Binnenlaag van jas gescheurd

• sanno
    Tourist
    sanno op 20 September 2016 · 14:57
    Na een lange zomer en de nodige veranderingen afgelopen weekend eens mijn skijas gepakt vanwege een mogelijke regenbui. Bij het aandoen bleek 1 mouw wat krap te zitten. Van buiten leek het alsof het aan elkaar was geplakt. Dus met wat trekken zat de mouw toch goed.
    Later nog eens gekeken en nu blijkt de waterdichte laag gescheurd te zijn.
    Enig idee of hier nog iets aan te doen is? Of is dit een ingebouwd teken dat de jas zijn uren gemaakt heeft en aan vervanging toe is.

Het gaat om:
    Bergans Trolltind jas
    2 jaar oud
    Dermizax NX laag
    Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 September 2016 · 14:58

Zo ziet het er uit.
    Toerisski
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 20 September 2016 · 16:03
    Meestal het begin van het einde in mijn ervaring. Op een gegeven moment verkruimelt die coating gewoon helemaal.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 20 September 2016 · 16:32
    Verkruimelen na 2 jaar is een beetje snel. Geen Berg gans voor mij als dit normaal is.
    M'n Dermizax Spyder welke alweer jaren geleden is vervangen heeft mij zeker 8 jaar droog gehouden.
  • joepvandenbogaert
    Beginner
    joepvandenbogaert op 20 September 2016 · 16:48
    Hi Sanno,
    Als het enkel de buitenlaag is die gescheurd is dan kan je deze het best even plakken met tearaid. Dat spul is waterdicht, doorzichtig en rekt mee met de stof, je ziet dus amper dat er een scheurtje zit. Als de coating aan de binnenzijde inderdaad aan het verkruimelen is dan zou ik even contact met Bergans opnemen, niet echt de bedoeling.
  • Yasper
    Tourist
    Yasper op 21 September 2016 · 17:04
    Even naar de kleermaker brengen, deze hebben ook in skikleding ervaring. Ooit een winkelhaak gehad op de rug, van de reparatie was alleen wat terug te zien met een vergrootglas.
  • Flant
    Beginner
    Flant op 22 September 2016 · 08:57
    Mee terug naar de winkel/ Bergans. Dit hoort niet. Mijn Bergans jas had 5 jaar garantie. Na 2 seizoenen vond ik de naden al erg slijten. Bergans was het daar mee eens, ik kreeg een nieuwe.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 23 September 2016 · 12:34
    Ik ben niet onder de indruk van de duurzamheid van Bergans. De jas functioneert prima maar is niet schoon te krijgen. Bijkomend probleem is dat de winkel waar ik de jas gekocht heb er niet meer is.
    Ik ga contact opnemen met Noorwegen.
    Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 October 2016 · 22:22
    Een paar mailtjes gestuurd naar Bergans, geen reactie terug.

Ik was toch al niet onder de indruk van de jas, maar dat de verdere service zo bedroevend is had ik ook niet verwacht.
    Dus tijd voor iets nieuws.
    Toerisski
  • svenk
    Advanced
    svenk op 5 October 2016 · 09:10
    Ik vind dit echt iets voor Bergans om op te lossen idd. Heb zelf de ervaring dat een Post/berichtje via facebook met foto wel wat beweging in de zaak kan zetten. En de nederlandse importeur al geprobeerd?
    If in doubt, don't go out!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 October 2016 · 09:18
    Ik heb de jas niet in Nederland gekocht en ik woon er ook niet. Lijkt mij dus een beetje moeilijk.
    Een email met foto's zou toch tenminste een reactie op moeten leveren dat ze het gezien hebben.....
    Toerisski

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro