Skistokken

• Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 15 October 2010 路 15:06

[quote author=robbie link=topic=727.msg10954#msg10954 date=1258454755]
    Voor touren kan je beter naar Strolz gaan. Die zijn ultralicht en werken ook nog goed op grotere hoogtes. Met m'n Suregrips loop ik al snel tegen de limiet aan te touren, die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar in de Ardennen. Bij Strolz heb je voor €799,- een op maat gemaakte tourgripbinnenschaal (Pebax/Carbon laminaat met Belgisch eiken kern), afgeschuimd met Gamma Pro Pur.

Hey robbie, hoe houden die stokken zich na een seizoen? Moeten ze al vervangen worden of gaat het nog wel?
    [/quote]

Hij was toch van plan om ze nog wat bij te laten schuimen na ons Hemsedal avontuur? Hij stond elke keer met koude vingers beneden....
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 15 October 2010 路 16:19

[quote author="Spider"]Niet vergeten dat BD systeem thuis af te stellen. Zonder schroevendraaier "in the field" er achterkomen dat de flicklock te los staat is niet ideaal.

daar heb je toch zon multitool voor?
    [/quote]

gepiel met losse bitjes??! gewoon n normale schroevendraaier met ducktape rond de steel. of wordt t dan toch n multitool?? 馃槈

vorig jaar voor t eerst racefiets stuurlint onder de handvaten gewikkeld. wordt die 2-tientjes stok ineens super high tech.  ;D ;D
    http://verticaldissidents.net
  • Teze
    Tourist
    Teze op 15 October 2010 路 16:41

[quote author=Teze link=topic=727.msg12021#msg12021 date=1259312974]
    [quote author="Spider"]Niet vergeten dat BD systeem thuis af te stellen. Zonder schroevendraaier "in the field" er achterkomen dat de flicklock te los staat is niet ideaal.

daar heb je toch zon multitool voor?
    [/quote]

gepiel met losse bitjes??! gewoon n normale schroevendraaier met ducktape rond de steel. of wordt t dan toch n multitool?? 馃槈

vorig jaar voor t eerst racefiets stuurlint onder de handvaten gewikkeld. wordt die 2-tientjes stok ineens super high tech.  ;D ;D
    [/quote]

na minder goeie ervaringen met een multitool met losse bitjes (bitjes vallen in de sneeuw, koude handen, bitjes kwijt.....  :馃槂) heb ik jaren geleden eens een deftige multitool gekocht waar alle tools (inbussleutel, 'kruistournevis'..) vast hangen, alsook open en dichtklappen.  Heb je idd al dat gezever met losse bitjes niet meer.

Spijtig genoeg denk ik dat ik weer een nieuwe multitool moet kopen aangezien hij niet mee is teruggekomen van een MTB trip.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 5 November 2012 路 13:58
    En als je 'Superman' het verliest van de innerlijke 'Jammerman':
    De coldpole Liquid Reservoir Ski Pole

en

馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 5 November 2012 路 15:43
    Ook toe te passen als alpenhoorn en/of ninja blaaspijp. Kun je vanuit de first chair alle andere poederjagers afknallen zodat ze je niet voor zijn 馃槂
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 5 November 2012 路 22:34
    McGyver lag ooit onder een lawine, en heeft door zijn skistok als blaaspijp te gebruiken een noodsignaal aan een parachute boven de sneeuw uit weten te schieten...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 November 2012 路 23:21

McGyver lag ooit onder een lawine, en heeft door zijn skistok als blaaspijp te gebruiken een noodsignaal aan een parachute boven de sneeuw uit weten te schieten...

Mooi. Jammer dat wij dat niveau nooit gaan halen. ABS is in een klap nutteloos als we allemaal die techniek zouden beheersen.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Supershapert
    Beginner
    Supershapert op 10 December 2012 路 16:01
    edit: had een filmpje geplaatst, totdat ik hem net elders al voorbij zag komen 馃槈
    Champagne powder is a champagne problem
  • Dio
    Advanced
    Dio op 23 March 2014 路 17:16
    Even een kleine bump. Komperdell heeft de poederlijn nu dezelfde kleurcodering als skiwax gegeven. Nooit meer de verkeerde wax op je stok.

Rood voor warme condities

Groen voor koude condities

Blauw voor 'normale' condities

De stokken zijn allemaal strapless uitgevoerd zodat je niet aan je stokken onder de lawine wordt getrokken en je dus je hand (l/r) vrij kan maken om je airbag te trekken.

Daarnaast is er een carbon vario-variant met titanal safetywrapper onder aan de carbon bottomsectie. De titanal wrapper beschermt het carbon tegen rotsen en scherpe skikanten. De stok is in lengte verstelbaar voor touren en is in slechts één temperatuurvariant beschikbaar.

Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Haas
    Expert
    Haas op 30 December 2016 路 00:41
    De laatste post stamt alweer van eind maart 2014. Kan me iemand een update geven over de laatste ontwikkelingen in de wereld van de skistok? Het lijkt me toch dat er in de afgelopen jaren een enorme hoeveelheid innovatieve slimmigheden bij gekomen zijn...
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 30 December 2016 路 01:10
    De vibrerende damesvariant voor heren van de pieps iprobe. Dat pieperen is natuurlijk wel handig, maar uiteindelijk haag het toch om get feit dat je een stok niet alleen op die poedertrips gebruikt, maar ook de rest vna get jaar kan gebruiken. Voordeel is dan ook dat, hoe meer je de stok in de zomer gebruikt, des te vaker je m in de sneeuw mag uitlaten.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • rollie
    Beginner
    rollie op 30 December 2016 路 01:10
    Succes met vertalen.... 馃槥
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 30 December 2016 路 10:26
    Ik denk dat de snowboardpole het helemaal gaat worden in 2017. Je staat met je snowboard natuurlijk continu vast op vlakke stukken en dat is voor niemand leuk. Dus heb je nog wat geld over, investeer en maak de wereld een stukje beter.
    http://thesnowboardpole.com
    Riding on the edge!
  • Haas
    Expert
    Haas op 30 December 2016 路 15:24
    Heb er ditect 茅茅n besteld!!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 1 January 2017 路 01:23
    Haha hoe verzin je het馃槈?
    High Roller
  • Spider
    Tourist
    Spider op 10 December 2017 路 20:09
    Ik heb nog steeds dezelfde stokken als die ik had toen dit topic gestart werd 馃槂
    Better to burn out, then to fade away.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro