Skins inkorten

• philipc
    Advanced
    philipc op 1 March 2018 · 20:13
    Heb een setje G3 skins maar nu blijken ze te lang voor mijn 184cm skis.

Zijn er mogelijkheden ze in te korten? Zoja, hoe kan ik dat het beste doen?

Skins zonder tail clips lijkt me ook weer niks..

Alvast bedankt!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 March 2018 · 20:15
    Ja, je kan voor ongeveer 25 euro losse tailclips kopen. Dan snijdt je de skins wat korter volgens het bijgeleverde plaatje en monteer je de nieuwe tailclips. Als je een popnageltang hebt kan je de oude tailclips ook uitboren en hergebruiken.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 March 2018 · 20:38
    Afhankelijk van welk type vel je hebt wordt het dan zo'n pakje: https://ca-store.genuineguidegear.com/products/tail-connector-kit...
    Dan nog een stanleymesje en een hamer en klaar is Kees. Vorige week nog gedaan omdat er een bandje was afgebroken.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 2 March 2018 · 09:44
    Weet niet waar je woont Philip, maar als je een popnageltang nodig hebt kun je die van mij wel even lenen (die ligt in Leiden).
  • philipc
    Advanced
    philipc op 2 March 2018 · 10:06
    Thanks allemaal!

Woon in castricum, bedankt voor je aanbod Rinus, zal eerst hier eens navragen of iemand zo een tang heeft
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 March 2018 · 11:24
    Mocht die tang het probleem zijn: Mijn skins kwamen met nageltjes die je gewoon met een hamer plat kan slaan, als je zoekt op "double cap rivets" zie wat ik bedoel. Die dingen schijnen ook voor leer gebruikt te worden, dus misschien dat je lokale schoenmaker/lederwarenzaak je er wel een paar wil verkopen.
    *message edited by Willem2k op 2 Mar 2018 11:26 (30% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 2 March 2018 · 12:47
    Let erop dat het uiteinde van de popnagel niet naar het belag wijst. Ofwel als je begint met poppen dan dient de pen die je als het ware eruit trekt aan de tegengestelde kant te zitten van de haren. Tail clips zijn bovendien niet altijd noodzakelijk. Als je vellen goed plakken kun je prima zonder. Ik heb zelf jaren een split gehad zonder tail clips.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 2 March 2018 · 13:46
    , als je zoekt op "double cap rivets" zie wat ik bedoelWillem2k op 2 mrt 2018 11:24 In het goed Nederlands heten die dingen holnieten. Te koop bij de betere fourniturenzaak of hobbywinkel. Heb ik ook liggen trouwens XD
    *message edited by Rinus op 2 Mar 2018 13:47 (2% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 March 2018 · 15:14
    In het goed Nederlands heten die dingen holnieten. Te koop bij de betere fourniturenzaak of hobbywinkel. Heb ik ook liggen trouwens XDRinus op 2 mrt 2018 13:46

Kijk, daar was ik dus nooit opgekomen!
    Wepowder weet alles!
    *message edited by Willem2k op 2 Mar 2018 15:15 (2% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 2 March 2018 · 21:20
    Ofwel als je begint met poppen dan dient de pen die je als het ware eruit trekt aan de tegengestelde kant te zitten van de haren. .waingro op 2 mrt 2018 12:47

Moet die er niet juist in met poppen? :')
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • philipc
    Advanced
    philipc op 2 March 2018 · 22:07
    Thanks voor alle tips, met popnagels is het perfect gelukt!

• waingro
    Advanced
    waingro op 2 March 2018 · 22:37
    Ofwel als je begint met poppen dan dient de pen die je als het ware eruit trekt aan de tegengestelde kant te zitten van de haren. .waingro op 2 mrt 2018 12:47

Moet die er niet juist in met poppen? :')

martijnuiterwijk op 2 mrt 2018 21:20

Ja die pen gaat in de poptang maar de prop die overblijft wil je niet aan de kant van je belag hebben. Dan heb je zo gaten in je belag
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro