Blueprint Goggles Kickstarter: is 't wat?

• monk
    Beginner
    monk op 27 December 2015 · 14:59

Nu enkel nog de lenzen zelf vinden bij een Chinese webshop, en der heeft niemand echt blueprint nodig...

Deze lens? http://www.aliexpress.com/store/product/Cloudy-Day-Lens-for-Model-269-...
  • younesben
    younesben op 5 January 2016 · 17:34
    Hey Allen

Mocht er nog iets besteld worden van de chinese site dan wil ik er ook wel eentje. Tenminste, als het binnen de maand nog wordt geleverd maar ik betwijfel het
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 5 January 2016 · 21:44
    Deze lens? http://www.aliexpress.com/store/product/Cloudy-Day-Lens-for-Model-269-... monk op 27 dec 2015 14:59Zalig! Bedankt hiervoor.
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 5 January 2016 · 21:51
    Hey Allen

Mocht er nog iets besteld worden van de chinese site dan wil ik er ook wel eentje. Tenminste, als het binnen de maand nog wordt geleverd maar ik betwijfel het younesben op 5 jan 2016 17:34

Gewoon zelf bestellen bij aliexpress? (niet alibaba dus) 7/12 besteld hier, 22/12 toegekomen in belgië...de levering was sneller dan bij bsg 😉
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 5 January 2016 · 22:46
    Ik zou het niet doen. Ik heb er nu een paar dagen mee in de sneeuw gezeten en de lenzen geven echt veel reflectie.
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 6 January 2016 · 11:55
    @kingfisher de blueprintlenzen?
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 6 January 2016 · 15:51
    Nou toch nog maar een reactie dan. Ik heb de goggle van BP nu meer dan een week in de sneeuw uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb zelf geen last van die reflectie en die foto van @jecoppieters4208 , dat heb ik ook even met een high end goggle uitgeprobeerd en dan gebeurt precies hetzelfde. Verder zijn het geen enkele lenzen, maar gewoon dubbel.

Dat gezegd vind ik het ondertussen ook wel een beetje raar worden dat Blueprint niet reageert. Over het onrechtmatig gebruikmaken van kickstarter zit ik niet zo in. Dat gebeurt op vele manieren, ook door grotere bedrijven. Ik zou vooral willen weten of ze zelf de goggle hebben laten maken naar eigen design. Het is zeker mogelijk dat de chinezen dit model direct uit de fabriek op sites als alibaba verkopen. Of dat ze een al bestaande goggle hebben ingekocht en als high-end hebben verkocht met kickstarter als marketing tool.
    Ik ga nog steeds uit van het beste . 😃
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 6 January 2016 · 18:24
    Ik heb er nu een paar dagen mee geskied en ik vind het geen goede bril. Veel reflectie en wat onregelmatig beeld. Verder beslaat hij ook vrij makkelijk. Ik zou er dus geen wepowder bril van maken. Dat lijkt ik geen goede reclame.
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 6 January 2016 · 20:15
    De reflectie waarover gesproken wordt, komt dat bij ieder weertype voor?
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 7 January 2016 · 05:51
    En bij ieder lenstype?
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 7 January 2016 · 13:04
    bij de lemon X en bij de yellow slecht weer lens heb ik binnen en buiten reflecties nog niet op de piste kunnen testen, ik hoop dat ze daar verdwijnen...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 7 January 2016 · 21:41
    Past bij Kickstarter. Je eerste klanten gebruiken als testers. En van die eerste verkopen je product verbeteren, maar dat laatste hoeft niet en dan heb je een blauwtje gelopen.

Blijft voor mij vreemd dat ze nooit meer gereageerd hebben op wat dan ook. Zeker weer aan het 'testen'.
    Toerisski
  • waingro
    Advanced
    waingro op 7 January 2016 · 23:46
    Ik heb zelf onlangs via kickstarter een goggle van sungod aageschaft. Ga hem volgende week in de sneeuw proberen. Eerste indruk is in idd geval erg goed. Zij hebben ook custom straps en frames met keuze uit 6 lenzen. Wie weet willen zij wel een wepowder bril maken. Eventueel hoef je eigenlijk hoef je alleen maar een compatible strap te maken en de rest bij hen te bestellen...
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 9 January 2016 · 12:37
    Inmiddels heb ik de goggle in het echt kunnen bewonderen. Ziet er op het 1ste gezicht netjes uit. Ik heb dan wel geen ervaring met (andere) high end goggles.

Het verwisselen van de lenzen gaat heel gemakkelijk. Dat is wel prettig. En in tegenstelling tot wat hier eerder werd verteld: de lenzen zijn wel dubbelglas, dus beslaan is (denk ik) niet direct een probleem.

Waar ik me wel wat zorgen over maak is de al eerder opgemerkte spiegeling aan de binnenkant. Dit is vooral goed zichtbaar (ik kan mijn wimpers tellen) wanneer er veel licht in de bril kan, dus wanneer je richting de zon kijkt. In de sneeuw is echter alles heel licht omdat het zo reflecteert, dus dit kan wel eens een probleem worden.

Verder vind ik dat bij de groene "bewolkt weer lens" (de lichtste van de 2 groene lenzen, ik ben zijn naam even kwijt) er wat vertekening optreedt. Wanneer ik hiermee naar een wit raamkozijn kijk zie ik de witte lijnen van het kozijn ook wazig in de raam, dus je ziet als het ware een beetje dubbel.

Of beide punten van kritiek in de sneeuw problemen gaan opleveren kan ik pas over 4 weken uittesten. Geduldig afwachten dus. Ik neem in ieder geval wel voor de zekerheid mijn oude goggle mee.
  • hannohoogerdijk
    hannohoogerdijk op 30 November 2016 · 17:31
    Hebben mensen nog nieuwe ervaringen of info die relevant is om de blueprint te kopen of toch de goedkope? Ik hoor het graag! Mvg Hanno
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 30 November 2016 · 18:50
    Mijn laatste 3 brillen komen gewoon voor 20 euro van china... Prijs kwaliteit ga je niet beter vinden.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 1 December 2016 · 11:44
    @japser_be heb je wat linkjes naar de brillen die jou goed bevallen?
    If in doubt, don't go out!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 1 December 2016 · 15:12
    Hebben mensen nog nieuwe ervaringen of info die relevant is om de blueprint te kopen of toch de goedkope? Ik hoor het graag! Mvg Hanno hannohoogerdijk op 30 nov 2016 17:31

Als ik het topic nog eens doorlees kom ik tot de conclusie dat deze handige jongens een product van de plank in china gekocht hebben en er het 5 voudige ervoor vragen in Nederland.
    Maar ook dat de lensen niet erg goed waren (veel reflectie)
    Dus beter even verder zoeken bij Ali
    Toerisski
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 1 December 2016 · 16:41
    @japser_be heb je wat linkjes naar de brillen die jou goed bevallen? svenk op 1 dec 2016 11:44
    Al mijn goggles zijn getest met helm en zonder bril aan.

https://www.aliexpress.com/item/2016-magnet-lenses-professional-ski-go...

Deze heb ik als laatste gekocht en had ook een beetje die reflectie. Ook valt de voorste magnetische lens er af als je hard valt. Wat ook logisch is.

Verder zie je in je ooghoeken de magneetjes wat zitten. Maar als het mistig is haal je binnen de seconde wel je buitenste zonnelens eraf. Ik moet eens kijken of er veel spare lenzen te kopen zijn voor deze bril anders imo niet zo een aanrader.

https://www.aliexpress.com/item/Be-Nice-Double-Lens-UV400-Anti-Fog-Big...

heb hiervan er al 3 gekocht. Voor het geld dat deze kost... Deze is goedkoper dan een spare lens bij anon/oakley/... Deze is lekker groot. Je ziet geen randen als je voor je kijkt, enkel als je echt er naar op zoek gaat.

Wel zijn de banden spuuglelijk en niet zo stevig als een anon die ik ook al gehad heb. Maar ze hebben meerdere crashes overleefd en staan toch altijd redelijk strak rond mijn hoofd.

Ik heb deze dus al elk seizoen nieuw gekocht en verkoop deze altijd op het einde van het seizoen aan een leerling van me voor het geld dat ik ervoor betaald heb. Zo kan ik mijn nieuw seizoen beginnen met een krasvrije bril 😃

Wel moet je goed kijken want bij elke andere frame hoort een andere lens. Ik heb al 3 keer de groene genomen en vind deze ideaal voor "normale" toestanden. Dus bij kaiserwetter zoals vandaag lukt het maar zou een zwarte bril beter zijn. (Maar dit heb je met elk merk voor)

Vergelijkingsmateriaal van brillen die ik al gehad heb.
    Anon/ Von zipper / Salomon. Telkens ongeveer 100 euro .
  • hannohoogerdijk
    hannohoogerdijk op 2 December 2016 · 23:10
    Bedankt voor jullie reacties, ik heb er net 1 als als cadeau gekregen en ga deze zeker terug sturen.. Helaas ben ik ook misleid en ga ik liever voor een erkend brilletje met goede reviews in tegenstelling tot deze..

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro