Montafon freeridetips, ervaringen en aanbevelingen

• Rikschoenmaeckers
    Beginner
    Rikschoenmaeckers op 9 February 2017 · 08:48
    Beste Freeriders,

Wij zijn dit jaar weer met een groep in het Montafon skigebied te vinden van 26 februari tot en met 3 maart . We komen hier al een hele tijd en hebben eigenlijk de standaard skiroutes met wat zijpaadjes wel een beetje gezien. Zijn er mensen die in dit gebied nog tips of aanbevelingen hebben over routes die zeker de moeite waard zijn in dit gebied?
    Heeft er ook iemand ervaring met de Variantenabfahrt vanaf de Zamangspitze terug het dorp in? tot nu toe nooit de mogelijkheid gehad i.v.m. te weinig sneeuw daar sinds we ontdekt hadden dat die route überhaupt bestond.

Mensen met tips en aanbevelingen of ervaringen, ik hoor het graag...
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 9 February 2017 · 10:37
    Ik zou zeggen bestel de Freeridemap. Daar staan suggesties genoeg op. Met een beetje fantasie kun je op de hoogtekaart genoeg routes ontdekken. En klein is fijn: probeer de Kristbergbahn eens. Daar ligt imho ook leuk terrein.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Jeroen123456789
    Beginner
    Jeroen123456789 op 9 February 2017 · 11:20
    Freeridemap idd. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er ook een apart pistekaartje is met enkel gemarkeerde skiroutes erop. En anders even langsgaan bij het Freeride center voor meer info.

http://www.montafon.at/freeride

Freeride Center am Grasjoch
    Im Freeride Center in der Bergstation der Grasjoch Bahn informieren wir dich gerne über die aktuellen Gegebenheiten, Freeride-Routen und geführte Touren. Zur Übung mit der Lawinenausrüstung gibt es beim Freeride Center ein permanentes LVS-Suchfeld. An den LVS-Checkpoints kannst du vor dem Start ins Freeride-Abenteuer dein Lawinenverschütteten-Suchgerät überprüfen.
  • GBSS
    Advanced
    GBSS op 9 February 2017 · 22:05
    In de sportwinkel bij het dalstation van de Grasjochbahn en de Valiserabahn heb ik ooit eens een boekje gekocht met alle freerideroutes in het Montafon. Staat de Zamangspitze ook in. Aan de andere kant van de Hochalpilabahn is ook nog e.e.a. te vinden. Wel opletten dat je terug moet naar het dalstation van de Fredalift of Platinasleper.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro