Nieuwe helm

• florider
    Advanced
    florider op 8 February 2015 · 11:24
    Na 7 jaar begint de matte beschermlaag van m'n burton helm begint zichzelf om te zetten in glimmend plaksel, dus denk dat het tijd wordt voor een nieuwe helm! Gebruik: voornamelijk om te freeriden en af en toe te touren.

Ben beland op de website van POC maar heb gehoord dat de prijs / kwaliteit van deze helmen eigenlijk niet goed is (als in: te duur voor wat je krijgt).

Welk merk helm kunnen jullie aanraden en waar moet je op letten bij de aanschaf?
  • svenk
    Advanced
    svenk op 8 February 2015 · 15:02
    Of ie lekker zit ☺

Verder vind ik persoonlijk gewicht belangrijk.
    If in doubt, don't go out!
  • sebastiaanvk
    Beginner
    sebastiaanvk op 8 February 2015 · 15:06
    http://www.sweetprotection.com/webshop/en/ski-and-snowboard/helmets-an...
    Ik weet niet wat je budget is maar deze is volgens mij erg goed!

Pasvorm is wel het belangrijkste ook voor de veiligheid.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 8 February 2015 · 21:48
    Tot nog toe prijs en pasvorm. Maar nu mijn laatste aan diggelen is, ben ik mij aan het oriënteren in full face (kom er achter hoe kwetsbaar je aangezicht is, met name bij freeriden ivm bomen en rotsen).. maar daar is nog al wat om te doen (ivm extra meebrengende risico's + debiel er uit zien versus aangezichtsbescherming). Maar pasvorm blijft prio 1.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 9 February 2015 · 08:27
    Ik ben dit jaar al 2x een helm tegen gekomen waarbij de beugel eraf kan en je dus kan kiezen voor full face of "normaal".
    Geen idee welk merk, maar moet google vast snel weten.
    Ongetwijfeld niet goedkoop, maar wel 2 voor de prijs van 1...

@Easy weet jij het merk?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 9 February 2015 · 08:28 Dromen zijn er om te realiseren
  • CPet
    Advanced
    CPet op 9 February 2015 · 10:48
    Heb nog een mooie groene nieuwe Sweet Trooper te koop.... Gewoon de beste helm.
    Let the snow come!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 9 February 2015 · 11:24
    [mention="/profile/121"][mention=121]@Easy[/mention][/mention] FreeArno op 9 feb. 2015 08:28

Elk helmenmerk heeft wel zo'n helm. POC, Head, atomic, uvex etc. keuze is groot 😉
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Easy
    Advanced
    Easy op 9 February 2015 · 21:09
    @FreeArno: je bedoelt RuRoc

Overigens is een full face mtb helm wel een stuk betaalbaarder, maar die RuRoc's zijn erg fraai.
    Built for Speed
  • chinees
    Advanced
    chinees op 9 February 2015 · 21:12
    Ik heb zelf de Giro Edit, redelijk duur, maar geweldig licht en een heerlijke pasvorm. Daarnaast handig icm. een GoPro.
    succes!
  • florider
    Advanced
    florider op 9 February 2015 · 21:36
    Dank voor de reacties. Ik ben benieuwd naar het verschil in kwaliteit tussen verschillende merken en type helmen (aangezien ze zo ongeveer van 75 tot 300 euro kosten). Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 10 February 2015 · 07:42
    Ik heb met een oude helm van protec, als ik me niet vergis ooit voor 30-50 euro gekocht, een rots verborgen onder de sneeuw gekopt en ik vertel het nog gewoon na. Aan de andere zijde heb je Michael Schumacher die iets minder geluk had en ik vermoed dat hij meer dan 50 euro heeft betaald voor zijn helm ...
  • philipc
    Advanced
    philipc op 10 February 2015 · 08:21
    Heb zelf sinds kort een poc helm en ben erg tevreden over de pasvorm. Wat prijs / kwaliteit verhouding betreft denk ik dat het redelijk is. Zou gewoon veel helmen passen en de best zittende kopen.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 10 February 2015 · 12:58
    En zorg er meteen ff voor dat je een helm hebt die goed aansluit op je goggle. 😃
  • CuttingStorm
    Beginner
    CuttingStorm op 10 February 2015 · 13:14
    Verschil zit m in gebruikte materialen, constructies (zoals MIPS van Scott) en inderdaad een groot stuk merknaam...

@TomDV, ik zou die helm dan wel even goed nalopen op mogelijk schade. Een helm doet alleen goed zijn werk als deze niet (on)zichtbaar is gescheurd of gebutst. Ooit de fout gemaakt met een mtb-helm waarvan ik dacht dat er geen schade was na een eerste valpartij, tweede valpartij heel erg goed weggekomen (engeltje). Vooral helmen met een simpele constructie zou ik niet snel nog met een goed gevoel opzetten na een crash.
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 10 February 2015 · 16:39
    De oude helm was zichtbaar beschadigd, diepe krassen tot door de buitenste schaal van de helm. Ookal zag dit er heel stoer uit, heb ik toch maar een nieuwe helm gekocht.

Kan me even het merk nietmeer herinneren, maar de nieuwe zit een stuk minder goed ookal was hij een pak duurder.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 10 February 2015 · 18:12
    Weer even terugkomend op de vraag. Als je kijkt naar de helmen die in een gemiddelde wintersportzaak te koop zijn, gaat het om pasvorm. Qua materiaal is alles wel een beetje vergelijkbaar. Al zijn ze nu weer bezig met allerlei fancy nieuwe ademende, dempende materialen, maar goed dat terzijde, pasvorm dus. En wil je dan nog audio, een stoere zonneklep en eruit zien als een straaljagerpiloot of graag rondlopen met een krokodillenlederen armanilogo op je hoofd dan betaal je wat meer, maar tussen de 60 en 100 euro moet je zeker een goede helm kunnen krijgen.
  • N0lan
    Tourist
    N0lan op 11 February 2015 · 15:29
    Weet iemand een winkel met veel keuze in helmen in omgeving Amsterdam?
  • BMT
    Advanced
    BMT op 11 February 2015 · 22:52
    Sweet is echt een heel goed merk, carbon. Gebruik hem voor kajakken als skieen.
    Kan je meerdere keren gebruiken na een val.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 12 February 2015 · 11:56
    Even een vraagje. Is MIPS echt de meerprijs waard?
  • BMT
    Advanced
    BMT op 12 February 2015 · 13:39
    @Poppiholla, Dat hangt er van af of je veel valt 😃 Maar wat mij betreft wel. Zeker als je veel off-piste skiet.
  • Poppiholla
    Tourist
    Poppiholla op 12 February 2015 · 14:12
    Ok dank je wel. 😉

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro