dupraz 6,3 of swellpanic 182

• Robert-marieke
    Advanced
    Robert-marieke op 21 November 2016 · 20:23
    Kan iemand mij vertellen hoe en wat het verschil is in het rijden met een dupraz 6,3 en swellpanic magistral 182. ik ben aan het zoeken voor een snowboard erbij voor offpiste.
    ben zelf 194 cm en boven de 100 kg, ze moeten niet te slap en te smal zijn.
    Wie kan mij helpen.

gr robert
    Snowboarder
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 November 2016 · 20:43
    Een swellpanik 182 heeft een swallowtail en de dupraz een redelijk stijve tail. De tail van de swellpanik zinkt daardoor iets natuurlijk weg waardoor de neus iets fijner boven komt drijven. Maar gezien jouw lengte verwacht ik ook een grote maat schoenen. De 182 is nog geen 26 cm breed als ik het me goed herinner. Ik denk dat de XXX van swellpanik beter bij je past. Ik weet niet of hij die nog maakt. Bel Kafi anders eens.
    May the powder be with you.
  • Robert-marieke
    Advanced
    Robert-marieke op 22 November 2016 · 09:54
    Dank je wel voor je reactie.
    Snowboarder
  • slashy
    Advanced
    slashy op 20 December 2016 · 21:30
    euh ik ben 176/68kg maar 2 van mijn maten zijn 190cm / 2M en 110kg plus (en 1 van die hufters is al eens op me gecrashed). een heeft de dupraz en de andere de XXX. de dupraz wordt veel gebruikt en door de oplopende tail kan er ook al eens wat ts de bomen of nauw terrein wat terug geschuifeld worden . van stijfheid heb ik niet horen klagen. de XXX komt zelden of nooit buiten (eigenaar gebruikt wel veel een volkl 175 fake swallow waar ik even de naam van kwijt ben) en was ook een duur stuk speelgoed.

ik denk dat beide goed zijn, dupraz wss iets makkelijker in gebruik door de tail en de swell panik iets meer voor de liefhebber
  • Mars
    Tourist
    Mars op 20 December 2016 · 22:41
    (eigenaar gebruikt wel veel een volkl 175 fake swallow waar ik even de naam van kwijt ben

Dat zal dan wel de Volkl SELECTA 175 zijn.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro