Mea culpa - Het WP tele-fest! En de toekomst van WP-tele...

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 February 2015 · 10:13
    Beste telemarkende poeder fanaten,

mijn excuses voor het uitblijven van een tele-fest dit jaar.

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk weten ben ik door knie ellende ook dit seizoen uitgeschakeld*. Balen maar het is niet anders. Daardoor heb ik gepoogd me zo min mogelijk gek te (laten) maken door het volgen van allerlei gave poeder escapades van jullie allen (lees: ik kom zo min mogelijk op WP).

Als gevolg daarvan heb ik er niet aan gedacht het idee voor een telemark bijeenkomst hier voor te stellen, zoals eigenlijk elk jaar gebeurt. Zoals gezegd: mea culpa.

Mocht er alsnog hier behoefte aan zijn, laat deze thread dan de plek zijn waarop jullie dit alsnog met elkaar afstemmen.

Dat gezegd hebbende, vroeg iesm me onlangs per PM of het misschien een idee was om het splitboard fest mogelijk te combineren met het WP-tele-weekeind. Daar is van alles voor/ tegen te bedenken maar vindt het idee op zijn minst een serieuze overweging waard. Vooral ook als je de hoeveelheid STOKE ziet die van die splitboard trips af spatten!!!

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeen hierover ook.

Dus:
    1. wil je nog met andere telemarkers dit seizoen de sneeuw in: laat het hier weten
    2. hoe sta je er tegenover om volgend jaar eens te kijken naar het combineren van het splitboard en telemark festival?

*ik ben 5 weken geleden weer aan mijn knie geopereerd (ruim een jaar geleden ook). Dit keer een nieuwe ACL en nog wat resterende meniscus schade opgeruimd. Herstel gaat erg voorspoedig maar voor de zomer iig geen ski/ surf voor mij...
    White room,Pillow lines,I rule
  • Ors
    Advanced
    Ors op 25 February 2015 · 10:17
    Lijkt me helemaal goede zaak als tourskien ook in de combi mag aanhaken!
    En sterkte met het herstel!
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 25 February 2015 · 14:01
    @Ors eenzelfde beeld had ik ook! Lijkt me leuk om een toerski-trip te bouwen. Eventueel dit jaar nog. Volgend jaar wat groter klinkt goed!
    Vliegen doet geen pijn...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 February 2015 · 15:32
    [mention="/profile/949"][mention=949]@Ors[/mention][/mention] eenzelfde beeld had ik ook! Lijkt me leuk om een toerski-trip te bouwen. Eventueel dit jaar nog. Volgend jaar wat groter klinkt goed! DaSpike op 25 feb. 2015 14:01

Ik doe mee, als het mag. 😃
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 25 February 2015 · 15:54
    Ik hoop over een weekje of twee/drie/vier deze winter nog op een klein (tele) avontuurtje, en zie zeker nog wel wat in een (ondertussen al?) combo of the classics 😀
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 February 2015 · 16:48
    [mention="/profile/949"][mention="/profile/949"][mention=949]@Ors[/mention][/mention][/mention] eenzelfde beeld had ik ook! Lijkt me leuk om een toerski-trip te bouwen. Eventueel dit jaar nog. Volgend jaar wat groter klinkt goed! DaSpike op 25 feb. 2015 14:01
    Ik doe mee, als het mag. 😃 Emmer op 25 feb. 2015 15:32

Same here
  • Ingmar
    Beginner
    Ingmar op 25 February 2015 · 20:58
    Moeten wij dan maar voor de catering gaan zorgen Mike? Ik kan wel iets met lange latten heb ik deze week met het gezin gemerkt, maar ik ga het telemarkweekend overslaan.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 February 2015 · 21:34
    @EmileHendrix Wij gaan wel (weer) even op safari om de combo of the classics te testen. Over een paar weken is mijn echtgenote ook weer een beetje afgekoeld, dan kan ik wel weer een weekendje weg hoop ik.

Moeten we dan ook een toerskier(ster) op proef meenemen? Met lycra en alles?
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 25 February 2015 · 22:01
    Hmm, lycra, ben ik hopelijk niet allergisch voor. Weet je wat [mention="/profile/3414"]@ieism[/mention], als jij ergens een echte toerskiër (m/v) in lycra-uitvoering op kan duikelen, ga ik ook full-classic en regel ik nog wel zo'n mooie lange houten staak in plaats van twee van die super ingewikkelde losse ski-stokken.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 25 February 2015 · 22:11
    Je weet wel, zo'n mooie:
  • Seek2
    Advanced
    Seek2 op 26 February 2015 · 07:25
    Ik ga jullie alvast heel veel plezier wensen. Ben over een week met een gids en een groepje telemarkers op toer. Wat mij betrefd een hele mooie combinatie. Ik hou het volgend jaar in de gaten wat er voor moois gaat groeien.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 February 2015 · 08:24
    Hmm, lycra, ben ik hopelijk niet allergisch voor. Weet je wat [mention="/profile/3414"][mention=3414]@ieism[/mention][/mention], als jij ergens een echte toerskiër (m/v) in lycra-uitvoering op kan duikelen, ga ik ook full-classic en regel ik nog wel zo'n mooie lange houten staak in plaats van twee van die super ingewikkelde losse ski-stokken. EmileHendrix op 25 feb. 2015 22:01

Eens kijken of ik dan ergens nog een vintage eighties onepiece op de kop kan tikken, full fluo-coloured. Ga ik eindelijk echt in stijl op die ene plank de berg af. 😀

Count me in 😃
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 26 February 2015 · 09:58
    Volgend jaar, dit jaar heb ik de wintersportjes er alweer opzitten. Maar dan heb ik zeker interesse!
    Het gaat beter als je denkt.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 February 2015 · 09:59
    Volgend jaar, dit jaar heb ik de wintersportjes er alweer opzitten. Maar dan heb ik zeker interesse! w00ter op 26 feb. 2015 09:58

wtf!?

😉
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 26 February 2015 · 17:01
    Ik heb ze er ook op zitten hoor!
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 26 February 2015 · 17:28
    Hmm, ik lees met volle aandacht mee, misschien krijg ik nog wel een weekendje ertussen geduwd!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 February 2015 · 20:35
    Ik heb ze er ook op zitten hoor! telemikey op 26 feb. 2015 17:01

Maar dan hebben we het over overmacht, niet over 'poeder is een keuze'. Toch?

Hou je het nog een beetje vol? Mijn zoon zit in een vergelijkbaar schuitje. Sinds een week aan het herstellen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 February 2015 · 07:29
    Zitski weekend toevoegen?
    splitfest.nl
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 February 2015 · 08:49
    Mike! Beterschap!!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 27 February 2015 · 10:21
    Dank voor de reacties tot nu toe. Een splitfest - tele trip lijkt voorlopig niet uitgesloten. Maar mocht je er anders over denken, of toch ook behoefte hebben aan een tele- only trip: LAAT JE HOREN
    @anton
    @kikkerindekou
    @teleaddict
    @wieiknogmeervergetenben

@Skiester en alle anderen: thanks!

@Emmer: dude, ik zit hier een beetje te zuipen in de zon op de terrasjes, cougars kijken, en af en toe een boekie lezen! Hoezo 'houd ik het een beetje vol'? 😋

PS hoewel bovenstaande niet onwaar is kan ik ook niet wachten tot ik weer een beetje los mag en de lethargie van me af kan zweten.
    PPS vandaag sneeuwt het en zit ik gewoon beneden in het appartement wat te internetten en te werken.
    PPPSTer info: het dumpt hier steeds harder; dikke vlokken zweven bijna roerloos naar beneden (Zermatt)
    PPPPS nu zijn alle PS-en op... 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 February 2015 · 12:19
    Sterkte @telemikey! 😃
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 27 February 2015 · 12:28
    Volgend jaar, dit jaar heb ik de wintersportjes er alweer opzitten. Maar dan heb ik zeker interesse! w00ter op 26 feb. 2015 09:58
    wtf!?
    😉 Emmer op 26 feb. 2015 09:59

Ja, dat had ik ook liever anders gezien... maar ik vertrek over drie weken voor een maand naar Vietnam 😃 Dat laat niet veel ruimte over voor andere vakanties in het wintersport seizoen (werktechnisch gezien).
    Het gaat beter als je denkt.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 2 March 2015 · 20:48
    [mention="/profile/949"][mention=949]@Ors[/mention][/mention] eenzelfde beeld had ik ook! Lijkt me leuk om een toerski-trip te bouwen. Eventueel dit jaar nog. Volgend jaar wat groter klinkt goed! DaSpike op 25 feb. 2015 14:01

Kortom een WP - Earn your turns - festival?
    AKA WP - lekkerlangtourennaareenlauwtopje - festival...

I like it...
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 2 March 2015 · 21:28
    [mention="/profile/949"][mention="/profile/949"][mention=949]@Ors[/mention][/mention][/mention] eenzelfde beeld had ik ook! Lijkt me leuk om een toerski-trip te bouwen. Eventueel dit jaar nog. Volgend jaar wat groter klinkt goed! DaSpike op 25 feb. 2015 14:01
    Kortom een WP - Earn your turns - festival?
    AKA WP - lekkerlangtourennaareenlauwtopje - festival...
    I like it... telemikey op 2 mrt. 2015 20:48

😋
    Vliegen doet geen pijn...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 2 March 2015 · 21:59
    Ik blijf het een top gezellig weekend vinden!! Maar dit jaar laat ik het op wepowder ook een beetje afweten. Afgelopen oktober een kleine meid gekregen. De sneeuw tijd die ik dit jaar heb gaat even naar andere sneeuw ambities die er al een tijdje niet van kwamen...

maar keep me posted voor volgend jaar!! En zou vet zijn als jij er dan ook weer bij kan zijn Mike!!
    http://verticaldissidents.net
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 2 March 2015 · 22:10
    jaa leuk combi tripje voor iedereen die vellen wil plakken (skin-fest?)

@ieism tijd voor telemark les 2 😋
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 March 2015 · 22:59
    @telle-G We gaan het er nog wel over hebben, dat gaat nog interessant worden want we hebben al stiekem een ideetje.

Telemark les 2 ben ik denk ik wel bijna klaar voor. Ik ga wel even oefenen met Emile voordat ik echt durf.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 3 March 2015 · 12:21
    Mag ik ook op de geïnteresseerden lijst?
    Ben niet vies van telemarkers, skiers of firn. Wel (een beetje) van lycra 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 March 2015 · 12:30
    Mag ik je daar aan gaan houden @ieism ? 😉
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 March 2015 · 14:30
    En dan op de laatste dag alle splitters op telemark planken en alle telemarkers op een split? Gewoon voor de lol? (Na wat champagne moet dat toch kunnen?) En als het splitfest al 24 man sterk is (was), hoe groot wordt een combi fest dan? Ik wil er iig bij zijn volgend jaar!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro