Arc'teryx Academy 2017?

• Ghini
    Advanced
    Ghini op 27 March 2017 · 20:18
    Gaan er toevallig nog meer WePowderaars naar de Arc'teryx Academy dit jaar?
    Eventueel carpoolen, vooraf een klim en of ski tochtje maken, biertje ter plekke? Let me know!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 March 2017 · 21:05
    Als ik 'm win... kan je meerijden 😃
    splitfest.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 27 March 2017 · 21:47
    Het ligt er aan waaraan je wilt deelnemen. Inschrijven voor Splitboarden kan nog.

Voor mij zit het er helaas niet in. "Requirements: experience in technical mountaineering."

Clinic 22-SUN: Splitboarding (Sunday)

€99.00

This Introduction to Splitboarding clinic offers experienced snowboarders some insights into various techniques how to perform in steep environments. This includes how to learn the right techniques of skinning up alpine terrains by using kick turns as well as snowboarding and abseil down steep snowy terrain.
    You will practice to choose the right moment to put on/remove your splitboard and use crampons on a steep slope. You will learn how to make an anchor in mixed terrain, how to make a ski belay and how to pass steep rock or ice sections.

Requirements: Ability to snowboard 35 degree and steeper terrain, knowledge on avalanche safety as well as experience in technical mountaineering. Ability to snowboard and hike for 4 to 6 hours.

Duration: full day.

Meeting point/time: 08:00 am at Alpine Village in the town center of Chamonix

Client-Guide-Ratio: 3:1.

Additional cost: depending on location.

WHAT TO BRING?

basic mountaineering equipment+ crampons, harness, helmet, 1-2 ice axe, a sling (1.2 m) and screw-gate karabiners, belay device. Splitboard, Ski poles, Skins, ski crampons, avalanche device, shovel, probe. Bring your own equipment so that you can practice with what you normally use.

In stock

Add to cart

SKU: 322 Categories: Advanced, Sunday
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 28 March 2017 · 09:01
    Klinkt wel vet hoor, wel eens wat over gelezen in de hoogtelijnen, maar veel is al volgeboekt idd.
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 28 March 2017 · 10:14
    Wanneer is dit? In april/mei ben ik er. Wil wel biertjes doen en eventueel een tochtje maken in Cham e.o.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 28 March 2017 · 11:49
    29 juni - 2 juli Maar de meest dagen zijn al volgeboekt.

Link naar Chamonix http://chamonix.arcteryxacademy.com/

Er is er ook een van 20 t/m 23 juli in Squamish, Brits-Columbia; http://squamish.arcteryxacademy.com/
  • robbert
    Advanced
    robbert op 28 March 2017 · 14:21
    Wel lekker om nog te splitten op 2 juli. Never ending winter 😃
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 29 March 2017 · 01:22
    Vorig jaar wat mountaineering stuff gedaan, was wel de moeite. De splitboardcursus leek me niet zoveel mountaineering kennis te vergen. Ja, je moet ingebonden op een gletsjer kunnen wandelen met crampons. Maar heb de cursus zelf niet gedaan, dus daar kan ik me in vergissen. Btw, eens ter plaatste komen er soms nog wel openingen vrij van mensen die last minute niet kunnen. Geniet ervan!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 29 March 2017 · 16:09
    Wanneer is dit? In april/mei ben ik er. Wil wel biertjes doen en eventueel een tochtje maken in Cham e.o. WoutM op 28 mrt 2017 10:14

@WoutM Wanneer precies zit je er?
  • robbert
    Advanced
    robbert op 29 March 2017 · 18:05
    @bertjebertje wanneer ben jij er dan?
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 29 March 2017 · 18:45
    @robbert Als jij er bent 😉

Maar met de huidige sneeuwcondities hier 'in da Heimat' waarschijnlijk al snel.... Alhoewel ik momenteel in de kreukels lig. Als de genezing een beetje wil vlotten dan wil ik binnenkort die kant op, want hier wordt ik helemaal gek .... het lijkt hier wel zomer!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 29 March 2017 · 20:03
    Als ik 'm win... kan je meerijden 😃
    ieism op 27 mrt 2017 21:05

Dan duim ik extra hard voor je 😉 Gezellig!

Wanneer is dit? In april/mei ben ik er. Wil wel biertjes doen en eventueel een tochtje maken in Cham e.o. WoutM op 28 mrt 2017 10:14

Ik stuur je even een berichtje Wout!

Vorig jaar wat mountaineering stuff gedaan, was wel de moeite. De splitboardcursus leek me niet zoveel mountaineering kennis te vergen. Ja, je moet ingebonden op een gletsjer kunnen wandelen met crampons. Maar heb de cursus zelf niet gedaan, dus daar kan ik me in vergissen. Btw, eens ter plaatste komen er soms nog wel openingen vrij van mensen die last minute niet kunnen. Geniet ervan! tjoep2 op 29 mrt 2017 01:22

Cool! Welk level heb je toen gedaan? Ik ga mountaineering 3 doen en ski alpinism. Hopelijk is die laatste wat meer dan een gletsjer oversteken..volgens de beschrijving wel iig.. We gaan het zien! #neverendingwinter
  • dennisvanhoek
    Expert
    dennisvanhoek op 30 March 2017 · 09:43
    alles is al vol helaas 😞
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 30 March 2017 · 20:28
    @bertjebertje 14 april tot 7 mei ongeveer, maar afhankelijk van de condities zal ik misschien gaan verplaatsen. Beterschap, lekker bloemen plukken op de alp!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro