split board set kopen

• KrisL
    Beginner
    KrisL op 29 December 2017 · 22:34
    Mijn oude splitboardset verkocht en nu op zoek naar een nieuwe set (jones explorer/ solution, spark surge, vellen, etc.). Heeft iemand wellicht tips waar deze het gunstigste geprijsd zijn? Snowcountry, blue tomato, ekosport ed ken ik al maar wellicht zijn er nog meer sites die ik nog kan raadplegen.

Alvast dank!
    winter is definitely coming!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 30 December 2017 · 09:21
    Hoi @KrisL, de uitverkoop van boards van dit seizoen zou nog even op zich moeten laten wachten. Misschien heeft een shop wel nog een goed geprijsd overjarig model. Dus googelen op bijvoorbeeld "jones explorer 16 17". Als je te lang wacht, dan gaat de keus gewoon beperkt zijn en blijven alleen de "exotische" maten over. Ik kwam nog een afgeprijsde 164W tegen op http://followmestore.de/snow/snowboard/splitboards-zubehoer/splitboard...

Succes ermee
    *message edited by Erwin op 30 Dec 2017 09:22 (2% bewerkt)
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 30 December 2017 · 09:28
    Dag Erwin, bedankt voor je reactie... helaas val ik niet in de exotische maten met mijn 180cm en 73 kg. Weet jij toevallig of de vaak omschreven ideale gewichtsrange met of zonder tourgear (rugzak/ vellen/ crampons/stijgijzers/pickel) ed is? Graag zou ik een kleiner board rijden zonder al teveel in te leveren op de float. Ik zag een hovercraft 152 voor een mooie prijs maar dan zit ik aan de max qua gewicht (zonder gear). Laat maar even weten wat jouw ideeën hierover zijn... ik stel ze zeer op prijs!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 30 December 2017 · 09:48
    Een maatje van me heeft net op mijn 156 Hovercraft split gereden en heeft ongeveer jouw lengte. Beviel hem heel erg goed. Ik zou eerlijk gezegd niet te klein gaan, maar je weet het pas echt als je hem getest hebt. Dit is dus precies het probleem met overjarige boards - of ze zijn te groot, of te klein. Jij rijdt normaal gesproken denk ik een boardje van rond de 161 cm, dan zou de Hovercraft 156 het beste bij jou passen. Je zou langs kunnen komen bij mij in Oostenrijk en de 152 en 156 naast elkaar kunnen proberen. In Nederland is er weinig meer te testen ben ik bang.

Bij Jones zeggen ze "These suggested sizing guidelines are based on rider weight, rider height, boot size and intended use." Dus ik zou zeggen gewoon jouw lichaamsgewicht. Hier is een uitgebreid artikel over het kiezen van het juiste board https://www.jonessnowboards.com/base-camp/blog/jones-snowboards-sizing...
  • Markie
    Advanced
    Markie op 31 December 2017 · 00:56
    Ik heb nog een hovercraft 152 split liggen (in Utreg) voor weinig mocht je willen proberen. Is echt alleen het board zonder bindingen, skins, clips of ander ijzerwaren.
    Zelf ben in 182cm en 72kg en met volle tour rugtas (32ltr) voldoende float. Alleen is het board wel erg flex met touren in heupdiepe pow waardoor een spoor zetten wat meer energie kost. Dus float vind ik niet het probleem maar de flex wel. Alhoewel dat prima ging bij "normale" tourcondities.
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 31 December 2017 · 07:13
    Ha Erwin, bedankt voor je feedback! Ik denk ook dat de 156 beter past qua formaat.... als je de specs bekijkt.... maar toch ga je twijfelen als je een redelijke aanbieding ziet.....bedankt voor het aanbod om langs te komen en ze te testen!

Dag Markie, bedankt voor je input in deze! Ik ga er maar eens goed over nadenken.... ik wil nu echt de juiste beslissing maken!

(Ook) vanuit Utreg alvast een goed uiteinde!!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 31 December 2017 · 09:26
    Hey Kris,

Ook op zoek naar een nieuwe tour quiver zie ik. Ik heb ook een nieuwe set aangeschaft. Ik wil binnenkort een weekend gaan testen hoe het bevalt. Misschien kunnen we wat combineren.

Fijne jaarwisseling!
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 3 January 2018 · 07:22
    Hey Kris,

Ook op zoek naar een nieuwe tour quiver zie ik. Ik heb ook een nieuwe set aangeschaft. Ik wil binnenkort een weekend gaan testen hoe het bevalt. Misschien kunnen we wat combineren.

Fijne jaarwisseling!Ee1co op 31 dec 2017 09:26

Hey Eelco, ik zag je set voorbijkomen (vette graphics). Afgelopen jaar is het zo goed bevallen dat we dit jaar een nieuwe set gaan halen 😃. Nog de beste wensen!
  • hansmeijlis
    hansmeijlis op 30 January 2018 · 21:59
    Hier hebben ze nog mooie boards van het festival weekeinde waar ik geweest ben: https://www.sport-conrad.com/aktionen/splitboard-festival/...
  • hansmeijlis
    hansmeijlis op 30 January 2018 · 22:00
    Ik heb zowel de Jones Solution als de Burton Flight attended getest, beide fijne boards, mooie gelijkmatige radius, makkelijk te rijden boards.

*message edited by hansmeijlis op 30 Jan 2018 22:10

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro