freeride-reizen

• MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 8 November 2010 路 20:20
    Ben op zoek naar organisaties, die freeride weken (lift & ride) voor skiers organiseren.

Ben op dit moment de navolgende Nederlandse sites tegengekomen:
    www.ski-madness.nl, maar heeft alleen driedaagse cursussen
    www.wintersport.nl, heeft wel volle weken maar hoofdzakelijk in combinatie met toeren (gebruik van vellen),
    www.ripstar.nl, is voorlopig vooral op boarders gericht (zijn een programma voor skiers aan het maken),
    www.snowplus.be, heeft voor mij een goed programma (lift & ride)
    www.martijnschell.nl, alleen toerskien
    www.edwardbekker.com, freeriden met deels toeren (gebruik van vellen)

Hoor graag nieuwe sites van jullie!

• ghovens
    Beginner
    ghovens op 8 November 2010 路 21:20 On a cold day, nothing's gonna stop us. On a cold day, you can see forever.
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 8 November 2010 路 21:53
    @ghovens: thanks, toch er weer een paar mooie adressen bij!  馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 November 2010 路 22:18 May the powder be with you.
  • kanski
    Elite
    kanski op 9 November 2010 路 00:11
    http://www.sanderkan.nl al zeg ik het zelf  :-[
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 9 November 2010 路 00:44

Is http://www.sanderkan.nl al voorbij gekomen 馃槈
  • kanski
    Elite
    kanski op 9 November 2010 路 00:46
    Thx  ;D
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 9 November 2010 路 08:43 Better to burn out, then to fade away.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 9 November 2010 路 13:47

Ben op zoek naar organisaties, die freeride weken (lift & ride) voor skiers organiseren.

Ben op dit moment de navolgende Nederlandse sites tegengekomen:
    www.wintersport.nl, heeft wel volle weken maar hoofdzakelijk in combinatie met toeren (gebruik van vellen),

???
    You ski? wePowder!
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 9 November 2010 路 17:33
    @bart: Ik had m'n zinnen gezet op een week Andermatt bij www.wintersport.nl/skitoerenprogramma (Ned Ski Ver.) en wilde freeriden (lift & ride). Afgelopen weekend een voorlichtingdag gehad; blijkt de week van Andermatt alleen te doen te zijn met toerbindingen (vanwege het vele lopen; staat niet in de brochure  馃槥 )

@all: dank voor de sites! Ga op zoek wat mij nu het beste past!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 9 November 2010 路 22:59
    Martijn Schell heeft zeker niet alleen toerski!!! Sterker nog: zijn stomping ground is La Grave! Onder andere mooie SkiPrestige en SkiDream programma's (en cursus hooggebergte).
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 10 November 2010 路 09:22
    @Morris
    powderplay.nl : "De core van de Europese freeride scene heeft de krachten gebundeld in een nieuw format voor offpiste ski脙芦rs: PowderPlay."

Echt alleen voor ski脙芦rs?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 10 November 2010 路 09:45
    www.alpadventures.com

6-9 januari en 13-16 januari: Wepowder labs weekends; testen en freeriden met mede Wepowderaars. ski/board
    5-12 maart: Freeride adventures: 6 dagen glijden waarvan 3 dgn op pad met lokale gidsen. ski/board
    10-17 april: Toerski adventures: kennis maken met toerski脙芦n en/of splitboarden in de Franse Haute Savoie

+ voor groepen vanaf zo'n 6 personen kunnen we je een (compleet verzorgde) freeride trip op maat aanbieden!
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 10 November 2010 路 12:24
    Voor Snowplus ga ik soms mee als lesgever op hun familiereizen. Heb nog geen freeride trips gedaan met hen.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 10 November 2010 路 12:42

@Morris
    powderplay.nl : "De core van de Europese freeride scene heeft de krachten gebundeld in een nieuw format voor offpiste ski脙芦rs: PowderPlay."

Sponsored by wePowder  ;D
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 10 November 2010 路 12:43

@Morris

Waarschijnlijk wel, aangezien er ripstar voor de snowboarders is....en powderplay van Ripstar is...
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 10 November 2010 路 22:35
    Ik zie dat Saiko tegenwoordig reizen organiseert: http://www.saiko.com/snowboardreizen/mayrhofen.php
  • MaartenB
    Beginner
    MaartenB op 15 November 2010 路 19:53
    @Morris and the rest of the community   ;D

Heb vandaag op de site van Powderplay gekeken en een weektrip Powdercountry in januari naar St. Anton geboekt!

Ziet er geweldig uit; hoeveel dagen nog .... ??!!!
  • pehofman
    Tourist
    pehofman op 13 October 2015 路 14:25
    Bij Ryce kun je een freeride trip naar Kirgizi毛 boeken, wellicht is dat ook interessant??

http://www.ryce.nl/product/try-out-ski-trip-kyrgyzstan/...
  • rollie
    Beginner
    rollie op 13 October 2015 路 14:57
    :')
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 October 2015 路 15:26
    @pehofman je bedoelt we kunnen bij jou boeken.
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 13 October 2015 路 16:02
    Net op tijd voor het eerste lustrum van de laatste reactie, @pehofman.
    Wel een leuk initiatief om een freeridereis naar Kirgizi毛 voor de kostprijs te organiseren. Als ik jou was, was ik een eigen topic begonnen. Als je aangeeft dat dit een try-out zonder winstoogmerk is, wordt dat vast wel getolereerd.
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 13 October 2015 路 22:32
    @pehofman, Dit topic gaat over freeride reizen. Gaat het bij deze reis om piste ski毛n of daadwerkelijk freeriden? Wanneer freeriden, wie zijn de guides?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 October 2015 路 07:21
    Karakol is volgens mij wel het beste skigebied van Kirgizie, maar leuk voor een dag of 2 en niet een basis om vandaaruit naar andere gebieden te trekken. Toeren vanuit Karakol kan natuurlijk zeker (o.a. 40tribes), maar dat lijkt in jouw beschrijving niet te gaan gebeuren. Wel zou je een leuke roadtrip kunnen maken en 4 skigebieden aandoen naast wat culturele dingen.
    Het is uiteindelijk meer een avontuurlijke dan een freeride reis, maar ook dat kan aantrekkelijk zijn.
    Toerisski
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 14 October 2015 路 11:34
    Ja, als je naar Kirgizie gaat, ga je niet voor de "skiresorts" natuurlijk.

http://asiamountains.net/en/catalog/heliski-mountain-ski/yurt-based-ba...
    http://40tribesbackcountry.com/
    http://www.backcountryskikyrgyzstan.com/

Dat lijkt er dan meer op.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • pehofman
    Tourist
    pehofman op 14 October 2015 路 12:16
    De skigebieden zijn inderdaad niet geweldig uitdagend (alhoewel het hoogteverschil er toch 1000m is). Het gaat meer om de avontuurlijke belevenis waarbij uiteraard ski毛n/boarden centraal staat. In principe ben je 5 volle dagen aan het freeriden waarbij we ook met sneeuwscooters en paarden naar boven gaan. Uiteraard onder begeleiding van lokale guides en met het idee om de lokale bevolking in staat te stellen deze reis te organiseren. Voor komende jaren willen we Kirgizi毛 dan verder uitrollen.
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 14 October 2015 路 21:10
    Voor een uitdagende freeride week is The Skiers Lodge in La Grave een absolute aanrader! www.skierslodge.com. Kleine groepjes internationale skiers en zeer uitdagend terrein, couloirs, steil, etc.
    Er wordt zeer sportief geskied, soms op hoog tempo. Verder erg goed eten en uitstekende service.
    Geniet nooit met mate!
  • BasV
    Beginner
    BasV op 16 October 2015 路 08:11
    Nog andere wepowderaars die meegaan met de reis van @pehofman? Ik en @bjvdb zijn er in ieder geval bij. Lijkt ons een uniek avontuur!
  • evan
    Advanced
    evan op 4 January 2016 路 17:57
    Ik raad jullie aan geen grappen te maken over lokale gerechten.
    http://www.bbc.com/news/uk-scotland-35220941
  • BasV
    Beginner
    BasV op 4 January 2016 路 19:31
    @evan, haha bedankt. Ik had em zelf ook al doorgestuurd gekregen. Het stond zelfs op nu.nl

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro