tellie-G op 3 October 2016 · 01:20
Maar de boodschap die hij probeert te verkondigen is uitstekend: "risicoreductie werkt, doe er je voordeel mee!" JaapvR op 2 okt 2016 13:28
Precies en daar gaat het om. meteomorris op 2 okt 2016 14:02
In de alpen, en zeker in het voorseizoen, (jeej we mogen bijna weer!!) zitten we om de beste sneeuw te vinden al snel in serieus alpien terrein, en daarmee sluipen we stiekem richting de (statistische) ellendegroep van de alpineerders, ik vond die nogal heftig dus.
(ter verduidelijking de statistiek is hier ellendig niet de alpineerders, althans de meeste zijn best lief alleen dat naar beneden lopen he, dat snap ik dan weer niet zo goed want dat is wel ellendig)
maar goed ik dwaal af, de pannekoekfilmpjes op dit forum laten lig goed zien hoe moeilijk je zonder staalkanten of stijgijzers kan remmen op een verijsde helling wat best dodelijk kan zijn en ook zijn er nog altijd hele volksstammen onderweg die niet beseffen hoe een gletsjer er in de zomer uit ziet, maar als de stats voor (geoefende) alpineerders al zo ellendig zijn wat betekent dat dan voor de overlevingskansen van part-time alpien beunende freeriders???
Perfect munter-gereduceerd alsnog in een gletsjerspleet storten is iig niet chill.
Bij gebrek aan winter achter een laptop lekker nerden over statistieken is dat trouwens wel 😃
(gravity) I fought the law but the law won...