Zuidstau: 2 tot 4 meter verse sneeuw?

• 49
    Advanced
    49 op 20 November 2016 路 21:51
    Mother of bases, let it snow.

@meteomorris, jullie forecasts geven bij zuidstau steeds meer sneeuwval aan Zermatt dan aan MR. Dat lijkt mij sterk, of vergis ik me?
    montagna bianca, ti amo
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 20 November 2016 路 21:51
    mmm zou Bosco-Gurin ook goed zijn volgend weekend? En open? Doordeweeks word ik op kantoor verwacht helaas....
  • Steef
    Advanced
    Steef op 20 November 2016 路 21:59
    @ijsbeer BG opent de 26ste als er sneeuw ligt...馃槂
    Every turn is a sign of weakness
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 20 November 2016 路 22:40
    Top Dank @Steef.
    Dat schept mogelijkheden 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 路 08:48
    Mother of bases, let it snow.

@meteomorris, jullie forecasts geven bij zuidstau steeds meer sneeuwval aan Zermatt dan aan MR. Dat lijkt mij sterk, of vergis ik me? 49 op 20 nov 2016 21:51

@49, dat heeft met het meetpunt op het grid te maken. Dat ligt bij Zermatt hoger dan bij Monte Rosa. Maar jij en ik weten dat Monte Rosa onder deze condities altijd meer sneeuw krijgt dan Zematt, maar vooral ook meer sneeuw krijgt dan ons model prognotiseert.
    May the powder be with you.
  • 49
    Advanced
    49 op 21 November 2016 路 09:04
    @meteomorris, vermoeden bevestigd. Daarom hou ik ook meer van stukjes van mensen van vlees en bloed... en zijn de plaatjes leuk om spanning op te bouwen.

Uhh, als ik dit teruglees???
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 路 09:28
    @49 actueel radarbeeld

• HelmertR
    Beginner
    HelmertR op 21 November 2016 路 09:47
    Dat ziet er heftig uit! Nu hadden we komend weekend al geblockt dus ik wacht in spanning je tripadviezen af @meteomorris!!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 21 November 2016 路 11:05
    @Morris, heb je een link van die site met de radarbeelden?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 路 11:22 May the powder be with you.
  • Bros
    Advanced
    Bros op 21 November 2016 路 11:32
    De sneeuwgrens in Monte Rosa lijkt toch wel naar 2200 te gaan als ik de berichten moet geloven en de kaarten bekijk. Zou mooi zijn als dat toch nog even ging dalen naar 1800m....
    Bros
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 路 12:02
    UPDATE: http://wepowder.nl/forum/topic/233047

@Bros, de Monte Rosa is een groot massief. 馃槈 Sneeuwgrens gaat dinsdag/woensdag richting de 2000/2100 meter, maar daalt op donderdag weer richting de 1800-1900 meter.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 路 12:03
    @Bros, sneeuwgrens ligt natuurlijk aan de Italiaanse kant lager, terwijl deze aan de Zwitserse kant juist wat hoger ligt.
  • 49
    Advanced
    49 op 21 November 2016 路 12:25
    @bros, de liften die op de rosa volgens planning open zouden moeten gaan liggen vooral tussen 1800 en 3000, met aanloopliften daaronder. -Als- ze open gaan na 4 meter vers ... Als ze open gaan is het bingo, ook met de verwachte sneeuwgrens.
    montagna bianca, ti amo
  • 49
    Advanced
    49 op 21 November 2016 路 12:33
    @meteomorris,

Bingo! Maar dit is nog maar de diagonaal, we gaan natuurlijk voor de volle kaart! 馃槂
    montagna bianca, ti amo
  • Bros
    Advanced
    Bros op 21 November 2016 路 12:45
    @49 dankje, we zullen het gaan zien! @meteomorris inderdaad een groot gebied. Ik zat naar de detailkaarten van Pianalunga boven Alagne te kijken. http://wepowder.nl/locations/pianalunga en ik hoop er natuurlijk op dat de regen daar toch sneeuw gaat zijn. Goed, over naar de update...
    Bros
  • 49
    Advanced
    49 op 21 November 2016 路 12:53
    @bros, ik verwacht dat Olen geweldig gaat zijn. Dat is van Salati naar Pianalunga. Als de situatie voldoende stabiel is tenminste. Als de liften open zijn is dat meestal wel gecontroleerd, omdat de soccorso en liftboys heel goed weten dat Salati open betekent dat er voldoende lemmingen zijn die dan zonder kennis Olen in duiken. Ontslaat je er natuurlijk niet van om zelf na te denken!
    montagna bianca, ti amo

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro