slapen in auto:liftparking

• fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 3 February 2015 路 20:11
    Hallo,

Meer en meer staan er bordjes bij de liftparking verboden tussen X uur en X uur. Wordt gecontroleerd eigenlijk?
    Iemand ervaring mee als hij er een nachtje in de auto slaapt.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 3 February 2015 路 20:43
    Meerdere mensen hebben daar al eens een topic/blog over geschreven, ik zou t even zoeken! 馃槈
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Steef
    Advanced
    Steef op 3 February 2015 路 21:08
    Is inderdaad al meer over geschreven volgens mij...

Mijn ervaring: hoe groter een gebied, hoe strenger. Valt ook best wel op als je als enige nog op een lege liftparking staat. Ik ga altijd wat verder weg staan, en eigenlijk nooit op een officiele parking. Irritante sneeuwschuivers ook die je te vroeg wakker maken. Als je pech hebt graven ze je in...馃槈

Heel soms staan we erg afgelegen maar ook dat geeft geen garantie om niet weggestuurd te worden. Onderstaande foto is genomen op een klein doodlopend pad bij een riviertje. Niemand kon je zien vanaf de weg. Maar toch stond Oom Agent om 05:30 op het raam te kloppen. Een waarschuwing en een flyer met camping-adressen was het resultaat 馃槂.
    Kortom, het is 1 grote gok....

Every turn is a sign of weakness
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 3 February 2015 路 21:55
    @Niels : als luxe-beest kan je natuurlijk ook altijd in een ondergrondse, lekker warme parking kraken 馃槈
    sbs roelz
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 February 2015 路 22:06
    Bovendien willen de lokalen ook graag de parking af en toe sneeuwvrij maken met hun grote sneeuwschuif speeltjes. En als jij er dan staat vinden ze dat niet handig.

+1 voor afgelegen plekken. Ook leuker dan een parkeerplaats trouwens.

Andermatt rekent vrolijk 600CHF voor een nachtje Car Danchi, om maar een voorbeeld te geven. Dit is exclusief jacuzzi en continental breakfast.
    splitfest.nl
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 3 February 2015 路 22:20
    Ik slaap altijd in mijn bestelbus, (werkbus, maar wel met dakluik, ventilatie roosters en electra aansluiting)

Nog nooit weggestuurd, maar ik let er erg goed op waar ik ga staan.

Ik blindeer alle ramen (nu met ikea gordijnen, werkt goed!) en ik probeer altijd hem te parkeren met de achterdeuren naar bos / struiken / niemandsland. Dan kan je redelijk ongezien in- en uitstappen of 's nachts pissen 馃槈

www.campercontact.nl voor de camperovernachtingsplaatsen
  • Niels
    Advanced
    Niels op 4 February 2015 路 08:22
    @koen_djfistel onder bomen parkeren en slapen terwijl het stormt is ook een aanrader

@steef jij zit ook altijd op de juiste plek 馃槈
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 4 February 2015 路 09:34
    Zelfs met camper staan wij altijd overal en nergens. Zelfs keer in Filzmoos paar dagen voor plaatselijke VVV gestaan ... even contact gemaakt met de dame binnen, allemaal geen probleem. Wat ook goed werkt is bij plaatselijk restaurant hapje eten en naast de deur pitten. En als de plaatselijke autoriteiten komen gewoon vriendelijk en onnozel blijven. Echter denk ik dat het in de commerciële gebieden wel wat moeilijker is. Op een grote parkeerplaats is het idd riskant door een sneeuwschuiver ingebouwd te worden 馃槈
    Tukker(ik)

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro