Epic Poles - wePowder Special

Epic Poles - wePowder Special

Epic Poles is het verhaal van drie vrienden. Fanatieke freeriders die wat meer met hun passie wilden doen dan alleen door de poeder afdalen. Maar wat doe je dan? Ski’s bouwen? Kleding? Nee, tuurlijk niet. Charlie, Luuk en Mickey gingen aan de slag met de moeder aller skiproducten: de skistok! In de winter van 2012/2013 hadden ze voor het eerst het idee om bamboe stokken te gaan maken. Het idee kwam voort uit frustratie die veroorzaakt werd door dure stokken die vaak na een seizoen al verbogen of zelfs braken. Daarnaast leek het hen gewoon heel vet om met stokken gemaakt van bamboe door de poeder te knallen!

wePowder Special

Na een zomer lang nagedacht te hebben zijn ze in november 2012 begonnen met de verkoop van hun eerste stokken. Toen ze ons benaderden om een speciale wePowder skistok te maken, konden we daar natuurlijk geen nee tegen zeggen. Elke stok wordt met de hand uitgezocht. Het bamboe komt in stokken van drie meter lang en hier wordt het beste deel uitgekozen. Daarna wordt het bamboe beschermd met een speciale olie. Geen enkele stok is dus hetzelfde!

wePowder blauw

De wePowder pole heeft de kenmerkende blauwe kleur, een lange ferruler (het deel onder de teller dat in de sneeuw steekt), powder teller en een uitstekende grip. Het schijnt dat deze stok nog beter presteert in de poeder. En de prijs van de wePowder Special? Ongeveer de prijs van een dagje skiën in Oostenrijk. Slechts € 44,99. Is dat tof of niet?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Replies

Tourist
MarsAuthor4 March 2015 · 12:45

Mooi gedaan!

Volgende uitdaging: opvouwbare die in de rugzak passen?

Advanced
telemikeyAuthor4 March 2015 · 13:15

Ik vond twee paar oude bamboe skistokken ‘op zolder’ bij mijn ouders. Vooral grapping omdat ze in het (verre) verleden doodnormaal waren en bamboe stokken ineens ‘tof’ blijken te zijn.

Het zijn alleen langlauf stokken dus ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet…

White room,Pillow lines,I rule
Expert
meteomorrisAuthor4 March 2015 · 13:17

@@telemikey… langlaufen? ;)

powfinder.com
Advanced
ArjenproadminAuthor4 March 2015 · 13:57

@@telemikey Langlaufen? Mijn interesse heb je!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Advanced
telemikeyAuthor4 March 2015 · 20:20

Ja maar niet als langlaufenzueinlauwtöpfchen maar als in cross country skiing.

Begrijp ik dat er gegadigden zijn?

White room,Pillow lines,I rule
Advanced
Haas™Author4 March 2015 · 21:36

@@telemikey

Foto’s van die klassiekers!!

Rex Monte - Amor Nix
Beginner
IorusRoosAuthor4 March 2015 · 22:08

Ik heb wel intersse, lijkt mij wel weer eens wat anders.

To turn is to admit defeat to the mountain
Advanced
RPAuthor5 March 2015 · 08:33

Zijn topstokken, gebruik ze al twee seizoenen, grote teller is heerlijk in de pof!

Explore the Outdoor!
Advanced
RemmieAuthor6 March 2015 · 12:40

Ik ben ook erg tevreden

Advanced
telemikeyAuthor6 March 2015 · 18:17

Ik probeer er volgende week een fotootje van te maken!

White room,Pillow lines,I rule
Tourist
AnonymousAuthor7 March 2015 · 12:44

@telemickey ik vond ook ergens van die stokken, stukje afgezaagd en handvatten van oude aluminium stokken opgezet. Hebben alleen van die open tellers die in het bos lelijk aan takken kunnen blijven hangen dus die epic poles in de wepowder versie staan wel op mijn verlanglijstje :-)

Beginner
peazAuthor7 March 2015 · 13:37

Ik heb ze vorig jaar denk ik besteld, maar had 2x het probleem dat de verbinding tussen de teller en de bamboe loskwam. Ik kreeg wel elke keer netjes nieuwe opgestuurd; maar toen ik voor de derde keer midden in de week weer geen stok had ben ik toch weer teruggegaan op mijn oude getrouwe alu stokjes. Jammer want het leek me veelbelovend.

Advanced
FonzieAuthor17 March 2015 · 20:16

Ik snowboard dus ik heb geen verstand van stokken, behalve dat ik van die compacters heb gekocht, die alleen bij hiken uit de tas komen. Maar zijn die tellers oftewel die dingen waarmee je afzet tegen sneeuw van deze bamboe stokken dan in de wepowder logo vorm? Dat zou wel stylish zijn of niet?

Never a last run..
Advanced
FonzieAuthor18 March 2015 · 04:37

A propole… is het nou toeval of valt het me op dat in de blog over Taos New Mexico ‘ook’ bamboo poles voorkomen aka pandapoles?

Never a last run..
Reply
Never miss a PowderAlert!

Get updates on the latest news, PowderAlerts and more!