Project Ski

• JoostW
    Beginner
    JoostW op 8 March 2015 路 18:40
    Haha zeker, wat mag het worden @Haagje 馃構
    A winter without powder isn't a winter!
  • Ike
    Tourist
    Ike op 9 March 2015 路 10:38
    Joost, kan je geen gebruik maken van een kolomboor? Eerst boor je de gaten zoals op de template staat met de kolomboor. Vervolgens vul je deze gaten met epoxy en vervang je de boor in de kolomboormachine door een bitje die in de inserts past. Daarna leg je de ski op de 'tafel' van de kolomboor en draai je de inserts er kaarsrecht in (lijkt me 馃槂).

Succes!
    Gr Ike
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 9 March 2015 路 14:23
    Klopt, is te doen. Alleen het probleem is dat ik bang ben dat ik door het belag heen boor. Maar het zou in principe moeten kunnen. @Ike
  • Ike
    Tourist
    Ike op 9 March 2015 路 15:50
    Op een kolomboormachine staat vaak een meter waarbij je kan zien wanneer je het oppervlak van de ski raakt. Stel dat is bij 50mm. En je weet dat je ski zonder belag 12 mm dik is. Dan kan je boren tot 60mm en dan eens kijken of het al diep genoeg is.

Ook een mogelijkheid is om je ski naast de boor te leggen en de boor naar beneden te halen tot de base. Dan plak je vervolgens een stukje tape om de boor ten hoogte van de oppervlak van de ski. Daarna boren tot aan het stukje tape en je kan in theorie nooit door de base boren 馃槂
    Gr Ike
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 9 March 2015 路 15:52
    Duh, dat is natuurlijk waar. Had er niet eens aangedacht dat je een kolomboor kun verstellen haha. Thanks! @Ike
  • Ike
    Tourist
    Ike op 10 March 2015 路 21:06
    Even een vraag. Op het moment ben ik bezig de Q-105 van Salomon in Solidworks te tekenen. Gaat allemaal goed maar ik vroeg me het volgende af:

Ik zie dat de early rise ongeveer vanaf 400 mm vanaf de neus begint. Dit is mooi vroeg. Leuk allemaal. Maar uiteindelijk kom ik op een rocker uit van 45mm. Dit is naar mijn gevoel vrij weinig. Vooral omdat de neusrocker in de Q-105 sowieso niet erg heel stijl omhoog loopt.

In onderstaande afbeelding is te zien wat ik tot nu toe gedaan heb qua rocker. De lichtgrijze getallen zijn de tail rocker, camber en nose rocker. Is dit goed qua rocker en camber of zal ik ze groter maken? Alles is volledig aanpasbaar in mijn CAD model dus dat is super handig. Hoeveel millimeter correctie zou ik moeten toevoegen op de camber en rocker om op de uiteindelijk gewenste maat te komen nadat de ski uit de mal iets 'terugvormt'?

Gr Ike
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 12 March 2015 路 18:54
    Ik vind dat ik hem nu toch echt AF mag noemen. Met de inserts erin en perfect gelakt is die nu zoals ik hem wou!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro