Freeride shops in Nederland en Belgie?

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 11 November 2010 路 23:05

[quote author=Haagje link=topic=1840.msg26064#msg26064 date=1289482708]
    alleen beetje brakke site dat outdoor 馃槈

Misschien een beetje raar om te horen, maar meestal zijn dat de beste!  ;D
    [/quote]Ze hadden alleen weinig leuks in gewone freeride ski's
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 November 2010 路 23:09

Heerenveen ski store swing,
    Hebben een breed assortiment brede skies:bv stockli rotor, Salomon shoguns en de breedste rossignols zijn aanwezig.
    Vriendelijk personeel, wel avelung rugzakken, schepjes en tourbindingen gezien, maar geen piepers, misschien dit seizoen wel.

Groeten jeroen

Vorig jaar daar wel de pulse en de ABS rugzak gezien. Hebben erg veel helmen en handschoenen. Verder een van de ruimer gesorteerde zaken in het Noorden en afgaande op de eigenaar die ik sprak is kennis aanwezig. Ik weet niet of hij dat wel eens aan anderen overlaat dat kan ik namelijk niet beoordelen. Maar ik stop er af en toe als ik uit het westen terugkom. Dat doe ik niet zomaar. Alleen als er spulletjes zijn die me doen kwijlen ;D

Hebben naast MK als enige in NL die japanse Rexxam schoenen.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • teledaddy
    Tourist
    teledaddy op 12 November 2010 路 09:23

[quote author=Teleaddict link=topic=1840.msg26063#msg26063 date=1289481452]
    http://www.telemarkshop.nl, oftewel http://www.outdoor.org/ in Roosendaal, heeft ook een flink assortiment off piste ski's. Verkoopt ook aan mensen die liever de hak vast hebben 馃槈

http://www.telemarkshop.nl/?page_id=21. Het assortiment dat in de verkoop is weet ik niet. Heb ik niet op gelet toen ik er de laatste keer was.
    [/quote]

Ik weet niet of het mij toegestaan is hier iets te melden maar onze outdoor.org site kun je beter links laten liggen.
    Bezoek www.telemarkshop.nl voor de brede ski脗麓s van K2, Atomic, Movement, Dynastar, Blackdiamond, G3 & Line.
    Telemark schoenen van Crispi, Garmont, Scarpa & Blackdiamond.
    Telemarkbindingen van Rottefella, G3, Blackdiamond, 7TM & Voil脙漏.
    Vraag in de winkel even naar Koen, Albert, Henk of Wil. (filiaal Roosendaal)
    Cio.
    www.telemarkshop.nl voor de laagste prijs en het beste advies.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 12 November 2010 路 10:55

[quote author=Haagje link=topic=1840.msg26064#msg26064 date=1289482708]
    [quote author=Teleaddict link=topic=1840.msg26063#msg26063 date=1289481452]
    http://www.telemarkshop.nl, oftewel http://www.outdoor.org/ in Roosendaal, heeft ook een flink assortiment off piste ski's. Verkoopt ook aan mensen die liever de hak vast hebben 馃槈

http://www.telemarkshop.nl/?page_id=21. Het assortiment dat in de verkoop is weet ik niet. Heb ik niet op gelet toen ik er de laatste keer was.
    [/quote]

Ik weet niet of het mij toegestaan is hier iets te melden maar onze outdoor.org site kun je beter links laten liggen.
    Bezoek www.telemarkshop.nl voor de brede ski脗麓s van K2, Atomic, Movement, Blackdiamond, G3 & Line.
    Telemark schoenen van Crispi, Garmont, Scarpa & Blackdiamond.
    Telemarkbindingen van Rottefella, G3, Blackdiamond, 7TM & Voil脙漏.
    Vraag in de winkel even naar Koen, Albert, Henk of Wil. (filiaal Roosendaal)
    Cio.
    [/quote]Dat antwoord had ik ook op de mail gekregen 馃槈
    [sub]meesten zijn alleen te kort 馃槈[/sub]
  • teledaddy
    Tourist
    teledaddy op 12 November 2010 路 11:15
    Geef maar een merk/type/lengte door en hij wordt besteld.  ;D
    www.telemarkshop.nl voor de laagste prijs en het beste advies.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 12 November 2010 路 23:50
    Redelijk aanbod bij Bever the globe. Niet enorm maar paar minder bekende merken en de andere belangrijke zaken
  • semmel
    Expert
    semmel op 13 November 2010 路 15:10
    @ Morris, adres is http://www.burnside.nl 馃榾
    Respect the Mountains..!
  • ginga
    Tourist
    ginga op 13 November 2010 路 15:57

[quote author=jhvanuchelen link=topic=1840.msg26128#msg26128 date=1289511773]
    Heerenveen ski store swing,
    Hebben een breed assortiment brede skies:bv stockli rotor, Salomon shoguns en de breedste rossignols zijn aanwezig.
    Vriendelijk personeel, wel avelung rugzakken, schepjes en tourbindingen gezien, maar geen piepers, misschien dit seizoen wel.

Groeten jeroen

Vorig jaar daar wel de pulse en de ABS rugzak gezien. Hebben erg veel helmen en handschoenen. Verder een van de ruimer gesorteerde zaken in het Noorden en afgaande op de eigenaar die ik sprak is kennis aanwezig. Ik weet niet of hij dat wel eens aan anderen overlaat dat kan ik namelijk niet beoordelen. Maar ik stop er af en toe als ik uit het westen terugkom. Dat doe ik niet zomaar. Alleen als er spulletjes zijn die me doen kwijlen ;D

Hebben naast MK als enige in NL die japanse Rexxam schoenen.
    [/quote]

En ze hebben Sweet in hun assortiment.. 馃構
    nuff said
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 13 November 2010 路 18:21
    Zo, de wepowderaars zijn blijkbaar niet veeleisend. De meeste shops die hier genoemd worden geraken bijlange niet aan het aanbod van een gemiddelde Oostenrijkse Intersport. Daarom een voorstel voor een extra criterium/vraag voor deze in de SPOTS komen: is een shop het waard om 1 脙聽 1.5 u voor om te rijden? Dan wordt het kaf wel van het koren gescheiden.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 13 November 2010 路 18:38
    mooi, ik ben niet zo onder de indruk van de gemiddelde Oostenrijkse intersport
    Better to burn out, then to fade away.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 13 November 2010 路 18:55
    Hi,

Vanmiddag wezen mistery shoppen  馃槈

Bever Amsterdam heeft een ruim aanbod aan veiligheidsmateriaal (meerdere verschillende piepers/scheppen/sondes. helmen etc.) echter weinig tot geen ski's/snowboards.

Carl Denig has slechts 脙漏脙漏n paar kung fujas staan als freeride ski'. Er stonden wel een aantal snowboards (welke modellen of types weet ik niet). Drie piepers (tracker, tracker II, pulse barryfox) en een of twee scheppen en ook nog een sonde erbij.

Gr,

Pascal
    Go to heaven, ski like hell!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 13 November 2010 路 22:51
    tja, hier in de Manor (das de Bijenkorf van Zwitserland) verkopen ze zelfs piepers (barryvox en patroller heb ik zien liggen)... dus dat een gemiddelde Intersport veel heeft verbaast mij niet!  Heb ook nog een paar twintips zien staan

De lokale Athletikum (das een soort kruising tussen Decathlon en Perry) staan minstens 8 verschillende soorten twintips (de shoguns van mn zoontje komen er oa vandaan). 

Overigens shops zoals MK met zoveel verschillende soorten merken freeride ski's vind je hier ook niet zo makkelijk.  Veel speciaal zaken, maar vaak gericht op 1 of 2 merken

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 November 2010 路 18:16
    Net terug van een weekendje Utrecht en omgeving. Wim Jaquet in Amersfoort heeft een piepklein aanbod aan bc freestyle ski's, helemaal in een hoekje geduwd, maar wel mooie aanbiedingen. Waaronder een paar V脙露lkl Chopsticks en Elan Quad 1111 met 40% korting. Ook uitstapje naar Zwerfkei in Woerden gemaakt, ze hadden daar de leuke ski's van Scottybob. Toch wel prettig verrast over hun uitgebreid aanbod veiligheids- en tourmateriaal. Hulp jammergenoeg schaars.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 November 2010 路 19:15
    @Anouk..
    hierbij ben je direct onze onofficiele mystery guest geworden 馃槈
    May the powder be with you.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 November 2010 路 19:22

@Anouk..
    hierbij ben je direct onze onofficiele mystery guest geworden 馃槈

Ik zal mijn taak au s脙漏rieux nemen  ;D
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 14 November 2010 路 21:47
    Carl Denig Amsterdam heeft idd niet echt een ruim assortiment poederskies, sterker nog, echte poederlatten vind je er(nog?) niet, allmountain en freeststyle latten wel, mocht dat voldoende zijn voor je.

Snowboards die het goed in de poeder doen hebben ze wel wat van staan. Zag iig Sickstick, Ride slackcountry, Supermodel en nog wat in die orde.

Pieper, schep, sonde in kleine hoeveelheid (welke shop niet)
    maar de jongens kennende kunnen ze vrij snel iets regelen voor je als je iets zoekt gok ik.

vwb kleding: een boel merken die freeriders wel kunnen waarderen.

Verder heb ik het idee dat er bij Carl Denig meer mensen werken die weten waar ze over praten dan bij Bever (Amsterdam)
    WE麓ve got the POWDER
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 25 November 2010 路 16:50
    Is er eigenlijk al enig nieuws over een WePower Labs in Belgi脙芦 dit jaar?
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 26 November 2010 路 16:45
    Hmmm, net leuke discussie bij de ski-hut. Volgens hun was DIN 8 echt voldoende voor mij (stonden de ski's op die ik van Twan heb overgenomen) en moest ik het zelf maar verzetten als ik het toch nodig vond.
    Terwijl zelfs mijn piste-ski's op DIN 10 staan. Is 8 niet een beetje licht bij 105kg en 2+m?  ;D
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 26 November 2010 路 16:50

Hmmm, net leuke discussie bij de ski-hut. Volgens hun was DIN 8 echt voldoende voor mij (stonden de ski's op die ik van Twan heb overgenomen) en moest ik het zelf maar verzetten als ik het toch nodig vond.
    Terwijl zelfs mijn piste-ski's op DIN 10 staan. Is 8 niet een beetje licht bij 105kg en 2+m?  ;D
    Lijkt me echt wel te laag voor jou, maar hangt natuurlijk ook deels af van je skistijl. Een vriend met exact dezelfde afmetingen dan mij pre-released op mijn DIN in de eerste afdaling.

Waarschijnlijk wou de winkel zich gewoon indekken mocht er je iets overkomen door geen release.
  • doov
    Advanced
    doov op 26 November 2010 路 17:25

Ligt ook nog aan de lengte van je schoen, maar 8 is sowieso te laag.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • doov
    Advanced
    doov op 26 November 2010 路 17:26
    Ow ja en het ligt aan je leeftijd.  Oeps, wat zeg ik nou.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 26 November 2010 路 19:14
    Met 30 moet dat nog wel goed zitten toch? de leeftijd dan ;D

Moet dan denk ik zelf maar even de binding hoger zetten.
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 11 December 2011 路 22:11
    [size=14pt]De Telemarkshop.nl is verhuist zie http://www.telemarkshop.nl[/size]
  • Miski
    Expert
    Miski op 13 December 2011 路 14:58
    Kwam nog een webshop tegen ispowder.nl, nog even verder gezocht en dat is een Intersport winkel met een freeride gedeelte erin. De winkel is in Den Helder, niet naast de deur voor de meesten.
    Zag wel veel ski's op de site staan en hebben ook boards. Volgens mij staat nog niet alles online want zie steeds weer meer dingen erbij komen. Hebben ook piepers, scheppen, sondes, BCA airbags en dacht ook ABS.
  • deKevin
    Tourist
    deKevin op 14 December 2011 路 10:24
    Na 13 jaar snowboarden vond ik het hoog tijd om opnieuw te gaan ski脙芦n. Vroeger veel geskied en wil nu ook meer en meer off-piste gaan.

Ik heb het meeste van mijn materiaal in de Republik in Antwerpen gehaald. Was op zoek naar een allround-ski waarmee je je zowel op als naast de piste kan amuseren en op aanraden van Fran脙搂ois is het een paar K2 Hardsides geworden. Ook bindingen, stokken, skibotten, helm en wat kleding komen van daar en ze hebben allerhande freeride gerief (ook ABS rugzakken). Wanneer je echt alle materiaal naast elkaar wil zien liggen ga je wel best naar een grotere shop.

Vorige week ben ik via de winkel naar een theoretische en praktische cursus lawinemanagement geweest. Deze was gratis en werd gegeven door iemand van de Belgische bergsportvereniging. H脙漏脙漏l interessant. Vertrek vanavond voor enkele dagen naar Vorarlberg en heb dan ook ineens 2 lawinesets gehuurd (25 Euro per week per set), prima prijs vind ik persoonlijk.

Dus wat mij betreft mag de Republik zeker aan de lijst met freeride shops toegevoegd worden!
  • peterbollen
    Beginner
    peterbollen op 18 December 2011 路 22:42
    Dit weekend in de traxs (hasselt) langs geweest. De winkel zit blijkbaar in een overgangs phase (nieuwe eigenaar), maar er ging blijkbaar "niet veel" veranderen: ze gaan zich, althans voorlopig toch, minder/niet meer bezig houden met het freeride gedeelte van de winkel.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro