Revalideren is hard werk

By irian on 25 March 2012 · 2

Nooit gedacht dat revalideren zo zwaar kan zijn. Maar dit keer neem ik het serieus. Ik heb een doel en ga altijd 100% voor mijn doel. Ik heb 22 februarie mijn tibia kop (knie) gebroken, een dag voor een belangrijke wedstrijd. Ik heb deze winter twee goede resultaten, een 1e en 2e plaats, maar de beste drie tellen.
Advies, over revalideren van een knieoperatie voor een wedstrijd, in minder dan twee maanden, verschilt van dokters en fysiotherapeuten. De een vind dat ik er voor moet gaan de ander zegt me dat het onmogelijk is in zo een korte tijd weer fit te zijn.
Gelukkig heb ik een dokter en fysio gevonden die me ondersteunen. Uiteindelijk laat ik zoveel het gaat mijn lichaam beslissen wat wel en niet gaat. Ik probeer het maximale uit trainingen te halen.

De afgelopen drie weken was ik 5 dagen per week aan het fitnessen:
Maandag 3 h. kragt en kragt uithoudingsvermogen.
Dinsdag 40 min. uithoudingsvermogen 1h fysiotherapie 50 min. elektro therapie.
Woensdag 3 h. kracht en kragt uithoudingsvermogen.
Donderdag 40 min. Uithoudingsvermogen, 1 h. fysiotherapie, 50 min. elektro therapie.
Vrijdag 3 h. kracht en kragt uithoudingsvermogen.
Zaterdag zwemmen, lichte uithoudingsvermogen.
Zondag relaxt, 50 m. elektro therapie.
Daarnaast met krukken wandellen, massage, koelen etc.

Het is niet altijd gemakkelijk positief te blijven als ik denk wat ik allemaal had kunnen doen in deze tijd, een hoop beautifull freeriding. Ik heb werk, foto en film shootings af moeten zeggen en vier wedstrijden. Maar de zon schijnt, ik heb een hoop vrienden hier en ik heb een doel. 14 April vertrek ik met een Finse vriendin Mikaela een roadtrip naar Noorwegen om daar snowboardtoeren te maken en 19 april een wedstrijd te rijden. Deze wedstrijd beslist of ik volgend jaar als eerste Nederlander de Freeride World Tour mee kan rijden of niet. Voor Mikaela is dat ook de beslissende wedstrijd.

Op de foto zie je het verschil tussen mijn linker en rechter been. Met mijn rechterbeen train ik met maximaal gewicht leg press (165 KG 3x30), links nog met 39 KG.
Vandaag heb ik mijn eerste stappen zonder krukken gezet. Yeeees!

Comments

• Niels
    Advanced
    Niels op 25 March 2012 · 13:38
    Pittig schema! Eerste stappen zonder krukken, vet gast! Nog n maand doorbijten, fingers crossed!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 25 March 2012 · 19:16
    Ik ook deze week voor het eerst volledig zonder krukken na mijn kruisbandreconsructie...nog 7 maanden revalidatie te gaan... 😞
    Maar....de vooruitzichten zijn goed, ik leef met je mee en hoop het allerbeste voor je! Go for it!
    Do or do not, there is no try (Yoda)

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro