Het Grote Noboard/snowsurf topic.

• ieism
    Tourist
    ieism op 11 February 2019 路 23:05

Begin maar vast in je agenda te krassen, want dit is weer een enorm goed excuus om naar de bergen te gaan. Het is een event van een week, je kan komen en gaan wanneer je wilt. Testen, samen rijden, en veel leren ook voor beginners. Gaat echt vet worden, en zou leuk zijn als we met een groepje uit de Benelux kunnen gaan.
    Ik ben er zeker bij, en ik denk een aantal vrienden waar we afgelopen weekend mee geoefend hebben ook wel.
    Laat me even weten als jullie ook gaan dan spreken we af enzo.
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 12 February 2019 路 09:32
    2018?
    Lijkt me wel erg lachen 馃槈
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 12 February 2019 路 10:30
    @Poedertijn, nee is gewoon 2019 https://www.facebook.com/powdersurfexperience/?ref=page_internal...
    Reto Neiger is de man achter Zen snowboards. Handgemaakte boards uit Zwitserland vanaf CHF 1300,00. Voornamelijk met bindingen overigens. Reto komt uit het Haslital.
    May the powder be with you.
  • SamSam
    Advanced
    SamSam op 12 February 2019 路 10:47
    Nice!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 12 February 2019 路 11:25
    @Poedertijn, nee is gewoon 2019 https://www.facebook.com/powdersurfexperience/?ref=page_internal...
    Reto Neiger is de man achter Zen snowboards. Handgemaakte boards uit Zwitserland vanaf CHF 1300,00. Voornamelijk met bindingen overigens. Reto komt uit het Haslital.meteomorris op 12 feb 2019 10:30

Ja, snap dat het nu in maart is, maar de poster wil je anders doen geloven 馃槈
    Heb vorig jaar tijdens Splitfest al op een boardje van Ben mogen staan en ook tijdens de editie van dit jaar is er naast het touren weer veel plezier op beleefd. De Konvoi boards van Ben zijn gelukkig een stuk betaalbaarder 馃榾
    *message edited by Poedertijn op 12 Feb 2019 11:26
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 February 2019 路 09:57
    Heeft iemand ervaring met de (no)boards van Fyra Board Company. Kwam ze toevallig tegen op FB en ze zien er erg yummie uit...

*message edited by Anouk op 14 Feb 2019 09:58 (22% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 February 2019 路 13:00

Stoked als een Yeti, paar lekkere bochten op de 167 Konvoi. No bindings, no problem. 馃槂
    splitfest.nl
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 14 February 2019 路 14:22
    fuck yeah!!!!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 February 2019 路 11:24
    Met dank aan @Luuk vanochtend mn nieuwe speeltje mogen ontvangen. Moet zeggen dat ik er wel een klein beetje huiverig voor ben dit beest zonder bindingen te gaan rijden (zwaar board en deze heeft w茅l staalkanten), maar ik ben bang dat het er toch van gaat komen 馃檮

Heeft iemand toevallig nog zon Burton grip pad op zolder liggen die ik een keer kan lenen om te proberen? (zo een dus https://www.the-house.com/bt7nbpbk9zz-burton-board-pad.html...)

Alternatief denk ik er over om er een paar Ebay surf grip pads op te schroeven. (Wil ze niet plakken zodat ik er ook nog m茅t bindingen op kan)

Of heeft iemand nog andere gouden tips?

*message edited by Willem2k op 18 Feb 2019 11:27
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 18 February 2019 路 12:01

Heeft iemand toevallig nog zon Burton grip pad op zolder liggen die ik een keer kan lenen om te proberen? (zo een dus https://www.the-house.com/bt7nbpbk9zz-burton-board-pad.html...)

Willem2k op 18 feb 2019 11:24

Gefeliciteerd met je board, ik wilde er ook hetzelfde mee doen, maar je was me voor. 馃槂
    Vraag eens aan @Dutchess of ze mijn oud Noboard pad nog heeft liggen? Ik heb haar enkele jaren geleden een Nidecker plank met noboardpad cadeau gedaan en ik weet dat ze het pad er heeft afgehaald.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 February 2019 路 12:11
    Ik denk dat een simpel stukje plaatmateriaal met een paar surfpads zeker gaat lukken. Ik zie zelfs extra inserts zitten, maakt het nog makkelijker.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 18 February 2019 路 18:25

Stoked als een Yeti, paar lekkere bochten op de 167 Konvoi. No bindings, no problem. 馃槂 ieism op 14 feb 2019 13:00

Chique! Ik was ook blij verbaasd op het splitfest: Aan het eind van de dag een uurtje buitenspelen en je kan gauw genoeg wat sturen. Was wel goed om die 3 verschillende naast elkaar te kunnen proberen. (Dank sponsors!). Bij een goeie dump zou ik graag nog eens een noboard mee willen nemen om op het eind van de dag ergens een vlak weilandje/onder de bomen wat vlaks af te strepen. Aanrader, was leuk @ieism 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 20 February 2019 路 20:46
    Ik zag deze teaser net op snowboardermag

ziet er vet uit!
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 February 2019 路 16:20
    Hoe wax ik mijn 3d base powsurfer? Met een gewoon strijkijzer blijkt dit een heel geklieder te worden, en een hoop werk met krabben. Bovendien door de rondingen in de base vrijwel niet goed te krijgen.

Ik begin met een redelijk schone base, maar ga zeker niet alle wax eraf strippen want dat wil je niet. Zet een verfbrander op een lage stand, wellicht lukt het met een beetje bazige fohn ook wel. Voor normaal Ptex raden ze 140 Ccelcius of minder aan. Hoe kan je nou checken of je goed zit? Hou een beetje afstand en richt de brander maximaal tien seconden op een blok wax, zoek de temperatuur setting en afstand waarbij de wax binnen een paar tellen smelt en dat is je afstand en temperatuur. Laat dus de brander net als bij het strijkijzer nooit te lang op 1 plek, en zorg dat er altijd wat wax op de base zit. Bij mijn brander is 190graden perfect, de base zal veel minder warm dat dit worden door de afstand die je aanhoudt. Maar hou het in de gaten, want te warm is echt slecht voor je base.

Nu blaas ik hete lucht op een blok wax totdat het smelt, en ik krijt het op het gedeelte van de base waar ik mee bezig ben. Zo ga ik verder tot vrijwel de hele base wat wax heeft.

Dan blaas ik een klein stukje direct op de base tot het smelt, doe dit met de laagste temperatuur die lukt en laat de wax er mooi even glad intrekken.

Als de wax nog vloeibaar is veeg ik heel snel en met weinig druk een Fibilene doekje erover om de overtollige wax weg te halen. Zo doe ik ongeveer 10cm per keer, en voor een compleet board heb ik een stuk of 4 doekjes nodig.

Het oppervlak moet mooi glad zijn en niet droog aanvoelen, en je zou nu helemaal niet meer hoeven krabben.

Als laatste stap gooi ik er alleen een nylon rotobrush overheen en dan moet je minimaal 10 sessies zonder waxen verder kunnen. Heb je ff geen speciale borstel, dan werkt een gewone harde schoenborstel of een nagelborsteltje ook prima maar duurt iets langer.
    We hebben nu bij wijze van experiment bij Luukie een board in de hotbox gegooid, ben benieuwd of dat nog beter gaat.

*message edited by ieism op 25 Feb 2019 16:22 (1% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 25 February 2019 路 19:00
    Hoe wax ik mijn 3d base powsurfer? Met een gewoon strijkijzer blijkt dit een heel geklieder te worden, en een hoop werk met krabben. Bovendien door de rondingen in de base vrijwel niet goed te krijgen.
    ...
    ieism op 25 feb 2019 16:20

All茅, ik weet alweer wat doen ! 馃槅馃サ
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 25 February 2019 路 19:47
    @ieism bedankt voor bovenstaande uitleg!

Welke boots zijn een goed alternatief voor de (niet verkrijgbare) Deeluxe Footloose boots? Mijn eigen Vimana boots zitten prima, maar die hebben te weinig flex voor bindingless rijden.

https://www.facebook.com/powdersurfexperience/ Ik heb data genoteerd, vanaf nu fingers crossed voor mooie condities.
    *message edited by andrevantgeloof op 25 Feb 2019 20:02 (19% bewerkt)
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 February 2019 路 20:15
    @andrevantgeloof
    Er komt een Footloose 2.0 met wat minimale veranderingen. Ondertussen kan je ze soms online nog wel vinden met wat zoeken. Een Vans Standard snow boot is ook een fijne schoen. Let op de Standard, niet de HI-standard.
    Net iets hoger en meer enkelbescherming dan een Sorel.
    In principe gaat het met iedere schoen, alleen een lage schoen heb je wat eerder sneeuw in
    *message edited by ieism op 25 Feb 2019 20:20 (5% bewerkt)
    splitfest.nl
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 25 February 2019 路 22:56
    @andrevantgeloof
    Er komt een Footloose 2.0 met wat minimale veranderingen. Ondertussen kan je ze soms online nog wel vinden met wat zoeken. Een Vans Standard snow boot is ook een fijne schoen. Let op de Standard, niet de HI-standard.
    Net iets hoger en meer enkelbescherming dan een Sorel.
    In principe gaat het met iedere schoen, alleen een lage schoen heb je wat eerder sneeuw inieism op 25 feb 2019 20:15

Dank en duidelijk! Dan kan ik beter toch een poging wagen met mijn eigen boots en tijdig de 2.0 bestellen.
    kiteventure.nl
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 22 March 2019 路 23:25
    Hasliberg vrijdag 22 maart, stukje hiken en je wordt beloond. Ik heb vandaag de Footloose boots aangehad en die zijn top, dit geldt ook voor Ben's boards met channels btw.

*message edited by andrevantgeloof op 22 Mar 2019 23:54 (24% bewerkt)
    kiteventure.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 March 2019 路 08:16
    splitfest.nl
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 23 March 2019 路 08:44
    WoW, nice!
    winter is definitely coming!
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 23 March 2019 路 17:33
    Heerlijk!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 March 2019 路 10:09
    Nog steeds gesloopt van al het bootpacken, maar wat een vet weekend...

Hele dikke kudos voor:
    Ben van https://www.konvoisnowboards.com/
    Jan van https://www.facebook.com/feeltheplanet
    Reto van http://zensnow.com/

*message edited by Willem2k op 25 Mar 2019 10:22
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 March 2019 路 10:25
    Nog steeds stoked, dus meer plaatjes!

*message edited by Willem2k op 25 Mar 2019 10:26 (13% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 March 2019 路 12:22
    @Willem2k Inderdaad, t was zo'n gaaf weekend 馃槂! Fijne plaatjes! Ook ik voel mijn kuiten nog haha. Maar al het hiken en bootpacken was t zeker driedubbeldik waard! Stoked on powsurfing!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 March 2019 路 13:24
    Of dat je 8 jaar oud bent en ff 525 hoogtemeters omhoog hiked voor een beetje powsurf...

*message edited by ieism op 25 Mar 2019 13:25 (40% bewerkt)
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 25 March 2019 路 13:34
    Wauw, wat een mooie platen allemaal. Inspirerend!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 March 2019 路 13:39
    Gaaf allemaal.馃榾

Heeft de inspecteur nog een oogje toegeknepen, @ieism?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 March 2019 路 14:16
    Gaaf allemaal.馃榾

Heeft de inspecteur nog een oogje toegeknepen, @ieism?Aryen op 25 mrt 2019 13:39

Twee oogjes ja.
    splitfest.nl
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 March 2019 路 14:31
    En wat plaatjes van de dag dat we pow-surften bij een dam die zomaar uit een James Bond film had kunnen komen. Heel veel moeite doen om de locatie te bereiken en vervolgens onwijs veel plezier hebben met een surfsessie op een veldje poeder ter grootte van een postzegel. Dan zit het wel goed met het powsurfen, de crew en de stoke!

*message edited by Tim3 op 25 Mar 2019 14:34 (5% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro