gezocht:K2 obSETHed,

• wouterdirk
    Tourist
    wouterdirk op 28 December 2009 · 13:32
    Ik ben opzoek naar een paar K2 obSETHed 189cm.

Vriendelijke groet

Wouter Dirk
  • Dio
    Advanced
    Dio op 28 December 2009 · 13:41
    Check Menno: www.mkskiservice.nl en mail eens met de mannen van www.snowcountry.nl. Die hebben 179 op de site staan maar kunnen misschien wel aan de 189 komen.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 29 December 2009 · 10:34
    Ik heb afgelopen zomer precies zo'n ski bij MK in Bilthoven gekocht. Bel ze even op, wellicht hebben ze nog een setje staan
    Je nieuwe signature
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 29 December 2009 · 12:29
    Ze mogen ook gebruikt zijn, of iets vergelijkbaars is ook welkom heb ik gehoord van TS.
    one way to go down
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 29 December 2009 · 18:05
    Ik heb nog een Moment Bibby Pro staan;
    Lengte: 186cm
    143-115-134
    21.9m radius
    Rocker in tip en tail in combinatie met Camber underfoot!
    'The 186 bears a subtle traditional sidecut and rockered camber, solid under foot and softer toward tip and tail. It is like a buttery park ski for backcountry jibbing thanks to a carefully designed core profile.'
    Net zoiets als een obsethed dus maar dan een stuk lichter en speelser!
    Laatste paar tot in Februari de modellen van volgend jaar komen!
    Prijs: 500 euro!!

Iets minder vergelijkbaars als de Obsethed maar ook een echte alles kunner;
    Moment Night Train
    Lengte 181 of 186cm
    140-123-135
    25/27m radius
    'The Night Train is the one-ski-quiver. Since the creation of super-sidecut, twin-tip, ultra fatty and now rockered skis – you’ve got nine pair of sticks hanging in the garage just to get through a season. Start purging your collection and put it toward the Night Train. Lay down carves and pivot powder turns on the same day with the same ski. Early taper, rocker, traditional sidecut and twin tipped, the Night Train excels in absolutely every snow condition. It’s the expert-of-all-trades – powder, hard pack, and park. You need to ski it to believe it.'
    Hij is lekker breed maar kan veel aan!
    Laatste 2 paar! Nu voor 500 euro!
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • wouterdirk
    Tourist
    wouterdirk op 29 December 2009 · 22:23
    super bedankt voor de optie, ik heb de Moment zeker overwogen, net als de Armada JJ, Volkl Gotama/katana en Line Sir francis Bacon. Ik ben een zware/kracht skieer en heb echt een stabiele ragbak nodig voor offpiste die tevens niet vies is van een SG-bocht op de piste.

• Faberge
    Tourist
    Faberge op 31 December 2009 · 00:38
    Om welke redenen heb je de Bibby of JJ laten vallen? SFB is echt te zacht trouwens..
    Volgend jaar de Comi proberen? Breed, rocker, taper, camber en de 190 is extra verstevigd en heeft een swallow tail..
    Dit jaar Moments in de Labs zit er niet meer in, wil het voor volgend jaar wel echt voor elkaar krijgen..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • wouterdirk
    Tourist
    wouterdirk op 3 January 2010 · 18:11
    beste Fabrerge
    wat is het verschil tussen moment bibby en Rossignol Scratch Steez, en welke is geschikter voor het betere ragwerk.
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 3 January 2010 · 22:45
    Bibby heeft Rocker in tip en tail, icm camber underfoot en is net iets breeder(115mm).. Zachtere tip stijver in het midden, zachtere tail bij de 186 (meer bc jib ski) en stijvere tail bij de 190 (meer big mountain)
    Rossi is 110mm, medium flex zou ik zeggen, erg veelzijdig, kortere radius, normale camber..

wat versta jij onder het betere rag werk?  ;D De bibby zal zeker beter floaten gezien de rocker, maar heeft ook een langere radius en korte effectieve kant.. zal wat minder goed zijn in oudere sneeuw en erg verspoorde velden dan de steeze..
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 4 January 2010 · 01:58
    Night train: 123mm onder voet en lekker voor in het park en carven op de piste??? klinkt beetje als een Range Rover voor op t circuit of op de kartbaan... oftewel klinkt beetje tegenstrijdig... wel mooie latten.

Volgens mij zoekt Wouter (alias de beer uit zwolle ;D) een paar latten van rond de 110mm ondervoet. Goede stabiliteit op snelheid, in de pow, maar ook op de piste, bij het geweld wat op de skies wordt uitgeoefend (100kg schoon aan de haak). Een radius waarmee hij bochten kan trekken zoals Herman Mayer in zijn goede jaren deed en voor de float zou een rockered tip wel gewenst zijn.
    Hoeft geen freestyle/jibbing achtige capaciteiten te hebben (moeten uiteraard wel tegen een leuke jump/pillows kunnen) maar wel allround genoeg zijn om zowel treeruns te nemen als te strepen.

Zoals gezegd, heeft Wouter veel kracht in zn pootjes, maar is in basis een goede technische skiër. Zelf zaten we dus te denken aan een paar k2 Obsethed. evt andere aanbevelingen zijn uiteraard ook welkom.

Heb ik t zo een beetje de kern te pakken Wouter? anders krijg je te slappe backcountry freestyle skies aangeboden namelijk..
    WE´ve got the POWDER
  • wouterdirk
    Tourist
    wouterdirk op 10 January 2010 · 16:58
    Beste lauw

bedankt voor de woorden, zoek idd een ski die de bolle van Zwolle aankunnen.

Conclusie: zoek nog steeds K2 ObSETHed
  • bastichelaar
    Advanced
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 11 January 2010 · 01:32
    ^ 280 voor die obsetheds met dukes?? Als die in goede staat zijn is dat echt een top deal!
  • dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 11 January 2010 · 11:21
    Zou wel even wat fotootjes vragen want ze zijn gebruikt
    Je nieuwe signature
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 13 January 2010 · 16:15
    Wouter Dirk is inmiddels voorzien
    one way to go down
  • wouterdirk
    Tourist
    wouterdirk op 13 January 2010 · 21:05
    De Beer uit zwolle is voorzien. Heb een paar nieuwe Elan Pogo Holmes (model 2009) 107 onder de voet incl ERF 15.0 bindingen.
    bedankt voor de ondersteuning en suggesties.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro