Guy. op 2 September 2016 · 17:58
Dank voor de goede tips. Tourspul gaat zeker te weten mee in de koffer.
Is het een idee om van 3 februari tot 18 februari te gaan, of is dit te laat in het seizoen?
Bezoeken: Niseko, Mt Yotei, Tokachidake en Asahidake, Tomoraushi en Rusutsu.
Daisetzuan National park ga ik eens kijken of het nog in de planning past.
Is het niet wat koud om in een 4 x 4 te slapen of laat je dan de motor stationair draaien?
In Nieuw Zeeland een paar keer gedaan, bijna doodgevroren toen 😉 Kip op 2 sep 2016 13:38
Begin feb is perfect, wat rustiger en hele dikke base. Kan soms handig zijn als bv interior Hokkaido een langzame start heeft, wat wel eens wil gebeuren. Dan is het Sassa gras niet geheel ondergesneeuwd.
Qua gebieden moet je je laten leiden door het weer, net zoals in de alpen. Niseko zou ik links laten liggen, te druk en duur. Enige leuke is Moiwa, wat ook al rond 13:00 compleet verspoord is. Gaat een gate in Niseko open, dan duurt het 20 minuten...
als je dan toch meer noord-west Hokkaido wil, vergeet Teine en Sapporo Kokusai niet! naar mijn idee een van de leukste gebieden van Hokkaido.
Interior Hokkaido is veel rustiger en kouder, dus betere sneeuw. Denk aan Tomamu, Furano of Kamui. Maar ga ook eens op bezoek bij Sahoro of zelfs Pippu! Wil je nog avontuurlijker Nayoro, Akan of Hidaka kokusai.
Wij hebben altijd voor 35 euro pppn geslapen, dus over je camper idee kan ik niet meepraten. Kan wel steenkoud worden in Hokkaido. Dan lap ik toch paar tientjes extra voor een chill hotel met buiten onsen...
Succes.