Quiverpics: Wat heb jij op stal staan?

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 November 2015 · 13:15
    @jriph Heb je de carbonlite-versie ook geprobeerd? Zo ja, is die vergelijkbaar qua inzetbaarheid?
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 26 November 2015 · 20:24
    Bij "iets op stal" moet ik toch aan iets met een zadel denken... Zoals dit Gele PoederRos dat ik voor een neefje gemaakt heb. Met verend elastieken zadel, een geveerde voorvork, kantelbesturing en terreinvolgende achterski's...
    Avalensemble!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 November 2015 · 23:14
    Dat is een stoer ding!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 November 2015 · 07:18
    is wel heel gaaf! heb je bouwtekeningen, want het eeuwige doelloos naar beneden glijden op de slee/schelp/band zijn mijn kinderen nu alweer op uitgekeken en het is nog niet eens december.
    Toerisski
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 November 2015 · 09:29
    Heel fraai!
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 27 November 2015 · 10:35
    Heel knap gemaakt!
  • Mucrup
    Tourist
    Mucrup op 27 November 2015 · 11:07
    Dikke like, Heel cool gemaakt (H), de toeter maakt hem helemaal af. Mooie constructie ook met de omgekeerd gemonteerde zwenkwielen, echt tof!
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 27 November 2015 · 12:21
    @sanno Ik zal even voor je kijken wat ik nog aan detailuitwerkingen heb liggen. Ik maak veel "op gevoel" en verzin in de DoeHetZelfWinkel pas wat ik waarvoor ga gebruiken. Het frame is van watervast multiplex, maar er zit een uitvalnaaf van een racefietsvoorwiel in, bokwieltjes die zijn gemodificeerd, watersportelastiek, onderdelen van een skibinding (onzichtbaar weggewerkt voor de vering van de voorvork en het veermechanisme dat de achterskietjes goed op de sneeuw houdt), slotbouten, parkertjes, spijkertjes, boutjes en moertjes, schroeven, lijm, een gratis paar oude ski's van een skiwinkel en verf met de kleur "banaan" (want die vond het neefje altijd erg lekker 😉...). De maatvoering heb ik op mijn kleine neefje afgestemd, maar hij is naar verhouding natuurlijk ook voor een iets grotere of zelfs volwassen doelgroep te maken. En hij stuurt geweldig. Ik heb nog nooit een slee gezien die met zulke mooie s-bochten een helling af gaat zonder "om te slaan". Dat komt omdat je echt in de bochten kunt hangen. Enige nadeel is dat je dan sneller naar beneden kan dan je als ouders misschien zou willen 😉...
    Mocht ik iets hebben waar je mee aan de slag kan dan laat ik dat weten. Als je in de buurt van Amsterdam bent kan je hem ook komen opmeten...
    Avalensemble!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 November 2015 · 13:17
    sorry voor het erg off topic gaan

@krovers ik woon 2500km van A'dam er ligt hier sneeuw en er zijn genoeg heuveltjes. Het ziet er erg professioneel uit. Ik geloof niet dat ik met mijn beperkte gereedschap zet ook maar in de buurt kan komen, maar je hebt me wel aan het denken gezet.
    Ik heb nog een oud fietsje staan. Daarvan kan ik het frame gebruiken en zal ik proberen een soortgelijke achtkant mee kant constructie te maken.
    Helaas krijg mijn versie dan niet het geweldige gave bungee zadel.

Nog enig idee hoe breed de achterkant is?
    Toerisski
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 27 November 2015 · 13:19
    Heeeeeel vet!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2015 · 16:21

Mijn huidige quiver. Ik ga de komende dagen even uitdunnen, want er moet ruimte gemaakt worden.

@KRovers NICE
    May the powder be with you.
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 27 November 2015 · 18:08
    @meteomorris Vette vorm die middelste plank. Wat is dat? Kan hij ook goofy gereden worden of moet je dan z'n spiegelbeeld hebben?
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 27 November 2015 · 18:45
    @Caspar ik vermoed dat dit één van de eerste Korua-bordjes is die ongetwijfeld nog veel succes gaan krijgen op het forum. Check wepowder.nl/forum/topic/214965
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 27 November 2015 · 18:51
    Geen BMB (meer) in je collectie @meteomorris?
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 November 2015 · 18:54
    @Caspar klopt. Goofy moet andersom. @pulverdude ik heb nog een BMB maar die koester ik.
    May the powder be with you.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 27 November 2015 · 22:41
    @meteomorris Vellen is geen favoriete hobby? 😀 Had er stiekem wel een split tussen verwacht.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 28 November 2015 · 00:03
    Terecht! @meteomorris
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 29 November 2015 · 20:32
    Vandaag mijn setje is naast elkaar gezet..

Poederbak
    Movement Super Turbo EVO 198, heerlijke brede ski die voor zijn lengte opvallend makkelijk stuurt met Salomon Guardian binding om toch stukjes te kunnen vellen. Hoe ik aan de ski's kom is leuk verhaal (http://wepowder.nl/forum/topic/107305)

Toerskietjes
    Movement Response X-series 185, lekker licht skietjes maar wel met voldoende breedte om lekker door de poeder te rijden. Bindingen zijn Diamir Vipec 12.

Piste skietjes
    Volkl Tigersharks, heerlijke ski die je flink op zijn kant kan zetten, deze heb ik al heel lang en maar weinig gebruik.

And snow it is.....
  • Bono
    Beginner
    Bono op 4 December 2015 · 19:29
    Veel Japans, met beetje Amerikaans /Canadees

1 big fish gentemstick
    2 big mantaray
    3 big manatary split
    4 Moss wing swallow
    5 libtech goldmember

• Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 4 December 2015 · 19:35
    Setje om jaloers op te worden @Bono. Vooral dat Japanse spul ziet er erg fijn uit.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 December 2015 · 19:35
    En die kleine @Bono? 😃

Lijken me lekkere plankjes. Misschien toch jammer dat ik niet board. Later ... ?
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 4 December 2015 · 19:41
    @Aryen van een mono naar een snowboard is maar een klein stapje 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 4 December 2015 · 19:44
    Is is voor mijn zoontje van bijna 4
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 5 December 2015 · 15:10
    stabiel setje.. gaat niet kapot

WD ranger 186
    WD redeemer 190
    Rossi quad 100 rockski w inserts. jriph op 25 nov 2015 22:01

Ik heb mijn Ranger Pro 195's vorig jaar gebroken 😞
    Maar gister met Whitedot aan de telefoon gehangen en er komt een nieuw setje aan (voor een érg mooi prijsje)! Woehoe!
  • jriph
    Tourist
    jriph op 5 December 2015 · 18:09
    Da's dan netjes (ik vindt bij breuk niets doen hele slechte reclame , hoewel je ergens de grens moet trekken anders geef je iedere malloot gratis skis).

Heb je wat wilds gedaan ?
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 21 February 2016 · 21:35
    Mijn huidige quiver:
    Salomon Sickstick
    Salomon Burner
    Rossignol Xavier Split
    Jones Hovercraft split
    En dan nog een ski, maar die mag er lekker niet bij😃
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 February 2016 · 11:05
    @markindealpen Één ski? We kunnen binnenkort sámen mono'en? 😉
    Goed als je dan toch vrij kunt regelen komend weekend. 😃
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 22 February 2016 · 12:09
    lol @Aryen , nee eerst maar eens normaal leren skien (op een paar ski's)
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 26 March 2016 · 22:20

Van jong naar oud: Rossignol XV Magtek 167, Apo Apocalypse 166, Burton Triumpf 173 en Burton Custom 159 (die is versleten en gebruik ik al een aantal jaar niet meer, maar doe hem nooit weg uit nostalgisch oogpunt 😉).

Eerst volgende board is een splitboard en daarna maar eens sparen voor een mooie snowsurfer 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 29 March 2016 · 20:52
    @pulverdude die apo is vet!

Mijn quiver is net aangevuld, dus ik moet even een update plaatsen! 😀 😀 😀 😀 😀 (het is de meest rechtse die "nieuw" is!)

Ik moet zeggen, het gaat een beetje uit de hand lopen hier. Het liefst zou ik nog een asym surfer erbij willen hebben maar ik kan voor mezelf -en mijn dame- echt geen alibi meer verzinnen om deze quiver uit te breiden. Ik heb nog een nieuw board nodig omdat uh... nou om... uh... nou gewoon omdat het lekker is!
    Dat gaat dus niet werken..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro