Gevraagd: toerski's

• Milo69
    Tourist
    Milo69 op 30 November 2014 路 19:57
    Ik zoek een goedkoop setje (ski's, bindingen en vellen) om mijn toerski schoenen alvast in te kunnen skiën in de hal. Waarschijnlijk ga ik huren voor de tochten zelf... Tenzij ze gewoon al erg goed bevallen...
    De lengte van mijn schoenen is 325mm (Dynafit ONE PX TF).
    Ik ben zelf 186cm bij 83kg en ik denk dat de ideale ski voor mij zo 180-185cm met een breedte onder de voet van 90-100mm is. En het liefst puntjesbindingen.

Maar:
    - of heel goedkoop en alleen te gebruiken om aan mijn schoenen te wennen
    - of iets duurder met het doel ze op op tocht te gebruiken

Heeft iemand iets in de aanbieding?
    Als ik een stomme keuze maak dan hoor ik dat ook graag.
    Een beer moet je pas schieten als hij voor je staat
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 30 November 2014 路 20:52
    Ik heb hier een set staan van 175cm; 109/74/96 met een radius van 21m en een Diamir Experience er op. Incl vellen en harscheisen.

Super lichte set.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Milo69
    Tourist
    Milo69 op 30 November 2014 路 22:01
    @ErnstHendrikSprenger: Voor welke optie is de aanbieding? Heel goedkoop of bruikbaar? Voor bruikbaar lijkt het mij iets te kort en te smal. Heel goedkoop kan natuurlijk nog wel 馃槂
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 November 2014 路 22:31
    [mention="/profile/27568"]@Milo69[/mention] vertel eerst eens wat voor schoenen (merk / type) je hebt dan weten we of iemand een setje met techbindingen of AT bindingen kan aanbieden.

Oh ja, en definieer goedkoop 馃構
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 November 2014 路 22:36
    [moraalridder]Je profiel zegt bij kennis '0', maar wel 'lekker offpiste'?[/moraalridder]
  • Milo69
    Tourist
    Milo69 op 1 December 2014 路 07:51
    @Spookjuh: wel piepertraining en dergelijke gedaan maar nooit uitleg gehad over het lawinerapport enzo. Vandaar. Ik ga namelijk altijd met een gids 馃槂 Overigens zal dat dit jaar gaan veranderen en zal de kennis waarschijnlijk een 'upje' krijgen.
  • Milo69
    Tourist
    Milo69 op 1 December 2014 路 08:00
    Shoenen: Dynafit One PX TF. Volgens mij kan ik dan techbindingen en AT bindingen aan. Alleen geen 'normale' on-piste bindingen.
    En goedkoop: Dat is zo'n setje dat al jaren lang ergens op zolder staat te verstoffen en waarvan eigenlijk vergeten is dat het er nog staat. Zo'n setje waar je echt niet meer mee wilt toeren maar voor het inskiën van schoenen nog net aan bruikbaar is. Ik heb nog wel een oud alpinesetje staan. Misschien dat ik daar oude toerbindingen op kan laten zetten... Is wel zo dat die ski's echt oud zijn 馃槂 Toch wel zo'n 25 jaar denk ik. Is aan zo'n setje nog een bedrag te koppelen? 1,- euro? 馃槂
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 December 2014 路 08:37
    Dan zou ik voor het setje van @ErnstHendrikSprenger gaan. Is wel meer dan €1,-, maar goedkoper dan dat ga je niet komen.
  • Milo69
    Tourist
    Milo69 op 2 December 2014 路 12:42
    ErnstHendrik een PM gestuurd. Verder nog geen setje gevonden. Iemand?

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro