Sneaky bus deel 3: Tijd voor ACTIE - op reis voor een mooi goed doel!

• skiester
    Advanced
    skiester op 19 November 2017 · 19:58
    Nadat wij (@RP en ik, Aimee) het eerste half jaar van 2017 bezig geweest zijn om de ultieme poedermobiel (de Sneaky bus) te bouwen (zie http://wepowder.com/nl/forum/topic/242555 en http://wepowder.com/nl/forum/topic/244063) hebben we besloten dat het tijd wordt de bus (en ook onze relatie) de ultieme test te laten ondergaan. We gaan in hartje winter naar de Noordkaap te rijden en terug, in de bus, incl ook overnachtingen!  Sneeuwstormen, 5 dagen zonder zonsopkomst.... in het mooiste chalet op wielen! (maar wel slechts 10 m2...)
    Rijden in de sneeuw

Deze Noordkaap Challenge is een actie voor Serious Request van 3FM, waarmee radio 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar inzet voor een stille ramp. Dit jaar is de stille ramp de kinderen die vanwege een (natuur)ramp of oorlog hebben moeten vluchten en daarbij gescheiden zijn geraakt van hun familie.  Het Rode Kruis heeft speciale teams om deze families weer te kunnen herenigen. En zeg nou zelf: als je alles kwijt bent is het toch een stuk minder erg als je elkaar nog hebt, vooral als je nog klein bent....
    NKC logo

Op 8 december 2017 vertrekken we samen in de sneaky bus richting Noordkaap om (hopelijk) met een flinke cheque te kunnen finishen op 20 december bij het Glazen Huis in Apeldoorn. Wij willen jullie als Wepowder community uitdagen om challenges te bedenken en te doneren aan dit goede doel. De eerste challenge is dat we in ruil voor donaties van de Wepowder community her en der stickers gaan plakken op de bus en daarmee ook nog zorgen voor wat extra media exposure voor Wepowder. Radio en TV gaan ons volgen en ook komen er regelmatig updates op Facebook en Youtube.

Natuurlijk staan we ook open voor een challenge op skis. Naast de regelmatige updates van ons op facebook (volg ons op (www.facebook.com/NKsprinters) en als reactie op dit draadje is de kans is ook groot op een klein trip report vanuit een zeer noordelijk gelegen Scandinavisch onbekend oord.

Donaties, ze mogen klein zijn of groter, worden zeer gewaardeerd en kun je doen via de speciale actie pagina, waar alles direct op de rekening van het Rode Kruis komt: geef wel even aan in de opmerkingen dat je een Wepowderaar bent want die donaties gaan worden opgeteld en bijgehouden in een soort teller.  https://kominactie.3fm.nl/actie/team119-nk-sprinters-noordkaapchalleng...
    Elke donatie, hoe klein ook, telt en vele kleine donaties maken een grote Wepowder Community Donatie! En hoe meer donaties hoe meer wepowder stickers er op de bus komen!

Wij, Aimee en RP, zullen via een speciale FB pagina verslag doen van alle avonturen - like daarvoor de FB pagina van NK Sprinters     (www.facebook.com/NKsprinters
    Zie voor meer info ook www.noordkaapchallenge.com

*message edited by skiester op 19 Nov 2017 20:10
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 November 2017 · 20:02
    Mooi initiatief, veel succes, die 2e link wil alleen niet echt laden (althans op mijn android toestel)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 19 November 2017 · 20:11
    Thx, heb de link even opnieuw erin gezet en nu lijkt ie te werken....!
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 19 November 2017 · 21:27
    Ik krijg bij de noordkaapchallenge link een waarschuwingsmelding op de iPad (Safari) dat de link niet safe is ivm ongeldig certificaat
  • skiester
    Advanced
    skiester op 19 November 2017 · 23:27
    http://www.noordkaapchallenge.com/

Kennelijk moet je er http voor zetten
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 November 2017 · 11:03
    Geweldig initiatief! Mooie trip.
    Wat extra schijnwerpers en gaan.
    Succes!

Mochten jullie in Riga nog een warm bed, bad, of choco willen hebben. Laat het weten.
    Toerisski
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 20 November 2017 · 20:58
    Gaaf hoor dat jullie meedoen, heel veel succes.
    And snow it is.....
  • skiester
    Advanced
    skiester op 20 November 2017 · 23:47
    Geweldig initiatief! Mooie trip.
    Wat extra schijnwerpers en gaan.
    Succes!

Mochten jullie in Riga nog een warm bed, bad, of choco willen hebben. Laat het weten.sanno op 20 nov 2017 11:03

Dat warme bed hebben we maar mochten we in de buurt komen: dol op warme choco!!😋
  • RP
    Advanced
    RP op 21 November 2017 · 11:12
    We gaan natuurlijk proberen om zoveel mogelijk 'Lapland-Pow' te gaan pakken, er zijn langs onze route wel wat resorts te vinden en anders gaan we gewoon een mooie poederberg op vellen....

We hopen in Finland, Zweden en Noorwegen poeder te kunnen happen, iemand nog goede tips?

De route is grofweg Stockholm - ferry - Helsinki en dan door Finland richting Noordkaap = Noorwegen en dan terug via Zweden.

@meteomorris Graag vanaf 10 december een dagelijkse poederupdate voor Lapland! (lol),

Natuurlijk mag de WePowder community voor de juiste donatie een mooie Challenge verzinnen, al dan niet op ski's!

Op dit moment werkt de link van de donatie-pagina naar de betaalpagina van het Rode Kruis niet, hopelijk later op de dag verholpen.

De Sprinter is er klaar voor, alleen de stickers er nog op en gaan!

Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 November 2017 · 11:18
    @RP doe s n close up van dat "vlekje" op de achterkant van het bed? 😉
  • RP
    Advanced
    RP op 21 November 2017 · 11:21
    Met dank aan @ieism

Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 November 2017 · 11:36
    Met dank aan @ieism

RP op 21 nov 2017 11:21

Zodra er weer gedoneerd kan worden... dan komen de bijpassende stickers op de bus...😀
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 21 November 2017 · 12:20
    We gaan natuurlijk proberen om zoveel mogelijk 'Lapland-Pow' te gaan pakken, er zijn langs onze route wel wat resorts te vinden en anders gaan we gewoon een mooie poederberg op vellen....

We hopen in Finland, Zweden en Noorwegen poeder te kunnen happen, iemand nog goede tips?

De route is grofweg Stockholm - ferry - Helsinki en dan door Finland richting Noordkaap = Noorwegen en dan terug via Zweden.

@meteomorris Graag vanaf 10 december een dagelijkse poederupdate voor Lapland! (lol),

Natuurlijk mag de WePowder community voor de juiste donatie een mooie Challenge verzinnen, al dan niet op ski's!

Ik zou zeggen: de hoogste berg van Zweden op skinnen... maar: is het daar niet permanent donker in december?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 November 2017 · 14:06

Ik zou zeggen: de hoogste berg van Zweden op skinnen... maar: is het daar niet permanent donker in december?RuudvW op 21 nov 2017 12:20

We zullen idd 5 dagen helemaal geen zonsopkomst hebben. En gemiddeld een uur of 3 à 4. Maar we moeten elke dag rijden dus hebben toch niet de hele dag de tijd....

Er zal zeker geskind worden.... de vraag is vooral waar!
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 21 November 2017 · 14:32
    Challenge: één kilometer skiënd achter de bus.

Touwtje met handvat is vast voor handen en ik maak 10 eurocent per meter over na een mooi filmpje of een foto op Wepowder. Snelheid is niet van belang en het gevaar is alleen, althans dat denk ik, dat de lokale overheden dit niet persé zullen waarderen.
  • RP
    Advanced
    RP op 21 November 2017 · 14:45
    @Gaius Game on!
    Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 November 2017 · 15:33
    @Gaius Game on! RP op 21 nov 2017 14:45

Yep we are game!!!!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 November 2017 · 15:59
    Challenge: één kilometer skiënd achter de bus.

Touwtje met handvat is vast voor handen en ik maak 10 eurocent per meter over na een mooi filmpje of een foto op Wepowder. Snelheid is niet van belang en het gevaar is alleen, althans dat denk ik, dat de lokale overheden dit niet persé zullen waarderen.Gaius op 21 nov 2017 14:32

Skijoring is toch Zweeds? dus dat zal dan vast daar wel mogen.
    Toerisski
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 November 2017 · 16:40
    Fakie achter de bus, doen jullie dat ook?

(..ik probeer grappig te zijn, maar vooral niet doen als je dat niet wilt, de donatie hebben jullie al. Tof project! Veel succes!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • RP
    Advanced
    RP op 21 November 2017 · 16:59
    @Dutchess Dat lijkt me meer iets voor @Roelaano maar wil het best proberen.... dank voor de donatie!
    *message edited by RP op 21 Nov 2017 17:24 (4% bewerkt)
    Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 21 November 2017 · 17:41
    Fakie achter de bus, doen jullie dat ook?

(..ik probeer grappig te zijn, maar vooral niet doen als je dat niet wilt, de donatie hebben jullie al. Tof project! Veel succes!)Dutchess op 21 nov 2017 16:40

De eerste wepowder donatie is binnen dus we kunnen beginnen met plakken!, @arjen waar blijven de stickers!?

En die fakie...mmmm🤔 Daar moet ik nog ff over nadenken. Geldt een poging tot ook? 😀
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 21 November 2017 · 19:45
    Dikke koplamp mee (magicshine of iets in die categorie), dan maakt dat met die zonsondergang ook niet zoveel meer uit.
    Op de terugweg zou ik toch op z'n minst een stuje van de Noorse kust meepakken (Lyngen, en omgeving, Troms, Kvaloya, Senja), en als je dan genoeg hebt van al dat skien met uitzicht op zee en via Narvik en 't achterland eventueel terug naar Zweden. Of de Lofoten nog ff meepakken, ferry naar Bodø, en dan naar Zweden...
    Tussen de Noordkaap en Alta of Skjervøy zijn er wat minder pieken, en kan je overwegen die wagen lekker op de Hurtigruten te zetten. Dan kan je in de jacuzzi zitten ipv zelf sturen. Maar dan is t natuurlijk geen 'uitdaging' meer... Als je die vlaktes wel meepakt zou ik vliegers meenemen, en een stuk van de route kitend afleggen?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 November 2017 · 21:03
    Een poging tot geldt zeker ook! Mits gefilmd.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • powderfranky
    Advanced
    powderfranky op 22 November 2017 · 09:01
    Heel veel plezier op jullie trip, wat een leuk iniatief! Ga het zeker volgen.
    Finland is vrij vlak, maar ik neem aan dat jullie Levi wel aan gaan doen. Daar valt wel aardig te skiën en bovendien staat een groot deel van de heuvel vol met lantaarnpalen (is wel handig in december). Overigens kun je daar ook ondervinden waar het woord dronkenlap vandaan komt ;>😉
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 22 November 2017 · 13:11
    (Moet me echt inhouden om niet te zeggen dat ik wel wil zien hoe @RP een rendier knuffelt...)
    maar ik wil jullie wel een mooie tocht wensen 😃 En als je je na al die kilometers verveelt, denk ik dat je ook geen spijt krijgt om een setje vellen mee te nemen, als je ergens halverwege Narvik/Östersund ofzo een keer zin krijgt in een wandelingetje. Succes!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 22 November 2017 · 13:24
    Lijkt mij een geweldige trip om ook eens te doen, in de winter helemaal gaaf! En de ultieme test voor jullie nieuwe poedermobiel, en relatie hahaha. Succes en vooral veel genieten!
  • RP
    Advanced
    RP op 22 November 2017 · 18:33
    @EmileHendrix Ik ga het gewoon proberen, garantie tot aan de poort!
    Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 23 November 2017 · 23:47
    Challenge: één kilometer skiënd achter de bus, fakie rijden rendier knuffelen.... die staan! wie heeft er nog een mooie challenge?

We bieden nog aan: 😀
    - wepowder sticker plakken op een object
    - sneeuwdans doen
    - nachtskien met hoofdlamp, voor any bedrag...

Wie biedt?
  • RP
    Advanced
    RP op 24 November 2017 · 15:32
    En een mooie donatie binnen van 50 euro onder de kop Wepowder, geen idee wie het is maar bedankt!
    Explore the Outdoor!
  • RP
    Advanced
    RP op 24 November 2017 · 16:09
    Het mysterie is opgelost, donatie van @pulverdude veel dank hiervoor. Wat is je Challenge?

@all Indien jullie doneren dan graag niet alleen Wepowder vermelden maar ook je forum- of eigen naam (behalve als je anoniem wilt blijven natuurlijk).

Explore the Outdoor!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro