Hallo wepowderaars!
Ik keek laatst op mijn profiel en zag dat ik al meer dan 4 jaar lid ben van deze community, overtijd om mezelf even voor te stellen dus! Daarna heb ik nog een serieuze vraag m.b.t. een serieus snowboard, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn vraag staat onder mijn wat lang uitgevallen autobiografie, deze mag overgeslagen worden ;p
De afgelopen jaren heb ik bijna dagelijks vooral 'geconsumeerd' van alle verhalen vol stoke, kennis en waarschuwingen die hier te vinden zijn. Nu wil ik me toch meer serieus met sneeuw bezig gaan houden en mijn ervaringen delen.
Een aantal jaar geleden ben ik verliefd geworden op het snowboarden en poeder tijdens wintersport met school, en daar ben ik nooit van af gekomen. Ik ging zo vaak mogelijk mee met familie, want veel geld was er niet voor wintersport. Nu zit ik in het tweede jaar van de avontuurlijke en fantastische studie Aardwetenschappen in het mooie Utrecht, waarmee ik veel reis en zie. Ik kan niet ontkennen dat ik droom met deze studie ergens in de bergen uit te komen, het liefst iets met sneeuw 馃槂 Dit jaar ga ik mee de studievereniging naar het Domaine du Forêt Blanche gebied, maar ik wil vaker met vrienden op pad. Voorlopig heb ik het plan om na mijn bachelor een seizoen in de sneeuw door te brengen. Mijn freeride uitrusting, incl. kennis, ben ik nu een beetje aan het samenstellen. Natuurlijk doe ik de safety academy, ik oefen met de pieper van een vriend maar moet nog even sparen voor een eigen.
Op dit moment ben ik op zoek naar mijn eerste serieuze plank, vandaar mijn vraag om hulp aan jullie:
Ik zoek een een board dat het fantastisch doet in de poeder, dat erg wendbaar is aangezien treeruns mijn voorlopige favoriet zullen zijn (big-mountain lijnen zijn voorlopig nog buiten bereik). Ik ben geen echte freestyler maar ik draai wel graag wat rondjes in de lucht, liefst van wat natuurlijke obstacles. Carven op de piste moet er ook op kunnen, maar speelsheid blijft belangrijk. Ik zal ook nog redelijk veel tijd op de piste doorbrengen, aangezien ik nog niet heel veel poederliefhebbers heb gevonden. Owja, het mag ook niet al te duur zijn ;p Lastug! Nog lastiger is mijn formaat: 60-65kg en 1,68m.
Mijn selectie tot nu toe:
Salomon Assassin: volgens de test en de rest van internet past deze perfect in het bovenstaande plaatje, maar ik ben op zoek naar mensen met ervaring met dit board. Aan de ene kant wordt ie als een echte freestyler weggezet, aan andere kant wordt ook het goede freeride aspect genoemd. Ik ben heel veel heel positieve reviews tegengekomen. Ik zit te denken aan de 153 lengte, om meer float te krijgen dan de bij de 150. prijs is rond de 470,-
http://wepowder.nl/snowboardtest/snowboard/60
Jones the Flagship: Al een hele tijd op mijn verlanglijstje en gisteren voor 475,- kunnen bestellen. Dit heb ik voorlopig gedaan omdat het om een flinke korting ging ;p maar ik kan em altijd nog terugsturen. In de kleinste lengte:154, maar vrees dat dit alsnog te lang zal zijn. Ik heb wel wat bovenbenen (inline-hockey verleden) maar is het te doen met mijn formaat? En kan ik er dan nog wat mee spelen?
http://wepowder.nl/snowboardtest/snowboard/23
K2 Turbo dream: Klinkt erg leuk, maar prijs (550.-) is wat aan de hoge kant en heb mn twijfels bij de duurzaamheid? Ik zie ook nergens echt lyrische berichten hierover. Lengte 153?
http://wepowder.nl/snowboardtest/snowboard/51
De Assassin is raar genoeg nergens meer te krijgen in kleine lengtes, dus nu gaan ze via een intersport navraag doen bij Salomon of ze hem nog kunnen bestellen. Heeft iemand nuttig advies voor me over deze planken of andere mogelijkheden?
Alles is welkom! Ook als je denkt, hé ik zit in dezelfde situatie en ben nog op zoek naar een poedermaatje, ik ben ook nog op zoek!
Stoked greets,
Max