Gear 2010/2011

• raz
    Advanced
    raz op 8 January 2010 路 23:08
    Dit ben ik tot op heden tegen gekomen op ski-gebied, wat jullie?

Atomic 2011 overzicht pic

Atomic The Access

Atomic The Atlas

Atomic Bent Chetler

Atomic Coax

Salomon SPK pro

Salomon Ghost

Salomon Quest PRO

Salomon Quest 12

K2 Obsethed , 117 onder de voet, zelfde tip rocker als Hellbent, geen tail rocker?

K2 Kung Fujas, 102 onder de voet, tip en tail rocker (10%) ?

K2 Revival, 90 onder de voet, tip en tail rocker (10%) ?

K2 Domain 90 onder de voet, symmetrisch, tip en tail rocker (10%)

Salomon PRO Pipe ?

Apmlid Antidogma

Eric Pollard's Bacons met rocker?

Jacob Wester op Armada ar'6 of el ray?

JJ's of JP's ? Julien is volgens mij weg bij Armada, en Alpha's?

Line Afterbang, het lijkt er op dat er ook een bredere Afterbang komt en een mini EP PRO

• raz
    Advanced
    raz op 9 January 2010 路 00:08
    nog 1, de Hellbents

• raz
    Advanced
    raz op 9 January 2010 路 00:12
    laatste voor het slapen 馃槂

Line Eric Pollard PRO's of Sir Francis Bacons?

• Dio
    Advanced
    Dio op 9 January 2010 路 00:30 Life is what happens the moment you put your phone away.
  • raz
    Advanced
    raz op 9 January 2010 路 01:08
    @Dio , neen dat niet, gevonden op newschoolers.com
    Ze hebben het daar over 131 breed, lijkt veel van het goede 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 January 2010 路 07:20
    Ik heb afgelopen week nog 2 plaatjes gezien van 2 nieuwe salomon ski's..
    Ski's bedoeld om de pisteurs weer aan zich te binden.
    Ski's die de fameuze scream weer moeten doen herleven.
    Serieuze ski's voor serieuze gasten die altijd en overal skien.
    Breed, flat (en square) tail..
    zagen er lekker uit..
    May the powder be with you.
  • willie
    Tourist
    willie op 9 January 2010 路 11:32
    raz, je bent nog de pics vergeten van de nieuwe suspects en van de nieuwe pocket rocket.

Oh, en mensen, wat vinden jullie nou van de toerschoenen van salomon? ben benieuwd.

oh, en full tilts gaan landelijke versies maken voor de olympics:

bovendien komt er een full tilt schoen met 102mm leest las ik ergens.
    Mijn nieuwe signature
  • raz
    Advanced
    raz op 9 January 2010 路 16:52
    @willie, 102 breede full tilts lijkt me super!! waar heb je dat gezien?
    @wille,@morris, die Salomons heb ik niet gezien, kunnen jullie pics posten?

• raz
    Advanced
    raz op 9 January 2010 路 16:55
    4frnt CR's van 2011

• Faberge
    Tourist
    Faberge op 10 January 2010 路 02:52
    Haha leuk om te zien dat er meer mensen regelmatig op newschoolers zitten 馃槂
    Zo post je daar nog eens wat en zie je dat hier terug  馃槈
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • willie
    Tourist
    willie op 10 January 2010 路 12:45
    welke nieuwtjes zijn dan van jouw hand?

oh, en de nieuwe full tilt Wallisch promodel:

@ raz: nieuwe pocket rocket:

nieuwe suspects, rechts van die kerel:
    Mijn nieuwe signature
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 10 January 2010 路 14:22
    Ik las de 2010/2011 thread beetje door en dacht ik kan vast ook wel wat vinden, en jawel jacobwester.com.. leuke blog trouwens!
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • raz
    Advanced
    raz op 13 January 2010 路 00:55
    2011 Bacon's?

En de Salomon el dictador!
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 13 January 2010 路 14:46
    Geen idee of dit in dit topic hoort:
    http://www.wildsnow.com/2345/ortovox-3-avalanche-beacon-revie/...

Nieuw 3 antenne beacon met veel tech maar simpel gebruik (denk S1 onder de motorkap, DSP erboven) en uitermate goed geprijsd. Als het de verwachtingen kan inlossen iig.
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 14 January 2010 路 20:25
  • Vorda
    Tourist
  • huib
    Expert
    huib op 17 January 2010 路 19:29

En de Salomon el dictador!

Ik vond dit net op TGR over El Dictator

http://www.tetongravity.com/forums/attachment.php?attachmentid=71765&a...

El Dictator
    Size: 194
    (wussies need not read further because this is the only size offered)
    Dimensions: 134 x 114 x 124
    Characteristics: 300mm Tip Rocker, Flat Square Tail, Full Woodcore

The story:

So the inspiration for the ski came from the head freeride ski designer Lionel Favret. He said to Kaj Zackrisson and I one day, "We will build a ski for you. We wouldn't want to send you two into a Formula 1 race with a Citroen, so the ski is as you wish. Build your Formula 1 ski".
    The excitement to build a ski one-hundred percent from scratch, as I wanted to build the ski was nearly over-whelming. But once I settled down the conception process was an easy one. It's something I've been dreaming of for years upon years.

I wanted something that withstand the rigor of hard-charging, variable conditions while still combining some of the pleasurable elements of recent ski design with regards to effortless pow skiing. And I wanted it to stomp cliffs, biiiggg cliffs.

So the design you see above is what we came up with. Now let me tell you why we picked the design we did.

Size: 194 cm. We wanted something that had the long turning, hard charging capabilities of the 202 XW Lab but with a bit shorter length for more versatility and tighter turning proficiency. Hence a pretty damn big ski but not overwhelming length by any means.

Dimensions: 134 x 114 x 124. We stayed with a similar radius to the Rocker because that radius is a great radius for long super-G turns, a non-hooky feeling in pow and butterability in the deep. We wanted 114 underfoot because we estimated that 114 is a great width to still sink the skis when landing big airs but still staying afloat while ripping turns. When you get past the 120 underfoot range landings become a bit harder and more jolting because the skis don't sink into the snow and utilize the cushion of the snow to soften your landing.

300mm Tip Rocker. Because rocker rules. It's the only way to achieve effortless flotation in pow. We stuck with a minimal amount of rocker to allow the ski to still be easily manageable in super variable conditions. I'm sure most have felt what a lot of rocker feels like on crud and windboard, and I'm sure none of you like that tip slapping and chattering feeling that a lot of rocker supplies in those conditions.

Flat Tail. Because even though some say there is no reason to not have a twin tip on all skis, I feel like I've found a reason. And that is that twin tips tend to wheelie and squirrel out on big air landings. Square, flat tails sink so well into landings that stomping becomes a breeze. I've definitely found that flat tails are essential for those huge hucks.

Woodcore. Because we wanted it stiffff. And stiff this ski is. The tail is adamn 2 x 4 and punches through nearly all conditions. The tip still has some nice poppy characteristics and isn't a brick, but the tail, g'damn it's like a teenager at a strip-club stiff.

• Vorda
    Tourist
    Vorda op 17 January 2010 路 19:41
    Ja, dat was mijn laatste link 馃槂 Maar wel handiger zo om het hier te zetten idd.
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 17 January 2010 路 19:54

Moment Outerwear  ;D
  • raz
    Advanced
    raz op 19 January 2010 路 23:34
    Volkl
    Kuro (175, 185, 195) 164-132-139
    Chop Stick (175, 185) 148-128-148

Deze binding van marker kan ik niet plaatsen , wie weet hier meer van ? 馃槂

k2

• thesnow-plough
    Tourist
    thesnow-plough op 20 January 2010 路 07:59
    Die binding lijkt heel veel op de Marker Duke die ik nu op mijn skis heb zitten, zal wel de nieuwe versie zijn. Dat komt doordat er een zwart vlak zit waar de voorkant van je schoen op rust bij is dat wit. Het mechanisme om de binding achter los te maken is zwart in plaats van het rode metalic. Het is in ieder geval een loopbinding van Marker en zal dan wel de nieuwe Duke zijn.
    I live for this shit.
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 20 January 2010 路 13:15
    Het is de nieuwe 'tour' binding. Max DIN 10, en hetzelfde gewicht als een Freeride +-.

Op zich gewoon een lichte Duke met blijkbaar (heb ik een marker rep zien zeggen op TGR) een nieuwe hiel/teen.
    Ben er persoonlijk een beetje door teleurgesteld, ik had gehoopt op een binding die Dynafit kon aanvallen, het is eerder een Fritschi counter geworden.

edit: en hier is de DIN 12 versie met een betere foto:

Hier staan btw zowat alle nieuwe ski's: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=176247&page=6...
  • Katrien
    Tourist
    Katrien op 23 January 2010 路 08:55
  • raz
    Advanced
    raz op 31 January 2010 路 21:45
    Vette graphics van Armada!!!! De AR7 krijgt dezelfde sidewall als de JJ's

• raz
    Advanced
    raz op 31 January 2010 路 21:46
    Full tilt's met 102mm leest

• lucraak
    Advanced
    lucraak op 2 February 2010 路 13:45 Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 3 February 2010 路 10:26 Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 3 February 2010 路 10:52
    @Alexsvw: Ze hebben alles al op de website staan: http://www.jonessnowboards.com/
    En helaas pindakaas voor de mensen die naar de ISPO gaan: splitboard is al gestolen...of ze moeten ff snel een nieuwe uitpersen bij Nidecker http://cmcskiops.blogspot.com/2010/02/rare-splitboard-stolen-from-sia....
  • poling
    Beginner
    poling op 3 February 2010 路 14:25

@Alexsvw: Ze hebben alles al op de website staan: http://www.jonessnowboards.com/
    En helaas pindakaas voor de mensen die naar de ISPO gaan: splitboard is al gestolen...of ze moeten ff snel een nieuwe uitpersen bij Nidecker http://cmcskiops.blogspot.com/2010/02/rare-splitboard-stolen-from-sia....

super gaaf dat splitboard. mega mooi!!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro