. Bovendien heb ik pas nog All.I.Kan gezien. 馃槈
  • kanski
    Elite
    kanski op 22 November 2014 路 20:32
    馃槂
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 November 2014 路 22:27
    Als je schrijft over enkels buigen, begrijp ik dat dan goed als hiel naar achter in de bot duwen en met de schenen druk naar voren uitoefenen? Ik kan mijn enkels namelijk niet echt buigen in mijn botten 馃榾 TomDV op 22 nov. 2014 18:03
    @TomDV Eerder de bovenkant van je voet of je tenen richting je schenen trekken, denk ik, of andersom, als je begrijpt wat ik bedoel.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro