Skistokken

• lucraak
    Advanced
    lucraak op 17 November 2009 路 13:21
    terug naar subject:

Waarom? Het begon net interessant te worden 馃槂
    Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 17 November 2009 路 13:51
    [quote author="sjonnie"]@ willie, heb je wel eens last van je rug en of ogen gehad? Heb je wel eens met huurstokken geskied?
    ...Precies! Nou dan weet je eindelijk waar het aan ligt :lol:
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • robbie
    Expert
    robbie op 17 November 2009 路 14:14
    sjonnie, 145 E, is dat per stuk of voor de hele set? Ik neem aan dat je links en rechts verschillend hebt? Het valt me wel op dat je die customs veel vaker moet waxen 馃槥 Dat carbon is echt reteporeus.

Gebruik je ze eigenlijk ook met backcountry snowbladen?
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 17 November 2009 路 14:33
    Een ding wat mensen vaak vergeten over baskets is: UV!!.
    Pas op mensen, doe niet telang met je baskets. Die dingen worden rete brittle, en je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als ie het begeeft op een kritiek moment.
    Zelf gooi ik ze meestal na een weekje weg.
    Ook een goeie tip is om ze op zonnige dagen in de lift in je jaszak te stoppen.
    Ik heb laatst een paar setjes temperatuur specifieke baskets gekocht en die schijnen ook langer mee te gaan.
    Alleen die hebben ze maar in 6 kleuren, toen heb ik dus ook metteen nieuwe stokken moeten kopen, want dat stond voor geen meter.
    gewoon... omdat het lekker is
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 17 November 2009 路 15:17
    Een ding wat mensen vaak vergeten over baskets is: UV!!.
    Pas op mensen, doe niet telang met je baskets. Die dingen worden rete brittle, en je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als ie het begeeft op een kritiek moment.
    Zelf gooi ik ze meestal na een weekje weg.
    Ook een goeie tip is om ze op zonnige dagen in de lift in je jaszak te stoppen.
    Ik heb laatst een paar setjes temperatuur specifieke baskets gekocht en die schijnen ook langer mee te gaan.
    Alleen die hebben ze maar in 6 kleuren, toen heb ik dus ook metteen nieuwe stokken moeten kopen, want dat stond voor geen meter.

Are you serious?

Is he serious?
  • robbie
    Expert
    robbie op 17 November 2009 路 15:53
    Yo Pinda, dat heb ik vorig jaar nog gehad. Teller scheurde dwars doormidden! Stond ik dan! Het was niet zo steil (net boven Meribel Altiport) en gelukkig was het vlakbij een lifthuisje. Ze zagen het gebeuren en belden dus meteen de pisteurs. Liep allemaal goed af, maar toch ff schrikken he!?
    Nooit geweten dat dat van de UV kwam... Wat dat broeikaseffect allemaal niet voor gevolgen heeft ... Als ik customs koop (ga vanmiddag nog ff met sjonnie naar MK) dan laat ik er van die neopreen hoesjes bij maken, dan hoef je ze niet steeds in je jaszak te doen.
  • willie
    Tourist
    willie op 17 November 2009 路 16:02

Zoals wat, je kan alleen nog maar linkerbochten? Alsjeblieft, help mij in mijn zoektocht naar een antwoord.

Yo Pinda, dat heb ik vorig jaar nog gehad. Teller scheurde dwars doormidden! Stond ik dan! Het was niet zo steil (net boven Meribel Altiport) en gelukkig was het vlakbij een lifthuisje. Ze zagen het gebeuren en belden dus meteen de pisteurs. Liep allemaal goed af, maar toch ff schrikken he!?

pfoei...
    Mijn nieuwe signature
  • Dio
    Advanced
    Dio op 17 November 2009 路 16:06
    @Robbie, neopreen heb ik ook gehad. Maar dat materiaal is zelf niet erg UV bestendig. Ben gewoon weer op good old leder uitgekomen. MtotheK heeft daar een adresje voor in voormalig oost-duitsland. Duurt ongeveer een week (5 werkdagen) Meet even je tellers op voordat je gaat vanmiddag en doe 'm de groeten!
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 17 November 2009 路 20:23
    Hebben jullie ook gehoord dat de nieuwe inzettechniek van je skistok volgens de ned ski ver. is: ellebooginsteken, (je hand gaat dan eigenlijk omhoog, je elleboog beweegt van boven naar beneden ) en dan pas je onderarm naar beneden en een beetje je schouder en dan zet je de stok in de sneeuw.

Dat krijg je dus met al die huurstokken. Moet je heel je lijf mee gaan bewegen. Vermoeiend en weinig effectief lijkt me.... Wel goed van de NskiV dat ze je niet meteen van die dure stokken opdringen maar gewoon de techniek aanpassen.
    For cryin' out loud...
  • Spider
    Tourist
    Spider op 17 November 2009 路 21:43
    ik zeg sluiten dit topic
    Better to burn out, then to fade away.
  • willie
    Tourist
    willie op 17 November 2009 路 21:57
    neeeeeeeeeeeee, ik wacht nog steeds op mijn antwoord!
    Mijn nieuwe signature
  • Dio
    Advanced
    Dio op 17 November 2009 路 23:00
    Over stokken die de skihouding be脙炉nvloeden gesproken: Ik kreeg vorige week de tip om mijn stokken alleen vast te houden met mijn wijs- en middelvinger en de ringvinger en pink volledig ontspannen te houden. Hiermee voorkom je dat je je onderarmen naar binnen roteert door de spierspanning van de http://www.sportmassagehelmond.nl/index2.php?option=com_content.... Het ontspannen of zelfs gestrekt houden van de ringvinger en pink bewerkstelligt juist het tegenovergestelde. Je ellebogen bewegen zich naar buiten waardoor je een beter balansgevoel hebt. Door de stokinzet vanuit de vingers en het heffen van de hand vanuit het polsgewricht te initi脙芦ren voorkom je wild zwaaiende, balans verstorende, bewegingen.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 17 November 2009 路 23:10
    Carbon heeft dan overigens de voorkeur.
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 17 November 2009 路 23:28
    Over stokken die de skihouding be脙炉nvloeden gesproken: Ik kreeg vorige week de tip om mijn stokken alleen vast te houden met mijn wijs- en middelvinger en de ringvinger en pink volledig ontspannen te houden. Hiermee voorkom je dat je je onderarmen naar binnen roteert door de spierspanning van de http://www.sportmassagehelmond.nl/index2.php?option=com_content.... Het ontspannen of zelfs gestrekt houden van de ringvinger en pink bewerkstelligt juist het tegenovergestelde. Je ellebogen bewegen zich naar buiten waardoor je een beter balansgevoel hebt. Door de stokinzet vanuit de vingers en het heffen van de hand vanuit het polsgewricht te initi脙芦ren voorkom je wild zwaaiende, balans verstorende, bewegingen.

Wat is er met je Big Rig gebeurd? Waarom is ie niet meer Big?
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 17 November 2009 路 23:38
    :'( Sob.. ski-inflatie.

Ooit, toen ik begon met serieus freeriden had ik echt een ridicuul brede plank. 98mm onder de voet. Daar heb ik 3 hele dagen heul hard aan moeten wennen en dat skietje is nu (5 jaar later) mijn allrounder, beetje b脙录ckelen, beetje piste en doet het prima op een poederdag. Toen kreeg ik daarna van Santa een heul dikke Prorider XXL van 194cm en 108mm onder het voetje. Nu vind ik dat nog steeds een hele grote ski.

Ooit reed ik een dikke set(h) en een Big Rig. Maar als ik zo om me heen kijk waar jan en alleman mee aan komt zeulen en een paartje voor erbij neemt van 110, 115, 125 mil., dan ben ik gewoon tandenstokerman.
  • BertJan
    Tourist
    BertJan op 18 November 2009 路 01:52
    :'( Sob.. ski-inflatie.

Ooit, toen ik begon met serieus freeriden had ik echt een ridicuul brede plank. 98mm onder de voet. Daar heb ik 3 hele dagen heul hard aan moeten wennen en dat skietje is nu (5 jaar later) mijn allrounder, beetje b脙录ckelen, beetje piste en doet het prima op een poederdag. Toen kreeg ik daarna van Santa een heul dikke Prorider XXL van 194cm en 108mm onder het voetje. Nu vind ik dat nog steeds een hele grote ski.

Ooit reed ik een dikke set(h) en een Big Rig. Maar als ik zo om me heen kijk waar jan en alleman mee aan komt zeulen en een paartje voor erbij neemt van 110, 115, 125 mil., dan ben ik gewoon tandenstokerman.

join the club 馃榾
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 18 November 2009 路 07:59
    Als snowboarder heb ik dit topic met groeiende verbazing gelezen... stokken onder je b*llen... pijnlijk en het kost een vracht geld! Ik denk dat ik het leren ski脙芦n uitstel tot het nageslacht veiliggesteld is.

Ff zonder gekheid, maakt een paar stokken echt zoveul verschil??
    WeRookie
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 18 November 2009 路 09:04
    Ff zonder gekheid, maakt een paar stokken echt zoveul verschil??

Nee.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 18 November 2009 路 09:15
    eeeehm.... voor mij niet.
    moet er mee kunnen prikken, beetje grote schotel aan onderkant is wel fijn, verder gebruik ik vaak huursstok kwaliteit. Ik heb de laatste jaren toch dat ik er per seizoen 1 of twee onbedoeld sloop door er op te gaan liggen tijdens het skien of zo.
    De allerduurste stokken worden naar mijn zin net iets te vaak "geleend" Ik heb nog een paar ski-school-huur-dingen van kunststof (carbon volgens eens stikkertje, maar dat geloof ik net zo goed als dat verhaaltje over de heilige maagd) Die dingen heb ik geregeld voor 7,50芒鈥毬 nadat de echt sterke 'deze kunnen daar tegen' stokken de weg naar huis kwijt waren. Ze overleven eigenlijk heeel veel, ze zijn alleen wat slap, dus vooral geschikt voor de dagen dat ik met meissie op piste ben.
    Voor het echte werk heb ik een paar van de allergoedkoopste alu stokken. door de jaren heen heb ik nu de keuze uit 1 zwarte, 1 rode en 1 paarse. kan je leuk kleurtjes kiezen voor je rechter en linker hand :lol:
    en d脙隆t telt. die kleurtjes, daar ga je echt beter van skien
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • huib
    Expert
    huib op 18 November 2009 路 09:36
    Lees ik hier op dit 'hardcore' forum nu echt al 49 berichten in een skistokken topic ???????????

Mischien toch eens aan Rogier vragen of dit wel WePowder is 馃槈
  • semmel
    Expert
    semmel op 18 November 2009 路 09:45
    Lees ik hier op dit 'hardcore' forum nu echt al 49 berichten in een skistokken topic ???????????

Kzie zelfs mensen zeggen dat je beter kan gaan ski脙芦n van andere stokken.... Als de lengte verschilt kan ik me daar iets bij voorstellen... maar zelfde lengte, andere stok, beter ski脙芦n??

Mij is hier geleerd dat je met je voeten skiet en je skistokken een hulpmiddel zijn.. 馃構 Had ze gekocht voor de Staatliche opleiding, maar ze zijn al 3x kapot gegaan (+/- 5 weken gebruikt)... WASTE OF MONEY (ook al zitten er 2 soorten tellers bij!!)
    Respect the Mountains..!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 November 2009 路 09:46
    [quote author="tiger"]Lees ik hier op dit 'hardcore' forum nu echt al 49 berichten in een skistokken topic ???????????

Kzie zelfs mensen zeggen dat je beter kan gaan ski脙芦n van andere stokken.... Als de lengte verschilt kan ik me daar iets bij voorstellen... maar zelfde lengte, andere stok, beter ski脙芦n??

Mij is hier geleerd dat je met je voeten skiet en je skistokken een hulpmiddel zijn.. 馃構[/quote]

Amen to that...
    White room,Pillow lines,I rule
  • Spider
    Tourist
    Spider op 18 November 2009 路 11:26
    idd, alhoewel mijn stokinzet..eh niet ideaal is :mrgreen: zou ik zonder stokken er een stuk minder van bakken. Lengte maakt trouwens ook wel verschil, Ik gebruik ze wat korter dan de "norm" omdat ik dan dieper moet.
    Better to burn out, then to fade away.
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 18 November 2009 路 13:10

Mischien toch eens aan Rogier vragen of dit wel WePowder is 馃槈

Time of the Season !
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 18 November 2009 路 16:31
    [quote author="Spider"]idd, alhoewel mijn stokinzet..eh niet ideaal is :lol:
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 18 November 2009 路 17:36

Btw: deze is ook goed!

Nieuwe inzettechniek skistok
    Gepost door: x10 ()
    Datum: 15 november 2009 20:07

Hebben jullie ook gehoord dat de nieuwe inzettechniek van je skistok volgens de ned ski ver. is: ellebooginsteken, (je hand gaat dan eigenlijk omhoog, je elleboog beweegt van boven naar beneden ) en dan pas je onderarm naar beneden en een beetje je schouder en dan zet je de stok in de sneeuw.

Wie weet wat je achterliggende reden daarvan is?

Voorheen was het: beide armen naar voren en vanuit je polsen de inzet van de stok doen.

Groetjes,
    x10

Las ik op een ander forum.

Wat een onzin van de Nederlandse skibond weer. Waarom is de stokinzet vanuit de polsen: Om evenwicht en balans te behouden, en om te voorkomen dat je met je bovenlichaam gaat roteren! En dan komt de nederlandse skibond weer met zulk soort ongein... Afentoe vraag ik me echt af of ze daar geen drugs gebruiken ofzo. Maargoed, als iemand mij kan overtuigen dat het beter is wil ik graag de poging horen. Mijn reactie was na het lezen van de bovenstaande quote iig: *kabouter wesley accentje* En wat is daar 't parktisch nut van?

[quote author="redipS"]idd, alhoewel mijn stokinzet..eh niet ideaal is :lol:

Dat je uberhaubt over snowblades durft te beginnen, we moeten inderdaad maar eens aan Rogier gaan vragen of dit Wepowder wel is!
    Pow!
  • semmel
    Expert
    semmel op 18 November 2009 路 18:13

Maar zonder stokken kun je zo lekker carven. Je weet wel lekker breed en laag over de piste. Tja als je dat kunt..... dan ben je bijna aan snowbladen toe :lol:

Carven doe je al als je gerutsche bochten maakt(in oostenrijkse leerplan Carven Grundstufe..).. Wat jij bedoeld is "FunCarving"..
    Respect the Mountains..!
  • Lampie
    Tourist
    Lampie op 18 November 2009 路 18:23
    Tering jantje, een stokkenthread van nu al 3 pages?

De zgn stokinzet 脗麓vanuit脗麓 je ellebogen is heel makkelijk te verklaren. Doordat je bewust je elleboog naar beneden brengt beweeg je iets verder naar beneden waardoor je net dat beetje extra rebound van je ski脗麓s terug krijgt. Het is iets kleins maar het werkt wel...beter dan skistokken van meer dan 50 euri 馃槈
    glisseur de poudre
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 18 November 2009 路 18:30
    Hmmm, je gaat inderdaad verder naar beneden, maar met je bovenlichaam, en dus verkeerd. Hooglaag hoort uit je knie en heup gewricht te komen, niet door verder met je bovenlichaam naar voren te leunen; Slechte verandering dus.
    Pow!
  • elchico
    Tourist
    elchico op 18 November 2009 路 19:19
    Omg, wat stokken al niet te weeg kan brengen!!!
    Ik schaam me al bijna dat ik er over begonnen ben :oops: ,maar mijn grote held Socrates zou trots op mij zijn geweest.

en ik denk dat ik maar op zoek ga naar een paar mooie huurstokken en met zuurstok roze of groene handvaten馃構

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro