Mammut Carbon Cartridge vervangen

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 19 October 2018 · 11:30
    Vraagje:
    Ik heb een Mammut Airbag System 3.0 met een carbon cartridge (300 bar). Klopt het dat ik die cartridge - als ie leeg is - kosteloos kan laten vervangen voor een volle bij elke shop die ze verkoopt/op voorraad heeft?
    gigiski.com
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 20 October 2018 · 10:02
    Niemand?
    gigiski.com
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 October 2018 · 10:42
    Ik weet alleen dat de aluminium cartridge omruilen inderdaad gratis is.. Al heb ik volgens mij ook een keer een paar euro betaald voor de service? Maar ik weet niet of dat met de carbon versie ook zo werkt. Ff langs de Bever fietsen zou ik zeggen!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 October 2018 · 10:44
    Ik weet het ook niet maar ben ook wel benieuwd. Ik ga meestal naar een shop en schroef er daar even een stalen versie in om de tas te testen. Maar beter zou zijn de carbon cylinder ook te testen en om te ruilen inderdaad.

splitfest.nl
  • Raoultn
    Advanced
    Raoultn op 20 October 2018 · 13:21
    In mijn herinnering is mij bij aankoop (Maart dit jaar) verteld dat de carbon cartridges ook vrij omwisselbaar zijn. Echter, een servicefee zoals @Tim3 omschrijft zou mij niet zo gek lijken als we daar allemaal onze tassen willen testen. Bij aankoop van de airbag was het overigens geen probleem hem even te trekken, maar inderdaad met stalen cilinder.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 24 October 2018 · 18:45
    Ik heb zowel aan een aantal shop als aan Mammut per mail de vraag gesteld afgelopen weekend. Nog geen antwoord gehad. Zodra ik iets hoor zal ik het hier delen.
    gigiski.com
  • TeunDietvorst
    Beginner
    TeunDietvorst op 3 December 2018 · 14:10
    @Cheizz had je al wat vernomen? Ik ben nl. erg benieuwd.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 3 December 2018 · 14:35
    Je kan denk ik wel even bij MK skiservice langs(weet ik niet zeker). Anders kan je het online even doen bij Snowcountry.

https://www.snowcountry.nl/mammut-carbon-cartridge-omruilen.html...

Je moet hem dan even opsturen en dan sturen ze een volle terug.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 3 December 2018 · 15:08
    Het punt is juist dat ik hem op locatie wil kunnen vervangen. Dan is opsturen naar MK geen optie...

Ik heb de boel getest op de Stubaier Gletscher bij het Mammut-standje tijdens het test-event in november. Maar dat was meer toeval dan een structureel antwoord op mijn vraag. Mammut noch de retailers die ik heb gemaild hebben ook maar 1 woord terug gestuurd.
    gigiski.com
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 December 2018 · 15:16
    @Cheizz
    Ik heb de stalen versie een keer in het buitenland getrokken als oefening. De locale sportzaak met mammut-spul heeft 'm toen opgestuurd naar mammut's landelijke importeur, waarna die een nieuwe opstuurde, en ik alleen de verzendkosten (en een dag of 5) kwijt was.
    Als je op doorreis bent kan je met de stalen set ook lokaal nog naar een duikshop op zoek, maar of dat met die carbon versie ook gaat weet ik niet.
    Je kan anders de mammut importeur vragen om 'm naar je volgende adres op te sturen.
    Anyhow, als ik jou was, zou ik ook gewoon de lokale mammut-leverende zaak binnenstappen met m'n lege fles.
    Mail en bellen is meer gedoe en minder oplossing.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • TeunDietvorst
    Beginner
    TeunDietvorst op 3 December 2018 · 15:36
    Thanks guys!
  • Rutgerrr
    Beginner
    Rutgerrr op 21 January 2019 · 09:23
    @Cheizz had je al wat vernomen? Ik ben nl. erg benieuwd. TeunDietvorst op 3 dec 2018 14:10

Ik vroeg me af of jullie inmiddels al een shop gevonden hadden die dit doen? Aangezien ik sinds kort ook beschik over een mammut airbag..
    Overigens zie ik op snowcountry alleen het wisselen van staal naar carbon bij de mammut variant staan.
    Cheers
  • TeunDietvorst
    Beginner
    TeunDietvorst op 21 January 2019 · 10:27
    @Cheizz had je al wat vernomen? Ik ben nl. erg benieuwd. TeunDietvorst op 3 dec 2018 14:10

Ik vroeg me af of jullie inmiddels al een shop gevonden hadden die dit doen? Aangezien ik sinds kort ook beschik over een mammut airbag..
    Overigens zie ik op snowcountry alleen het wisselen van staal naar carbon bij de mammut variant staan. Rutgerrr op 21 jan 2019 09:23

Na contact met de Klantenservice van Bever sport, die mij naar de winkel stuurde om het daar uit te zoeken, ben ik naar de winkel gegaan om het na te vragen.
    Met een beetje vaag verhaal was de strekking dat het ong. 10 - 30 euro zou moeten kosten om ze in te ruilen voor een nieuwe.
    Duurt ong. 1 a 2 weken alvorens de cartridge in jouw vestiging aangekomen is.

Dit zou verschillen per vestiging, er zijn een aantal vestigingen die ze hebben liggen en die sturen ze op aanvraag door naar de desbetreffende vestiging in of nabij jouw woonplaats.
    Ze konden me alleen niet vertellen welke vestigingen ze paraat hebben liggen.

Al met al dus verstandig om ruim van te voren te testen en in te ruilen...
  • TeunDietvorst
    Beginner
    TeunDietvorst op 21 January 2019 · 10:34
    Overigens zie ik nu dat je op de site van Bever kan zien waar ze op voorraad zijn.
    Zal vanmiddag nog even bellen voor om te kijken of zijn meer info kunnen delen.

(Rotterdam Stadionweg en de vestiging in Utrecht blijken ze in voorraad te hebben).
  • ThomasBe
    Beginner
    ThomasBe op 21 January 2019 · 11:58
    In België heb ik al een aantal keer een carbon + alu mammut cartridge kosteloos ingeruild bij K2 in Antwerpen.
  • Rutgerrr
    Beginner
    Rutgerrr op 21 January 2019 · 12:09
    Het gaat mij (vooralsnog) even om de alu cartridge inderdaad. Tenzij het tientjes werk is om over te stappen naar een carbon.
    Cheers
  • Rutgerrr
    Beginner
    Rutgerrr op 22 January 2019 · 23:12
    Ik heb de vraag ook even uitgezet bij een drietal shops (Resp. Snowcountry, Bever en MK Ski).
    Snowcountry geeft aan dat zij enkel nog de wissel / upgrade naar een carbon versie verzorgen (en je in de winkel kunt testen)

Bever zegt:

En MK (in mijn optiek meest uitgebreide antwoord en beste opties);

Cheers
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 23 January 2019 · 08:43
    Dank voor het uitzoeken!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 January 2019 · 08:58
    Dit is nuttige info, thanks.
    splitfest.nl

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro