wePowder: op hoeveel poederdagen sta jij nu al dit seizoen?

By meteomorris on 23 February 2009 路 37

[flickr-photo:id=2054598144,size=s] Wij rijden poeder... Verdomd goed uitgangspunt, maar zit jij een beetje op schema dit seizoen? Of beter gesteld: heb je met [url=http://www.wepowder.nl/gids/]HET boek[/url] in de ene hand en het [url=http://www.wepowder.nl/versesneeuw]VerseSneeuw bericht[/url] in de andere hand dit jaar goed gescoord? Ik bedoel dan [i]serieus gescoord[/i]. Hoeveel dagen heb je dit seizoen in meer dan 25-30 cm vers gestaan? Sterker: welk percentage van je dagen in de sneeuw reed je poeder?

Ik ben even voor mezelf gaan rekenen: 3 dagen Zwitserland in december, waarvan 3 dagen poeder, 3 dagen Italie in januari waarvan 3 dagen poeder, 3 dagen Zwitserland in Januari waarvan 3 dagen poeder 3 dagen in Ost-tirol in februari waarvan 2 dagen poeder en 4 dagen Zwitserland in februari waarvan 4 dagen poeder. 16 dagen in de Alpen, waarvan 15 in de poeder maakt een score van bijna 94%. Niet slecht, zeker omdat de dag waarop ik niet echt poeder reed een verplicht bezoek was.

[i]Wat is jouw score? Wat ging er fout op de dagen dat je geen poeder scoorde? Slechte score? No worries. De winter heeft nog een ruime 2 maanden te gaan.[/i]

diep-2
diep-2

Foto: (c)Paddy

Comments

• semmel
    Expert
    semmel op 23 February 2009 路 18:06
    3 maanden in de sneeuw en +/- 15 dagen peoder, niet echt een goede score 馃槥
    Respect the Mountains..!
  • ollie
    Expert
    ollie op 23 February 2009 路 18:10
    november 3 dagen techniek (geen poeder)
    december 3 dagen zwitserland (poeder)
    januari 3 dagen italie (poeder)
    januari 4 dagen powderchase ch (poeder)
    februari 3 dagen oostenrijk (poeder)
    ------------------------------------
    totaal 16 dagen, 13 dagen poeder = 81%
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • op 23 February 2009 路 18:16
    12 dagen in de sneeuw waarvan 8 poeder
  • op 23 February 2009 路 18:17
    Nul dagen in de sneeuw en dus nog nul dagen poeder. Wat ging er mis? Mijn (prachtige) dochter is in december geboren. Gelukkig sneak ik er begin maart nog even tussen uit voor lawine 1.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 February 2009 路 21:08
    Nul, niks, nada. Geen 茅茅n! Ben nog niet in de alpen geweest. Zometeen een week in de alpen, bestemming min of meer flexibel (noord of zuid franse alpen, west italie, west zwitserland) en je bent zo met poederalerts aan het smijten Morris, dat ik er bijna rustig van wordt: tegen die tijd schudt je er vast weer eentje uit je mouw...... toch? ....toch??... TOCH????
    Mocht ik die week nou onwijze pech hebben (alleen maar poeder in Tsjechi毛 of de dolomieten) Dan moet het powderchasen in april soelaas bieden. Dat moet dan de score worden.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 23 February 2009 路 22:05
    FF tellen, nu op een totaal van 20 dagen, waarvan 14 dagen poeder. Ach, een score van 70%. Tel hierbij op dat er een aantal verplichte dingen bij zaten en dan kom ik eigenlijk op een score van 12 dagen pow van de 12 dagen. Dus eigenlijk 100% 馃槈
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 February 2009 路 22:09
    @Arjen..
    hadden we Silian erdoor gekregen dan had ik een 100% score gehad. Maar goed, dan had ik ook niet op de ski's gestaan.. (ik hoor ergens een gezegde van een bekende voetballer.......)
    May the powder be with you.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 February 2009 路 22:27
    2 dagen valfr茅jus : bingo
    4 dagen mercantour-trip : 4 dagen bingo (mag super-bingo ook ? als de pow te diep was 馃槂
    4 dagen disentis : bingo

100 % : thx wePowder

(ps w8 tot dechelle hier voorbij komt ; das nog meer bingo ; die is op dit moment aant bingo-en !!!)
    sbs roelz
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 23 February 2009 路 23:05
    te weinig...desondanks wel lekker gereden 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 February 2009 路 23:17
    @Dutchess.... volgens mij plan je nog steeds te veel... toch, toch, TOCH...馃槈
    May the powder be with you.
  • snowjunk
    Tourist
    snowjunk op 24 February 2009 路 06:59
    3 dagen zwitserland in december en 3 dagen poeder (en een dslr in de poeier)

zodadelijk weer veel babypoeder.

telt dat bijelkaar dan meer dan 100%?
    馃槈
    Nu ook softshell! http://snowjunk.spreadshirt.net/nl/NL/Shop
  • SNDR
    Tourist
    SNDR op 24 February 2009 路 08:27
    Ik werk nu vanaf 14 december in Crans-Montana CH en het lukt me om per week gemiddeld zeker zo'n 4 keer te boarden. Aangezien het ongeveer elke week wel een dag sneeuwt is dit een ongelofelijk poederseizoen. Wat een topwinter! 馃榾
  • op 24 February 2009 路 08:57
    100% gescoord! Eerst met Morris, Mike en Gideon in Italie... daarna dikke vette poeder in Klein-Schwanzer-Tal! Ik boek nix meer......... en rij de sneeuw achterna!

let de powder be with you

grzzzzzzzz p@ddy
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 24 February 2009 路 09:51
    @ morris: ik weet het ik weet het ik weet het!!! 馃槥
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Kenny
    Tourist
    Kenny op 24 February 2009 路 10:37
    Heb een weekje in Zillertal vertoeft. Ondanks de voorspellingen op voorhand toch 3 dagen van de 7 lekker veel vers gereden. Voor de rest geen vakantie dagen meer 馃槥 omwille van mijn seizoentje vorig jaar. Ik hoop alsnog een weekendje of 2 naar de Alpjes te kunnen ontsnappen. Waar? Dat zullen jullie uitwijzen 馃槂)
    Sorry this rider is currently under construction
  • Seek2
    Advanced
    Seek2 op 24 February 2009 路 10:44
    5 van 9, maakt 55%.
    Eerst een familieweekje met Kerst. Toen waren we eigenlijk net te laat. Wel nog een dagje mooie Firn! Daarna SCC in Disentis, dat was puur geluk hebben.

Alles van te voren geplanned. Dus ik mag nog van geluk spreken dat dit zo'n geweldig jaar is.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 24 February 2009 路 13:57
    18 dagen poeder, in 60 dagen bergen = 30% da's procentueel laag maar in keiharde dagen niet slecht...zeker niet voor iemand die alweer 4 weken thuis zit met fysieke ongemakken....
  • Niels
    Advanced
    Niels op 24 February 2009 路 14:18
    18 dagen poeder, in 60 dagen bergen = 30% da's procentueel laag maar in keiharde dagen niet slecht...zeker niet voor iemand die alweer 4 weken thuis zit met fysieke ongemakken....
  • Niels
    Advanced
    Niels op 24 February 2009 路 16:12
    oeps da's 2 maal ....;(
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 February 2009 路 19:45
    Preseason Pow met tiger, infernus en 庐ogier 12-14 november, season-starter Pow met Thijzel en Kanski in Nendaz 12-14 December, Wepowder/Nike ACG Pow m猫 heul veul mensen in januari. En heel feb. nog geen faceshot gehad. Brrr. Gelukkig komt maart en april nog. (en staartje in mei)
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 24 February 2009 路 20:30
    馃槥 nog maar 5
    Better to burn out, then to fade away.
  • op 25 February 2009 路 07:59
    Half dec 08 4dgn poeder
    Half Jan 09 3vd4dgn poeder
    as weekend???
  • Hert
    Advanced
    Hert op 26 February 2009 路 02:13
    9 en tellen die waar ik over droom eigenlijk ook mee?
  • Spider
    Tourist
    Spider op 26 February 2009 路 23:13
    @ dio: lees jij je pm wel eens?
    Better to burn out, then to fade away.
  • bjtukker
    Tourist
    bjtukker op 27 February 2009 路 07:45
    Veel te weinig; van 2,5 week in de sneeuw een halve dag in de poeder.
    Groet,
    BartT
  • op 27 February 2009 路 15:06
    10 van de 12. En nog een dagje pockets jagen, dus die telt eigenlijk een beetje half. 10,5 van de 12 = 87,5%

Lekker wintertje, hoor!
  • fishamp;sticks
    Tourist
    fishamp;sticks op 27 February 2009 路 20:23
    Jan9-11 Bardo. 23-27Evolene-Arolla Feb.7-9 Champex-Andermatt.Alles Kneedeep en A-matt thigh-deep.
    =10/10 doe zo voort zou de meester(Maurice) zeggen! B-)
  • Steven2
    Tourist
    Steven2 op 28 February 2009 路 18:12
    21 dagen in de sneeuw, 13 poederdagen, dus percentage zullen we maar niet noemen.....Ik mag nog van geluk spreken, want ik zat twee weken vast met de kerst en oud en nieuw. Percentage gaat nog omhoog dit jaar!
  • Lampie
    Tourist
    Lampie op 28 February 2009 路 18:38
    Eens even tellen: December-Januari, 4 weken waarvan 14 dagen poeder, percentage is niet zo hoog maar een cadeautje is pas leuk als je er echt op zit te wachten, toch? Februari 6 dagen waarvan 2 茅chte poederdagen. Totaal 16 met nog 4 trippies te gaan. Het was een mooie winter...(nu al)
    glisseur de poudre

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro