Skistokken

• Erwin
    Elite
    Erwin op 25 November 2009 路 12:23
    @Mediahaas: helemaal mee eens! En dan het liefst een dubbel telescoopsysteem, want je wilt ze het liefst niet in je nek krijgen. Verder heb ik zelf een beproefd veiligheidssysteem ontwikkeld (APD) voor mezelf en de buurman in de stoeltjeslift, zie laatste foto hieronder. 馃槈

Sneeuwplankers doen het ook omhoog met stokken:
    http:

Sneeuwplankers doen het ook omlaag met stokken:
    http:

Anti Puncture Device:
    http:
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 November 2009 路 13:14
    Hee!

Die 1e kurk is van La Tulipe; een wijn van de nederlandse wijnboer Ilja Gort (uit mn hoofd). Lekkere stevige ros脙漏 voor (relatief) weinig (dit jaar was ie wat wranger dan andere jaren, dacht ik).
    White room,Pillow lines,I rule
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 25 November 2009 路 14:16
    Haha, hendig!

Maareh, wordt je niet helemaal gestoord van die kleine tellertjes???
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 November 2009 路 14:34
    @Leonie: Nee heb weinig last van die kleine tellers. Wat voor tellers heb jij op je stokken zitten dan? Meest irritante vind ik het inschuiven van een stok, wat nog wel eens gebeurt.

@Telemikey: Het was dan ook niet erg om aan dit prototype te werken. Kostte inderdaad paar flessen wijn voordat ik systeem had dat bleef zitten.
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 25 November 2009 路 14:40
    Om mijn fantastische black diamond stokken had ik fantastische (wat grotere maar niet van die mega dingen) black diamond tellers zitten (in de winter dan, konden er in de zomer ook gemakkelijk vanaf).... tot ik ze afgelopen winter in Arosa heb laten staan.... 馃槥

Maar tscheelt echt wel in de pow hoe groot je teller en dus je draag vermogen is, scheelt enorm veel in je evenwicht en dus in het effectief gebruiken van je energie, al is gewoon op je benen je balans vinden op sneeuwschoenen nog belangrijker.
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 25 November 2009 路 14:54
    in dat kader heeft de Slet nog wel drie of vier setjes van die BD expedition poles staan die nog in de verkoop moeten ivm het opruimen van de schuur. voor interesse moet je maar even PM'en. ik zal ze zaterdag even op het te koop forum zetten.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 November 2009 路 15:10
    @Leonie: Zonde van je stokken zeg. Ik ga er dan ook maar eens andere opgooien, al mag het eerst wel ff gaan dumpen.
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 26 November 2009 路 18:27
    Meest irritante vind ik het inschuiven van een stok, wat nog wel eens gebeurt.

Dat komt meestal doordat de stokken aan de binnenkant gaan oxideren (roesten). In het geval van aluminium is dat een soort wit poeder dat voorkomt dat het draai-klem mechanisme vastgrijpt. Alle Black Diamond telescoopstokken hebben een soort klemmetje (de Flicklock) dat aan de buitenkant van de stok zit. Nooit meer doorzakken.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 26 November 2009 路 20:32
    Over Bamboe skistokken gesproken ik ken nog wel een bos in Chili waar meer dan voldoende bamboe voor handen is 馃槈

http://www.rogiervanrijn.com/wordpress/?p=1925
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 26 November 2009 路 20:52
    @Poedersletje: klinkt goed dat systeem, is tijd voor andere stokken dus! Zet ze wel op mijn immer langer wordende verlanglijstje. 馃槈
  • Spider
    Tourist
    Spider op 26 November 2009 路 22:06
    Niet vergeten dat BD systeem thuis af te stellen. Zonder schroevendraaier "in the field" er achterkomen dat de flicklock te los staat is niet ideaal.
    Better to burn out, then to fade away.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 27 November 2009 路 09:39
    Niet vergeten dat BD systeem thuis af te stellen. Zonder schroevendraaier "in the field" er achterkomen dat de flicklock te los staat is niet ideaal.

Ga jij off-piste zonder een reparatie setje (o.a. schroevendraaier)?
  • Teze
    Tourist
    Teze op 27 November 2009 路 10:09

daar heb je toch zon multitool voor?

edit: ik zie dat Rogier zelfde commentaar al had gepost.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 November 2009 路 10:42
    Voor degene die dat niet doen rogier
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 27 November 2009 路 17:28
    wat een topic

het bestaat nog steeds 馃榾
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 27 November 2009 路 20:33

ik ben zo blij dat iemand anders dat even in de groep gooit. ik kreeg het gevoel dat ik een redelijke nerd was, omdat er altijd een multitooltje in mijn rugzak zit... en tiewraps, ducktape en een paar van die koperdraadjes waarmee je een dagpas aan je broek hangt. met die combi kan je ongeveer alles repareren.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 27 November 2009 路 20:45
    O ik heb ook altijd wat extra repen en ....een hoofdlampje in mijn rugzak.
  • semmel
    Expert
    semmel op 27 November 2009 路 20:47

ik ben zo blij dat iemand anders dat even in de groep gooit. ik kreeg het gevoel dat ik een redelijke nerd was, omdat er altijd een multitooltje in mijn rugzak zit... en tiewraps, ducktape en een paar van die koperdraadjes waarmee je een dagpas aan je broek hangt. met die combi kan je ongeveer alles repareren.

http://www.youtube.com/watch?v=l1uw40An-A4
    Respect the Mountains..!
  • Steven
    Tourist
    Steven op 27 November 2009 路 21:28
    Die rol mcGyver-tape heb ik eruit gegooid! Ik draai een meter of wat om mijn stokken heen. Scheelt een vervelende klomp in de rugzak. Wel onmisbaar trouwens, je kan er zelfs een binding tijdelijk mee vastzetten.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 28 November 2009 路 11:37
    En zo werd het toch nog een nuttig topic....

Ga zo mijn BD stokken nog even afstellen!
    For cryin' out loud...
  • doov
    Advanced
    doov op 28 November 2009 路 13:57
    [

Ik heb wel altijd een multitool bij me, maar heb ook 2 linkerhanden. En nu?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 28 November 2009 路 14:30
    Je rijdt toch nooit alleen?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 28 November 2009 路 15:41
    is ook weer extra grammen wat mee omhoog moet
    feel like doin' it
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 28 November 2009 路 17:38
    Je rijdt toch nooit alleen?

Hmm... Ik rij heel afentoe ook alleen een rondje hoor! Jij nooit? Vooral na het lesgeven gaan de meeste gelijk naar huis, en dan ga ik nog ff een rondje door het bos... Dan is het toch handig om wat bij je te hebben just in case... Een heel bos door een dikke laag poeder naar beneden wandelen is ook niet zo relaxed namelijkxD
    Pow!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 28 November 2009 路 23:20
    ....Jij nooit?....

On? Tuurlijk.
    Off? Tuurlijk niet.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 November 2009 路 10:26
    Bij Dio weet je nooit of ie serieus is, maar bij mij wel: ik rijd echt nooit alleen off-piste (ok, soms een beetje ernaast :oops: maar echt echt weg van de gebaande paden, nooit)
    Ik heb wel altijd mijn pieper om als ik alleen ga, zodat als ik iemand tegenkom, de mogelijk er in ieder geval is.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Spider
    Tourist
    Spider op 29 November 2009 路 12:17
    Ik heb wel altijd mijn pieper om als ik alleen ga, zodat als ik iemand tegenkom, de mogelijk er in ieder geval is..

Zoals vorig jaar in dat skigebied tegenover davos , kwam ik 4 man tegen in off piste terrein naast een skiroute. Ik dacht daar "kan ik mee me aanhaken". Op mijn vraag of ze 3 eenheid bij hadden ging het lampje bij ze uit (ze keken me aan alsof ze een nieuwe waarheid was verteld). Ik ben toen maar gewoon verder gegaan na verteld te hebben weg te blijven van stijler dan 30 graden (het was stufe 3). Met die laatste opmerking liet ik ze in verwarring achter :mrgreen: (ik ging juist alleen verder omdat zij wel van 35-40% af doken)
  • Dio
    Advanced
    Dio op 29 November 2009 路 13:05
    Bij Dio weet je nooit of ie serieus is, maar bij mij wel: ik rijd echt nooit alleen off-piste (ok, soms een beetje ernaast :oops: maar echt echt weg van de gebaande paden, nooit)
    Ik heb wel altijd mijn pieper om als ik alleen ga, zodat als ik iemand tegenkom, de mogelijk er in ieder geval is.

Als het over veiligheid gaat ben ik alleen maar serieus. Off piste ski ik niet alleen. Ook niet een klein beetje.
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 15 October 2010 路 14:59

Voor touren kan je beter naar Strolz gaan. Die zijn ultralicht en werken ook nog goed op grotere hoogtes. Met m'n Suregrips loop ik al snel tegen de limiet aan te touren, die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar in de Ardennen. Bij Strolz heb je voor 芒鈥毬799,- een op maat gemaakte tourgripbinnenschaal (Pebax/Carbon laminaat met Belgisch eiken kern), afgeschuimd met Gamma Pro Pur.

Hey robbie, hoe houden die stokken zich na een seizoen? Moeten ze al vervangen worden of gaat het nog wel?
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 15 October 2010 路 15:02
    Ik zoek meer een 50/50 stok. Weet het nog niet helemaal....
    For cryin' out loud...

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro