Dutchess op 21 April 2017 · 13:19
Engelberg gisteren heerlijke poeder, de Jochpas is routineus verspoord, ook door ons. Want helaas was ik me niet bewust van het feit dat de Zwitsers ook nog paasvakantie hebben. Jemineetje. En als je dan net koud uit de eerste lift een (relatief kleine) lawine ziet afgaan op twintig meter afstand, met twee mensen erin (eentje met airbag, die lag keurig boven op, eentje er al door haar maatjes uitgetrokken voor ik mijn schep goed en wel in elkaar had gezet) dan ben je wel meteen wakker ja.
(Nou is iedereen natuurlijk hartstikke nieuwschierig: Voor zover ik kan reconstrueren: bovenaan de Jochpass lift stond een groepje op het bullypad daar, wij stonden bij het touwtje de helling in te kijken samen met weet ik veel hoeveel scandi's en zwitsers. Kennelijk besloot een van dat groepje om een hellingkje boven dat pad op te stampen (voor een aanloop om een sprong te maken vermoed ik?) maar dat rotspuntje daar was totaal ingeblazen en verliep scherp van ongeveer dertig graden -waar die jongen begon te bootpacken- naar ik boven de 35. De boel brak boven hem, nam hem mee, en bedolf een meisje wat onder hem op het pad stond. Ze lag niet diep, en er stonden nog drie mensen naast haar die haar hebben uitgegraven. Interessant om te zien hoe de freeriders eromheen reageerden (ik denk toch wel een man of 10 in totaal?) en hoe ik zelf reageerde. (direct, maar ongecoordineerd) De jongen zelf had zijn airbag getorkken en had niets.
En hoe diep de poeder was toen ik van mijn board afstapte om naar boven te waden met mijn rugzak in mijn ene hand en mijn schep in de andere. heupdiep en gortdroog. (En hoe ik dacht: FUK, het duurt minstens tien minuten voor ik uberhaupt boven ben, maar toen was ze er dus al uit, ongedeerd)
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing