Pudderalert: extend your weekend

Pudderalert: extend your weekend
Powder is coming
Powder is coming

De 4-daagse snowmaps laten het al een beetje zien, maar geloof me, de kaarten worden nog mooier.

Vorig weekend was diep en alles kwam toen perfect bij elkaar. ijskoude lucht, een beetje vocht, een stroming uit oost en voldoende stau om van 1 mm water 3 cm sneeuw te maken. En dat leverde dit soort beelden op. Japanese Canadian style powder. Zo los en droog als iets.

Ook de komende dagen komen de elementen weer bij elkaar. Vanaf zaterdag draait de stroming naar oost en dan begint het. Wederom een stroming uit oost, koude lucht, genoeg vocht en dus sneeuw voor de gebieden aan de oostkant. Het enige nadeel? De grootste hoeveelheid valt pas vanaf maandag.

Perfecte isobaren
Perfecte isobaren

Dabn liggende isobaren perfect, zakt de luchttemperatuur nog verder en komt het moment om 3 dagen lang eindeloos losse poeder te rijden. Waar wacht je op? Verleng je weekend!

Stay stoked

Morris

meteomorris

Replies

Expert
robbieAuthor23 January 2014 · 14:38

Ik zou zeggen: Gaan! Ik was er afgelopen weekend bij in Hemsedal en het was het dikste weekend van de afgelopen driehonderd jaar. Knie tot heupdiepe, vederlichte cold smoke. En de kaarten zien er dus wéér goed uit, dat wordt er één om niet te missen! Vraag anders even aan @@roelaano, @@sjonnie, of @@robbert hoe het is in de bossen van Hemsedal als het echt goed dumpt… Goede herinnneringen aan een november woensdag in 2009, heren?!

Advanced
coenAuthor23 January 2014 · 15:33

Enig zicht op hoe lang het doorgaat? Ik kan vanaf dinsdag…

Earn your turns...
Advanced
waingroAuthor23 January 2014 · 16:50

Heb nu al zin in Gummiskogen als ik dit zo zie! Het is dat ik dit weekend al een trip gepland hebt in Ustaoset maar anders…

AYSABTU - All your stoke are belong to us.
Advanced
robbertAuthor23 January 2014 · 17:35

@@robbie Pleuris 2009 dat is alweer een tijdje geleden… Helaas nog niet in EU, no pudder voor mij

Beginner
viking2Author27 January 2014 · 16:19

Heeft er iemand nog iets gescoord dit weekend?
Hier in het zuidwesten ging de sneeuw horizontaal door de lucht door de 80-90 km/h wind en was het lekker windpack/ ijs rijden.

Reply
Never miss a PowderAlert!

Get updates on the latest news, PowderAlerts and more!