Armada ARV ti of Armada invictus ti

• fanatix
    Advanced
    fanatix op 4 February 2017 · 14:57
    Heeft er iemand ervaring met de armada ARV ti of de armada invictus ti?
    Hoe presteren deze ski's op de piste en vooral bij slechtere condities?

Ik ben op zoek naar een tweede paar ski's voor op de dagen dat er niet veel poeder te halen is, maar het moeten toch vrij diverse skis zijn (snel gaan, carven, beetje bumps en jumps..)
  • ThomasBe
    Beginner
    ThomasBe op 4 February 2017 · 18:27
    Ik heb de arv ti 98 ((2016-2017). Heb daarnaast een Blizzard Cochise 108 die je qua ski wel kan vergelijken met de invictus.. denk ik. Armada gekocht om dezelfde reden: all mountain ski waarmee je ook in het terrein kan. Voor mij is het verschil met de cochise te klein, de arv skiet 'gelijkaardig'. Dus een zeer stabiele ski waarmee je elke soort sneeuw wel aankan. Je moet voor beide ski's wel een actieve stijl hebben. De arv is wel iets speelser, door de twintip en sidecut, dus kan je gemakkelijker mee carven. Maar met mijn cochise kan ik even goed uit de voeten op de piste. Ik vind die bovendien stabieler in slechtere condities. Beide zijn wat alleskunners maar In praktijk neem ik op dit moment altijd de cochise (heb er niets boven trouwens).

Welke breedte heb je er nog boven? Zowel de arv als invictus zijn er in verschillende breedtes...

(Omwille van de overlap zet ik trouwens de arv te koop binnenkort, dit terzijde)
  • fanatix
    Advanced
    fanatix op 5 February 2017 · 08:01
    Ik heb nu een Armada TST, een perfecte ski, maar bij minder goede condities op de piste, vb. in de namiddag over bobbels etc. gaat de TST erover stuiteren ipv er door te snijden, dan merk ik dat ze te licht zijn en is de early rise rocker nadelig.
    Verder bij poeder, goed geprepareerde pistes, etc. zijn de TST's perfecte skis!
    Misschien dat ik ze op termijn vervang door bredere skis. (JJ ofzo)

Ik was aan het kijken naar de invictus 89ti of ARV ti 98.
    Volgens de 'promo' van Armada kan je met die ARV zeer stabiel skien bij hoge snelheid, dit klopt dan niet helemaal? En hoe doen ze het op ijzige stukken?
  • ThomasBe
    Beginner
    ThomasBe op 5 February 2017 · 15:00
    Arv is zeer stabiel op snelheid, maar volgens mij is de invictus dat net iets meer. De arv is gewoon iets speelser. Ijzige stukken zijn goed te doen, maar door de breedte natuurlijk wel wat werken om op de kant te zetten.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro