Völkl Mantra's of Gotama's en welke bindingen?

• Remco
    Tourist
    Remco op 30 January 2010 · 15:53
    hey, nieuw hier op t forum. Zat vroeger ook wel eens op skizone.
    Aangezien mn salomon 1080's uit 2005 wel aan vervanging to zijn zoek ik een veelzijdig inzetbare ski, voor zowel op de piste als in de poeder ( 50/50 ). Nou viel mijn oog op de völkl mantra's. Mede doordat mijn broer ook op völkl skied en van hem alleen maar positieve opmerking hoor over zijn setje.

Nu is alleen de vraag nog: waar kan ik ze kopen in nederland? Wil het liefst de 09/10 versie hebben.
    Ik heb wim jaquet al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gehad van hem. Iemand een idee waar ze wel verkrijgbaar zijn?

Alvast bedankt.
  • annie
    Tourist
    annie op 30 January 2010 · 23:26
    Niet in Nederland, wel bij www.sport-conrad.com. 499 euro en voor 25 euro worden ze thuis bezorgd.
    Aanrader. We hebben zelf ook al 2x skies laten bezorgen.
  • CorD
    Beginner
    CorD op 30 January 2010 · 23:35
    Mantra is een goede ski voor op de piste en in de verse sneeuw. In de wat hardere losse sneeuw heeft hij de neiging om naar beneden de duiken. Een ski die specifiek geskied moet worden. Misschien eerst proberen in het skigebied door hem te huren.
    Think with powder
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 31 January 2010 · 11:14
    Heb zelf Volkl Gotama 09/10 gekocht bij www.sport-praxenthaler.de. In 10 dagen netjes afgeleverd in Nederland.
  • Remco
    Tourist
    Remco op 31 January 2010 · 12:36
    ok thnx guys! Ik ga die gasten ff mailen over het hoe en wat van het monteren van bindingen. (wil een complete set kopen).

Wat zouden goede bindingen kunnen zijn voor mij?
  • Kip
    Advanced
    Kip op 31 January 2010 · 13:50
    Ik heb ze van vorig seizoen op 191cm, ben er verliefd op, alles kunner.
    Bij MK skiservice hadden ze nog paar modellen staan zag ik vorige week geloof ik.
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Remco
    Tourist
    Remco op 31 January 2010 · 22:18
    maargoed, wat voor lengte zal ik kopen dan? Ik ben zelf 1.90m. Ik zat te kijken naar de 177cm versie, aangezien ze nog wel een beetje speels mogen aanvoelen.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 31 January 2010 · 23:02
    Remco,

Je gaat toch niet schaatsen ;D

Ik zou de 184 al te kort vinden als ik jou was.  Mijn keuze (zelfde lengte) zou de 191 zijn. Wil je speels waarom dan niet iets met rocker. Lengte in de pow en gemak daarnaast.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Remco
    Tourist
    Remco op 1 February 2010 · 16:02
    Tsja, altijd al met korte ski's rondgegleden. Ik heb dus geen idee hoe een lange ski aanvoelt. Dat rockered tip idee vind ik wel goed klinken, maar wat moet ik ervan verwachten? Het lijkt me toch best raar dat wanneer je op de piste aan het knallen bent de ski eigenlijk nooit van de sneeuw afkomt, doordat je zelf in de "kuil" van je ski staat. \

De gotama's van Völkl heeft een rockered tip en is een veelzijdig inzetbare ski voor zowel in de poeder als een everyday ski. Klinkt goed, maar ik heb totaal geen ervaring met die rockered tips. Iemand die mij hier wat feedback over kan geven?
  • Marco
    Advanced
    Marco op 1 February 2010 · 16:17
    Het makkelijkste is natuurlijk even een kijkje te nemen in de http://www.wepowder.com/labs. 😉

Daar staat genoeg spul tussen met rocker. Neem er een keertje eentje mee als je naar de Alpen rijdt en je bent overtuigd! Ben zelf 1.72m en sta op ski's van 182cm (met rocker enzo). Geen moment last van de lengte: op de momenten op de piste gebruik je gewoon dat kortere stukje en in de poeder krijg je ineens een 50cm langere ski! Ideaal. Gewoon een keertje proberen. Voor dit soort vragen is juist de Labs in het leven geroepen.
  • Remco
    Tourist
    Remco op 1 February 2010 · 18:09
    @dirk
    Mooi, dat zou dus ook een hele goede optie kunnen zijn.

@Marco
    Jammer dat ik vandaag pas 17 ben geworden, ik mag dus nog ff wachten met het zelf op stap gaan naar de alpen 😃
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 1 February 2010 · 18:22

@Marco
    Jammer dat ik vandaag pas 17 ben geworden, ik mag dus nog ff wachten met het zelf op stap gaan naar de alpen 😃

Hoezooooo, ik zat op mijn 17e voor een seizoen in St. Anton  😃
    En gefeliciteerd !
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 1 February 2010 · 18:46
    Maar Infernus, jij bent dan ook erg zelfstandig en volwassen voor je leeftijd....!  :-X
    No risk, no fun...No limit, no life
  • doov
    Advanced
    doov op 1 February 2010 · 19:02

Jammer ?? Toen ik 17 was kon ik niet eens skiën!

( kom er maar in met de opmerking die ik hiermee uitlok  :-[ )
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 1 February 2010 · 19:34
    ogier link=topic=1142.msg16550#msg16550 date=1265046376]
    Maar Infernus, jij bent dan ook erg zelfstandig en volwassen voor je leeftijd....!  :-X

You know it dude!
  • Remco
    Tourist
    Remco op 1 February 2010 · 20:13
    no offense, maar ben je al zo'n ouwe lul dan?  ;D

Maargoed, mijn keuze is nu dus tussen de Mantra's of Gotama's.

Maar jongens, wat voor binding zal ik erbij nemen? Gewoon een functioneel ding zonder achterlijke prijskaart. 600 euro is dus wat veel voor een setje bindingen 😋
  • ollie
    Expert
    ollie op 2 February 2010 · 10:03

Maar jongens, wat voor binding zal ik erbij nemen? Gewoon een functioneel ding zonder achterlijke prijskaart. 600 euro is dus wat veel voor een setje bindingen 😋

Wat wil je er mee doen? Alleen poeder rippen? Simpele normale binding...
    Cliffs hucken, backcountry freestyle (of hoe je het mag noemen): Stevige ski binding
    Korte stukkies touren maar vooral freeriden? Tourbinding alla duke! Of een normale binding met Alpine Trekkers (ask Dio)
    Lekkerlanglopennaareenlauwtopje? Lichte tourbinding alla dynafits, naxo, fritschi..

Was alles in het leven maar zo simpel.. 😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Remco
    Tourist
    Remco op 2 February 2010 · 10:11
    zoals in mn eerste post ook al staat:

50/50 poeder rippen met kleine cliffs en wat kammetjes om te vliegen (niks extreems) en om op de piste ook goed uit de voeten te kunnen.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 February 2010 · 10:18
    Afhankelijk van je gewicht kan je prima een 12 a 14 DIN rossi/look/dyna dingetje monteren. Al zal een M12 of Salomon ook prima voldoen.

• Remco
    Tourist
    Remco op 2 February 2010 · 15:30
    met al mn gear aan weeg ik tussen de 75/80kg.
    Ik heb afgelopen twee seizoenen ook op salomon S180 rondgegleden (klopt die naam? de bedrukking is eraf gesleten...). En die waren opzich prima, maar kwamen dit seizoen los uit de ski, dus ik zoek wel iets dat goed vast blijft zitten aan mn ski, als het even kan... 😃

Die rossi's zien er wel leuk uit, maar de rem is niet breed genoeg om over een gotama te passen (106mm)

Die van look lijken me wel geschikt, maar schijnen erg zwaar te zijn (als ik de reviews zo lees)

Die dyna's zijn binding om mee te hiken, ik heb nog nooit gehiked, zal het waarschijnlijk niet gaan doen ook (gemakszucht 😋 )

Ik denk dan toch dat Marker M12's perfect zijn, 110mm brede rem, zeer breed inzetbaar en ik lees veel goede reviews. MAARRR.... heeft iemand ervaring met zo'n airpad? Klinkt errug goed, een beter drukverdeling zal wel een stuk beter skiën, maar voel je de ski nog goed aan met zo'n airpad?

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 February 2010 · 15:43
    Je moet je niet te veel voorstellen van die Airpad. Ik heb hem zelf op zowel de HB als de SV zitten en skiet lekker, direct en als ik land is dat toch 7 op de schaal van richter.
    Met Airpad is ook maar zeer weinig hoger dan zonder.
  • Remco
    Tourist
    Remco op 2 February 2010 · 16:32
    Ok, dan worden het dus Völkl Gotama's 194cm met Marker 12.0 free bindingen (met 110mm brede remmen).

Mijn keuze staat vast.

Ondertussen had ik al een antwoord gehad van MKskiservice, en mij is verteld dat ze dit weekend naar een grote wintersportbeurs in duitsland gaan en daar even informeren...

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 February 2010 · 18:05
    Koning!
  • Remco
    Tourist
    Remco op 3 February 2010 · 10:16
    Ik zal het na de voorjaarsvakantie ff doorgeven aan jullie hoe ze waren! 😃
  • Remco
    Tourist
    Remco op 6 February 2010 · 17:22
    Kreeg dit berichtje:

Beste Remco,

Op dit moment hebben wij de Gotama’s met de marker 12free niet op voorraad. Dit weekend is de grote ISPO beurs in munchen en daar ga ik me best doen om nog een setje voor je te kunnen regelen. Bij de Nederlandse importeur is hij namelijk ook uitverkocht! Maar ik ga even vragen of Duitsland, Frankrijk etc etc hem nog op korte termijn kan opsturen. Na het weekend weet ik dus meer voor je.

Qua prijs staat hij op 649 incl de 12free binding.

Met vriendelijke groet,

Mike MKskiservice
  • Erik-Jan
    Advanced
    Erik-Jan op 6 February 2010 · 18:07
    waarom bestel je hem niet op www.sport-conrad.de?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 6 February 2010 · 18:48
    Omdat een goede relatie met een lokale shop goud waard kan zijn.
  • Remco
    Tourist
    Remco op 8 February 2010 · 15:18
    precies, en ik steun liever de (kleine) nederlandse scene dan een ander groot buitenlands bedrijf.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 8 February 2010 · 20:24

precies, en ik steun liever de (kleine) nederlandse scene dan een ander groot buitenlands bedrijf.

Held +1
    Better to burn out, then to fade away.
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 8 February 2010 · 22:16

[quote author=Remco link=topic=1142.msg16979#msg16979 date=1265638739]

Held +1
    [/quote]

Slechts ten dele waar en wel een klein beetje een "WePowder-gewenst antwoord".
    No risk, no fun...No limit, no life

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro